Oplossing - Dubbele spots in Spotnet

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
gerstr
Answers: 0

Oplossing - Dubbele spots in Spotnet

Bericht door gerstr »

Veel forum gebruikers hebben de laatste periode last van dubbele spots in de database van Spotnet.

De oorzaken hiervoor zijn:
1. Het plaatsen van andere databases over de originele;
2. Het laten bijwerken met verschilende header servers in server.xml
3. een bekend probleem in de laatste versie van Spotnet (1.74)

Wat wij aanraden is het volgende:
1. Blijf zoveel mogelijk bij je payserver abo voor je header server en ga niet wisselen als dit niet echt nodig is
2. Plaats geen oudere versies van databases over je bestaande database
3. Zet in menu spotnet 'automatisch bijwerken tijdens opstarten' uit en zorg dat voordat je spotnet afsluit even de lijst gesorteerd staat op datum (met de jongste bovenaan).

Wil je je bestaande database toch proberen te repareren dan hebben we hiervoor een tooltje: downloads.php?view=detail&df_id=21

het beste is om je database opnieuw op te laten bouwen en makkelijkse manier is dit:
1. Spotnet afsluiten
2. hernoem je spotnet programma data folder:
-voor windows 7 en vista: c:\programdata\spotnet naar c:\programdata\spotnet.bck
-voor win"dows XP: C:\Documents and Settings\All Users\Local Application Data\Spotnet
naar C:\Documents and Settings\All Users\Local Application Data\Spotnet.bck
3. start spotnet
4. vul je payserver gegevens in
5. en laat spotnet bijwerken

daarna dus weer die optie automatisch bijwerken tijdens opstarten uitzetten

RickStarSpotnet
Usenet: Eweka
Internet: KPN

Re: Oplossing - Dubbele spots in Spotnet

Bericht door RickStarSpotnet »

Superrr! :D

peterpc

Bericht door peterpc »

Die dubbele spots blijven toch een raar gegeven. Op enig moment zag ik dubbele spots verschijnen, dus het recept van gerstr toegepast. Tijdens het genereren van de nieuwe database zag ik wederom dubbele spots verschijnen, nu na een keer bijwerken van het zelfde laken een pak.
Bijvoorbeeld <KNIP> staat bij mij dubbel in de lijst. Ik heb ooit zelf een NNTP client geschreven, en die geeft deze ook dubbel aan, NewsLeecher idem dito. Zowel met XS4ALL als DOWNLOAD2DAY als usenet server.
Het enige verschil is de timestamp, ca. 5 minuten verschil en de msgid. De title, filesize,sender,subcats,tag zijn identiek
Iemand een verklaring?

stoledo
Usenet: Easyusenet+Lightning
Internet: Ziggo
Leeftijd: 50

Bericht door stoledo »

Ik heb hetzelfde probleem Peter. Ik gebruik Spotnet database Cleanup een keer per week of zo. dan is het euvel weer een tijdje verholpen, maar het bliujft terugkomen. Waarschijnlijk heeft het te maken met verschillende databases. Ik heb dus een grote database gedownload en daarmee krijg ik ook vaak dei dubbele spots. Laat ik zelf een databse opbouwen in spotnet via mijn eigen usenetprovider, dan heb ik geen problemen. Helaas gaat die maar een kleine 200 dagen terug, dus vandaar dat ik lekker eigenwijs gewoon die grote database gebruik. Moet dan maar af en toe met dat tooltje alles opruimen. Dat werkt voor mij prima.

Maar ik ben met je eens dat het een vreemd euvel blijft. want je kunt er geen klok op geliujkzetten wanneer het gebeurd. Hier gaat het soms een hele week prima, maar soms ook maar een paar uur.
Hulp nodig? Gebruik dan eerst de zoekfunctie. Kom je er niet uit, gebruik dan onderstaande knop

Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

ManiaK

Bericht door ManiaK »

Ik heb hetzelfde "probleem". Maak geen gebruik van een andere database, laat alles ophalen door mijn usenetprovider en zelfs in een spiksplinternieuwe database staan dubbele spots. Wat ik nog wonderlijker vind, is dat niet alle spots dubbel zijn...Rara? Het is niet zo erg, overigens maar het is wel een vreemd verschijnsel.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB

peterpc

Bericht door peterpc »

Dus opnieuw beginnen met een schone database zet ook geen zoden aan de dijk.

Tja, dan maar wachten tot de Spotnet maker daar een verklaring voor heeft.

cyberdad
Usenet: Tweaknews
Internet: UPC
Leeftijd: 68

Bericht door cyberdad »

Er zijn ook posters die dubbel plaatsen, omdat ze hun bericht niet snel genoeg zien.

ManiaK

Bericht door ManiaK »

Ja, dat klopt, maar wij hebben het hier over identieke spots. Zelfde tijd, zelfde reacties.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB

Stefan73
Usenet: Newsgrabber
Internet: Ziggo
Leeftijd: 51

Bericht door Stefan73 »

Ik heb dit als volgt opgelost. Ik heb in mijn c:\programdata\spotnet map het volgende verwijderd.
newsreader.eweka.nl in mijn geval kan ook anders benoemd zijn, dus mijn database file.
Spotnet opnieuw opgestart ging alle nieuwe spots weer laden tot ik op het zelfde aantal als voor het verwijderen kwam tot zo'n 266.000. Nu heb ik ook geen last meer van dubbele spots en ook geen foutmelding meer bij opstarten loadrange#5.

KoffieBo0N
Moderator Team Lid
Contacteer:

Bericht door KoffieBo0N »

Ja, ik ben ook altijd meer van het verwijderen, dus kan me daar ook wel in vinden ;).
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer