Spotnet update spots niet.

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
Hollander020
Answers: 0
Usenet: eweka
Internet: Ziggo

Spotnet update spots niet.

Bericht door Hollander020 »

Beste Mensen hier een vraagje van een onwetende.

Ik heb Spotnet met FTD look laatst gedownload en geinstalleerd en ben er tot nu toe erg over te spreken.

Nu heb ik wel een probleem en dat is dat hij als ik hem opstart niet de nieuwe spots update.. met andere woorden ik krijg dus geen enkele nieuwe spot te zien of wat dan ook..

Enige oplossingen? Suggesties?

Alvast hartelijk bedankt!

Hollander020
Prefix gewijzigd in [OPGELOST]
- stoledo

stoledo
Usenet: Easyusenet+Lightning
Leeftijd: 50

Re: Spotnet update spots niet.

Bericht door stoledo »

Even rechtsboven op die twee pijtjes klikken ;) Of via bestand-->bijwerken.
Hulp nodig? Gebruik dan eerst de zoekfunctie. Kom je er niet uit, gebruik dan onderstaande knop

Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

spotnetuser

Bericht door spotnetuser »

Hollander020 schreef:Beste Mensen hier een vraagje van een onwetende.

Ik heb Spotnet met FTD look laatst gedownload en geinstalleerd en ben er tot nu toe erg over te spreken.

Nu heb ik wel een probleem en dat is dat hij als ik hem opstart niet de nieuwe spots update.. met andere woorden ik krijg dus geen enkele nieuwe spot te zien of wat dan ook..

Enige oplossingen? Suggesties?

Alvast hartelijk bedankt!

Hollander020
Hollander, hier hetzelfde probleem.

Gisteren was alles nog normaal en heb ik nog nieuwe spots bekeken.

Updaten doet ie nu niet meer, noch met de knop rechtsboven noch met het pulldown commando bestand bijwerken.

Nadat ik versie 1.7.4 verwijderd heb en opnieuw geïnstalleerd is de nieuwste spot maar liefst van 13 dagen geleden.

Op mijn Mac waar ik spotlite i.p.v. spotnet gebruik hetzelfde euvel (nieuwste spot is van 17 maart).

Balen dus :(

spotnetuser

stoledo

Bericht door stoledo »

Welke usenetprovider gebruiken jullie? Want als, zoals spotnetuser zegt, hetzelfde probleem bij spotlite optreedt, dan heeft het duidelijk met de usenetprovider te maken.

Er zijn de laatste tijd bij een aantal providers problemen met de headers (textberichten).

Je zou dit tijdelijk kunnen oplossen door de header-server in het bestand servers.xml te wijzigen in:
<Server Type="Headers" Server="textnews.news.cambrium.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />

Hiermee krijg je wel de laatste headers binnen, echter laadt deze server geen reacties.
Hulp nodig? Gebruik dan eerst de zoekfunctie. Kom je er niet uit, gebruik dan onderstaande knop

Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

spotnetuser

stoledo schreef:Welke usenetprovider gebruiken jullie? Want als, zoals spotnetuser zegt, hetzelfde probleem bij spotlite optreedt, dan heeft het duidelijk met de usenetprovider te maken.

Er zijn de laatste tijd bij een aantal providers problemen met de headers (textberichten).

Je zou dit tijdelijk kunnen oplossen door de header-server in het bestand servers.xml te wijzigen in:
<Server Type="Headers" Server="textnews.news.cambrium.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />

Hiermee krijg je wel de laatste headers binnen, echter laadt deze server geen reacties.
:thanku: Mijn provider is tweakdsl (van Cambrium).
Alleen de header-server naam veranderen in servers.xml hielp niet.
Na ook de Upload en download server namen veranderd te hebben heb ik inderdaad weer nieuwe spots binnen vanaf ongeveer het tijdstip van mijn laatste bezoek.
Eerdere spots zijn echter niet meer te zien.
Bedankt, op deze manier kan ik "voorlopig weer verder"

spotnetuser

stoledo

Bericht door stoledo »

spotnetuser schreef::thanku: Mijn provider is tweakdsl (van Cambrium).
Alleen de header-server naam veranderen in servers.xml hielp niet.
Na ook de Upload en download server namen veranderd te hebben heb ik inderdaad weer nieuwe spots binnen vanaf ongeveer het tijdstip van mijn laatste bezoek.
Eerdere spots zijn echter niet meer te zien.
Bedankt, op deze manier kan ik "voorlopig weer verder"

spotnetuser
Oke... da's vreemd idd... naja hij doet het weer dus laten we hopen dat ie ook blijft doen ;)
Tja en anders zien we je hier vanzelf weer :)

Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

spotnetuser

Probleem lijkt opgelost, heb de server namen terugveranderd in news.tweakdsl en alles loopt weer zoals voorheen, volledig overzicht van de spots.
Ook op de Mac met spotlite.
Blijkbaar een probleempje geweest met de servers van Tweak.
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer