slechts één downloadverbinding?

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
Fred Bond
Answers: 0

slechts één downloadverbinding?

Bericht door Fred Bond »

Heb (slechts) enkele maanden ervaring opgedaan met LightningUsenet en Grabit. Goed bevallen al vond ik het aantal verbindingen (8) veel te klein. Nieuw account bij NewsXS (30 connecties) met Spotnet. Spotnet oogt schitterend alleen heb ik nog nooit meerdere downloads tegelijk gerealiseerd zien worden. Verder vond ik dat het “laden van de spots” veel te traag verliep. Als leek heb ik dientengevolge wat op internet rondgekeken en C:\ProgramData\Spotnet\servers.xml aangepast:
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="reader2.newsxs.nl" Username=" xxx @newsxs.nl" Password="/ xxx ==" Port="563" SSL="1" Connections="2" />
<Server Type="Headers" Server="textnews.news.cambrium.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="reader2.newsxs.nl" Username=" xxx @newsxs.nl" Password="/ xxx ==" Port="563" SSL="1" Connections="28" />
<Server Type="Uploads" Server="reader2.newsxs.nl" Username=" xxx @newsxs.nl" Password="/ xxx ==" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>
Wat kan/moet ik nog meer aanpassen om Spotnet m’n NewsXS-account (met 30 verbindingen) volledig te kunnen laten benutten?
Alle tips zijn verder welkom.
Tag toegevoegd
- MariaK

christmas

Re: slechts één downloadverbinding?

Bericht door christmas »

Spotnet maakt gebruik van Sabnzb die volgens mij ook geen 30 connecties/draadjes toestaat hoor

30 connecties :roll:

op wat voor snelheid zit jij dan? :lol:
Afbeelding

Xenon Galaxy
Usenet: Astraweb
Internet: Ziggo

Bericht door Xenon Galaxy »

Ik kann er max. 20 gebruiken met Astraweb, maar haal dezelfde snelheid met 4 lijnen (volledige bandbreedte 20mb).
Gebruik Newsleecher om te downloaden en daar wordt ook een queue afgewerkt, dus niet verschillende tegelijk (hoop dat ik zo duidelijk ben haha) :)
Weet dus niet of het mogelijk is wat jij wil.

Topicstarter
Fred Bond

Bericht door Fred Bond »

LightningUsenet: 8 verbindingen die mbv Grabit állemaal tegelijk werkten. Heeft hier afgelopen maand ook met SABnzb gedraaid. Weet niet meer hoeveel downloads SABnzb daarbij gelijktijdig realiseerde (maar ik ben niet voor niets teruggekeerd naar Grabit). Nú, duurder account met 30 verbindingen, werkt er ,mbv Spotnet, altijd maar één download. De snelheid van nu ligt nauwelijks hoger dan voorheen (1,1-1,2Mb/s.). Ben leek vwb deze materie en heb een maand "zo'n snel" account genomen om eea uit te testen. Werk bv met "een van de eerste" draadloos-ADSL modems en weet niet of dat nog van invloed is.

christmas

Bericht door christmas »

ja, het is even wennen, downloaden van nieuwsgroepen gaat niet op dezelfde manier als met Bittorrent ofzo, waar het aantal connecties wel veel kan uitmaken

met Usenet werkt het allemaal veel directer

met een programmaatje als Grabit en Usenet, download je met een goede Usenet verbinding altijd met je maximale snelheid, van het begin tot het eind
uploaden net zo

en als je tijgelijk met je browser aan het surfen op het internet bent, dan merk je ook niet kwa snelheid, dat je ook tegelijk aan het downloaden bent
zoals je dat wel merkt met bittorent of Rapidshare ofzo
dan gaat browsen een stuk langzamer
Afbeelding

ManiaK

Bericht door ManiaK »

Hallo Fred Bond!
Van harte welkom op dit forum.
Mijn ervaring is dat het binnenhalen van een spot vlotter gaat als ik een extern downloadprogramma gebruik. Je zou dus kunnen overwegen om Grabit te gebruiken in combinatie met Spotnet. Als je Grabit goed configureert moet je je max snelheid vrij eenvoudig kunnen halen.
Je hoeft overigens helemaal niet al je connecties te gebruiken om je max. downloadsnelheid te bereiken, het is een "beginnersfout" om te denken dat dat zo is. :mrgreen:
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Zie dat er 2 servers voor headers zijn ingesteld.
Worden er hierdoor ook 2 servers gebruikt voor de headers?
Als 2 servers voor headers werkt: Ontstaan er dubbele spots/reacties of vullen ze elkaar aan?

Topicstarter
Fred Bond

Bericht door Fred Bond »

-"Worden er hierdoor ook 2 servers gebruikt voor de headers?"; geen idee. Te weinig bekend met de materie. Het advies om de tweede regel "<Server Type="Headers" Server="textnews.news.cambrium.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />" aan C:\ProgramData\Spotnet\servers.xml toe te voegen heb ik ergens op internet gevonden (zou zijn om eea te versnellen, en dat werkt ook, maar ik vroeg me al af of ik dáár ook wat aan had).
-Heb zojuist Grabit weer geïnstalleerd en nu wordt er écht met 30 verbindingen tegelijk gedownload. Vind het erg jammer dat Spotnet (Sabnzb?) dat niet doet. Spotnet leek te zijn wat ik zocht.
-"Je hoeft overigens helemaal niet al je connecties te gebruiken om je max. downloadsnelheid te bereiken, het is een "beginnersfout" om te denken dat dat zo is.": Om dit, de voordelen van extra connecties, te kunnen ontdekken heb ik, 'n maand, dit account genomen. De 8 vebindingen van LightningUsenet vond ik écht te weinig. Misschien dat ik komende maand terugschakel naar 20 verbindingen. Omdat ik leek ben op dit gebied schrijf ik ook in m'n eerste vraag in dit forum "Alle tips zijn verder welkom". Ik wil hieromtrent graag wat meer kennis vergaren en eea liefst meteen uitproberen.

hjvbft

Bericht door hjvbft »

De server "textnews.news.cambrium.nl" heeft een erg beperkte retentie. Beter kan deze niet gebruik worden.
Het beste kan de andere server gebruikt worden vermeld in de servers.xml.
Als deze niet werkt zijn er ook andere gratis servers. Voorbeeld voor Hitnews (vervang hitnews voor jou server).

Bepalen optimaal aantal verbindingen

Stel een x aantal verbindingen in.
Controleer of de maximale snelheid word gehaald en de download stabiel is.
Nee, verhoog het aantal verbindingen.
Ja, verlaag het aantal verbindingen totdat dit niet meer zo is.
Verhoog daarna het aantal met 1 totdat de maximale snelheid word gehaald en de download stabiel is.

Hierdoor worden niet onnodige verbindingen gebruikt en verlaagd de serverbelasting van de usenet server.
Een lagere server belasting zorg voor een stabielere verbinding.

KoffieBo0N
Moderator Team Lid
Contacteer:

Bericht door KoffieBo0N »

Deze topic is ouder dan vijf dagen.

:locked:, niet mee eens? Stuur mij een PB ;).
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer