spots worden niet bij gewerkt

Moderator: Moderator Team

Qubus
Answers: 0

Re: spots worden niet bij gewerkt

Bericht door Qubus »

Dit is de reactie van TweakNews:

*** Geachte heer / mevrouw,

Wij horen dit probleem helaas vaker.
Echter kennen wij het programma Spotnet niet en kunnen dit dan ook niet ondersteunen.
Het probleem met het ophalen van de headers wordt momenteel onderzocht.
Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Mikael
Uw servicedesk ***

Hier kan ik dus niks mee. Iemand anders nog een idee.???

Ik snap trouwens niet wat er bedoeld word met [ opgelost ] in de aanhef.

Qubus

Ruud
Usenet: tweaknews
Internet: telenet

Bericht door Ruud »

Heb zojuist weer mijn database de extensie .old meegegeven.
Na het opstarten van Spotnet duurde het een hele tijd en waarempel. Posts tot 120 dagen oud werden binnengehaald.
Nu maar hopen dat het blijft werken.

gnurpie

Bericht door gnurpie »

De status van dit topic staat op [opgelost], maar volgens mij zijn de problemen niet opgelost. Heb zelf Spotnet een tijd heel goed kunnen gebruiken en vanaf zaterdag opeens geen nieuwe spots meer. En aan de instellingen is niets veranderd!

Heb een identieke installatie staan op een andere computer die met Vista werkt en daar wordt wel alles keurig bijgewerkt.
Als ik de database verwijder, komen er wel nieuwe spots te staan, maar ongeveer 700 of zo. Daar heb ik dus niets aan. Heb de database verkleind door alles ouder dan 100 dagen te verwijderen, maar dat hielp niet. Nieuwe database gedownload, geen succes. Alles verwijderd en een hele nieuwe installatie gedaan: geen succes. Een oudere versie dan 1.7.4 geïnstalleerd, hielp ook niet.

En het is dus spontaan opgetreden en mijn andere pc-tje werkt wel. Iemand suggesties??

Windows 7/Spotnet 1.7.4/Tele2 Tweaknews

Blauwbek
Moderator Team Leider
Usenet: UNS
Internet: UPC
Contacteer:

Bericht door Blauwbek »

probeer anders eens een gratis textserver
Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!

stoledo
Usenet: Easyusenet+Lightning
Internet: Ziggo
Leeftijd: 50

Bericht door stoledo »

gnurpie schreef:De status van dit topic staat op [opgelost], maar volgens mij zijn de problemen niet opgelost. Heb zelf Spotnet een tijd heel goed kunnen gebruiken en vanaf zaterdag opeens geen nieuwe spots meer. En aan de instellingen is niets veranderd!

Heb een identieke installatie staan op een andere computer die met Vista werkt en daar wordt wel alles keurig bijgewerkt.
Als ik de database verwijder, komen er wel nieuwe spots te staan, maar ongeveer 700 of zo. Daar heb ik dus niets aan. Heb de database verkleind door alles ouder dan 100 dagen te verwijderen, maar dat hielp niet. Nieuwe database gedownload, geen succes. Alles verwijderd en een hele nieuwe installatie gedaan: geen succes. Een oudere versie dan 1.7.4 geïnstalleerd, hielp ook niet.

En het is dus spontaan opgetreden en mijn andere pc-tje werkt wel. Iemand suggesties??

Windows 7/Spotnet 1.7.4/Tele2 Tweaknews

Dit probleem is usenetprovider gerelateerd. Tweaknews heeft de laatste tijd, vooral in het weekend, nogal problemen (niet alleen tweaknews btw). Een gratis textserver kan een tijdelijke oplossing zijn. (bijvoorbeeld textnews.news.cambrium.nl)

Ik heb overigens ergens gelezen dat het probleem bij tweaknews te maken heeft met het verhogen van de retentie naar 800 dagen.
Hulp nodig? Gebruik dan eerst de zoekfunctie. Kom je er niet uit, gebruik dan onderstaande knop

Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

bruchlee
Usenet: hitnews
Internet: ziggo Z1
Leeftijd: 85
Contacteer:

Bericht door bruchlee »

leeski schreef:
MariaK schreef:Klinkt als een probleem bij tweaknews? Heb je al op hun site gekeken of er een storing is?
staat niks op hun site, ookniet bij tele 2
spotnet geeft ook geen problemen aan, hij wil gewoon updaten en handtekening controleren dan gaat ie alles samen voegen en dan verschijnen er gewoon geen nieuwe meer
was vorige keer ook zo
Kan ook niets meer binnen halen met Hitnews
Bruchlee sedert 8 april

oak

Bericht door oak »

Oak ik heb sinds gisteren een probleem met het bijladen van nieuwe spots. Mijn betaalde server is Hitnews. Windows = Vista

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Topic over dit probleem bij Hitnews: Hitnews haalt geen headers binnen

gnurpie

Bericht door gnurpie »

Volgens mij is het echt een bug, er verdwijnt namelijk telkens een spot. Let maar eens op, de bovenste verdwijnt en het aantal spots neemt met een af. Wat ik verder ook raar vind, is dat - als de database wordt verwijderd- er wél nieuwe spots worden gevonden. Dus de provider heeft ze wel, Spotnet kan gewoon de nieuwe spots niet goed samenvoegen met de oude. Ik denk dat het daar mis gaat.
Laatst gewijzigd door gnurpie op 14 apr 2011, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.

stoledo
Usenet: Easyusenet+Lightning
Internet: Ziggo
Leeftijd: 50

Bericht door stoledo »

gnurpie schreef:Volgens mij is het echt een bug, er verdwijnt namelijk telkens een spot. Let maar eens op, de bovenste verdwijnt en het aantal spots neemt met een af. Wat ik verder ook raar vind, is dat - als de database wordt verwijderd- er wél nieuwe spots worden gevonden. Dus de provider heeft ze wel, Spotnet kan gewoon de nieuwe spots niet goed samenvoegen met de oude. Ik denk dat het daar is gaat.
Je zou gelijk kunnen hebben natuurlijk, maar het vreemde is dat deze problemen (tot nu toe) alleen bij mensen met hitnews of tweaknews (tweakdsl) voorkomen. Het probleem is overigens ook niet op te lossen door een nieuwe database aan te maken. Verder ontstaat het probleem ook bij een aantal mensen in spotlite, dat op een geheel andere manier is opgebouwd en ook daar alleen maar bij deze providers.

Mijn inziens is het echt provider gerelateerd, maar ik kan natuurlijk ernaast zitten ;)
Hulp nodig? Gebruik dan eerst de zoekfunctie. Kom je er niet uit, gebruik dan onderstaande knop

Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer