- Windows versie: xp
Usenet Provider:
Internet Provider: ziggo
Antivirus / Firewall*: kasperski
Wanneer ontstond het probleem? sinds ik op spotnet zit
Spotnet versie: 17,4
Met welk programma download je: tweaks
Heb je onlangs iets veranderd aan je instellingen? nee
Wat is het probleem? mis bijna 1 mb aan snelheid
Wat is er gedaan om het probleem zelf op te lossen? ziggo gebeld en tweaks is allemaal goed
downloadsnelheid
Moderator: Moderator Team
-
downloadsnelheid
-
- Usenet: Easyusenet+Lightning
- Internet: Ziggo
- Leeftijd: 50
Re: downloadsnelheid
Oke da's al iets beter... echter:
- welke versie van spotnet gebruik je? 1.7.4??
- met welk programma download je? ik neem aan spotnet zelf en niet tweaks??
Verder kan ik zeggen dat ziggo deze week (tenminste hier) een nogal verschillende downloadsnelheid heeft. Ik heb vanmiddag daarover proberen te bellen, maar die kip wat ik aan de telefoon kreeg was te eigenwijs om me door te verbinden met iemand die er verstand van had. Ik moest allemaal van die standaard dingen doen die ik natuurlijk allemaal al lang van buiten kende. Uiteindelijk de hoop op support maar opgegeven. (ik raak off-topic...)
Hdeb je btw al een geprobeerd om met bijvoorbeeld grabit te downloaden? Zo ja, is daar ook een snelheidsverschil merkbaar?
- welke versie van spotnet gebruik je? 1.7.4??
- met welk programma download je? ik neem aan spotnet zelf en niet tweaks??
Verder kan ik zeggen dat ziggo deze week (tenminste hier) een nogal verschillende downloadsnelheid heeft. Ik heb vanmiddag daarover proberen te bellen, maar die kip wat ik aan de telefoon kreeg was te eigenwijs om me door te verbinden met iemand die er verstand van had. Ik moest allemaal van die standaard dingen doen die ik natuurlijk allemaal al lang van buiten kende. Uiteindelijk de hoop op support maar opgegeven. (ik raak off-topic...)
Hdeb je btw al een geprobeerd om met bijvoorbeeld grabit te downloaden? Zo ja, is daar ook een snelheidsverschil merkbaar?
-
ja met 1.7.4 en idd met spotnet maar bij de speedtest zit ik wel goed en de oude versie van 1.5 gaf wel de snelheid maar die doet het niet zelfde probleem als al vermeld met de database. en bij twaks was het ook goed.
-
Oke... dan moeten we het probleem bij spotnet zoeken dus... Ik weet daar zelf eerlijk gezegd te weinig over, aangeszien ik niet met spotnet zelf download. Ik download met newsleecher, omdat ik dat gewoon een stuk prettiger vindt.
Ik moet dit even aan iemand anders overlaten die hier meer verstand van heet. In de tussentijd zal ik wel even testen of hij bij mij wel de volle snelheid haalt als ik met spotnet download. Ik kom erop terug.
Ik moet dit even aan iemand anders overlaten die hier meer verstand van heet. In de tussentijd zal ik wel even testen of hij bij mij wel de volle snelheid haalt als ik met spotnet download. Ik kom erop terug.
-
oke alvast bedankt voor je hulp bij die versie ging het ook via grabbit maar bij deze gaat het via spotnet kan ik dat ook invoeren dan.
-
Ja zker. dat kan bij Bewerken-->Downloadknop en dan kiezewn voor NZB openen. Als het goed is opent hij dan vanzelf in Grabit.splendid schreef:oke alvast bedankt voor je hulp bij die versie ging het ook via grabbit maar bij deze gaat het via spotnet kan ik dat ook invoeren dan.
Overigens heb ik net ff getest. Ik mis ongeveer 450Kb aan downloadsnelheid dus ik haal inderdaad ook niet de volle bandbreedte. Al moet ik daar bijzeggen dat me dat ik Grabit voorheen ook niet altijd lukte. Ik haal de volle bandbreedte snelheid wel met mijn payserver, dus aan de verbinding van ziggo ligt het niet. Denk eerder dat het te maken heeft met een snelheidslimiet op de nieuwsserver van ziggo.
-
-