Niet alle spots te zien in SpotLite

Oude en opgeloste problemen van vorige versies van SpotLite vind je hier.

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
StoneColdCrazy
Answers: 0
Usenet: Eweka
Internet: Caiway

Niet alle spots te zien in SpotLite

Bericht door StoneColdCrazy »

• Spotlite versie:1.0.3
    Besturingssysteem:Win7x64
    Usenet Provider:Eweka
    Internet Provider:Telfort
    Antivirus / Firewall*:MS Essentials
    Probleem:Niet alle spots zijn te vinden in SpotLite t.o.v. Spot-Net
    Wat ik gedaan heb: Ik heb het hele forum doorzocht om te zien of iemand anders ook dit probleem ziet. Ik zie wel issues met newsservers van Eweka, maar ik heb niet het idee dat het om dezelfde issues gaat.

Als ik zoek in Spot-Net op bijv. "Taking on Tyson" dan krijg ik zowel S01E01 als S01E02 te zien. Als ik dit zoek in SpotLite dan zie ik alleen S01E02. Ik heb beide applicaties vandaag voor het allereerst gedownload en geinstalleerd. Ik heb beide applicaties bij het opstarten alle headers laten ophalen (ging automatisch). Ik heb daarna geen instellingen aangepast of iets dergelijks. Ik heb ook niet opnieuw headers laten ophalen. Ik ben ook geen foutmeldingen of moeilijkheden tegengekomen.

Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen om te achterhalen hoe het verschil ontstaat. Ik heb wel gelezen over meerdere Eweka servers in een pool van servers etc. Persoonlijk verwacht ik niet dat daar een probleem zou zitten, maar wie weet. Misschien kan iemand dan helder aangeven wat ik zou moeten veranderen in mijn settings? Alvast bedankt, SCC.
    Prefix opgelost
    - Psion

Gup
Algemeen Manager
Usenet: 8 diverse
Internet: ???
Leeftijd: 49

Re: Niet alle spots te zien in SpotLite

Bericht door Gup »

Beetje vreemd ,

Ikzelf merk geen verschil? maar wie weet ...

Heb je binnen Spotlite wel eens de NNTP verbinding aangezet in de config/opties van Spotlite ?
Wie weet dat al zou het ondersteund worden door jouw provider, dat de spots weer gelijk zijn?
Need Support? click this link for the search engine or start a new subject

D3r @nt1 R00tk17 M31st3r :ssst:

jack100

Bericht door jack100 »

Ik heb dit probleem ook, bij mij is spotlite gestopt op 07:42 daarna krijg ik geen spots meer binnen. :locked:
Bij spotnet loopt het wel gewoon door.

Topicstarter
StoneColdCrazy

Gupje75 schreef:Beetje vreemd ,

Ikzelf merk geen verschil? maar wie weet ...

Heb je binnen Spotlite wel eens de NNTP verbinding aangezet in de config/opties van Spotlite ?
Wie weet dat al zou het ondersteund worden door jouw provider, dat de spots weer gelijk zijn?
Bedankt voor je reactie. Ik was niet bewust van die setting. Ik heb de setting aangevinkt. Ok geklikt. Headers weggegooit om ze opnieuw te downloaden en hij deed niks. Ik kreeg onderin een 502 - Authentication failed. Vreemd. Dus ik de setting NNTP weer uitgevinkt en opnieuw de headers downloaden ... kreeg ik weer de 502 - Authentication failed.

Nou weet ik het even niet meer. Moet ik eerst het programma afsluiten voor dit soort aanpassingen?

SCC.

Topicstarter
StoneColdCrazy

jack100 schreef:Ik heb dit probleem ook, bij mij is spotlite gestopt op 07:42 daarna krijg ik geen spots meer binnen. :locked:
Bij spotnet loopt het wel gewoon door.
Bedankt voor je reactie. Het is niet helemaal hetzelfde probleem denk ik. Ik mis een post van 1 a 2 weken geleden, maar een nieuwere zie ik wel. Jij mist de nieuwste posts. Hiermee heb ik nog geen ervaring.

SCC.

Gup
Algemeen Manager

Bericht door Gup »

hmm , je zou een truukje kunnen proberen door de cambrium server in te stellen in Spotlite, nadeel is dat hij de .bin info niet weergeeft, maar zo kan je wel checken of het aan je provider ondersteuning ligt ..ik zal even de config opsnuffelen momentje..

Gup
Algemeen Manager

Bericht door Gup »

Gupje75 schreef:hmm , je zou een truukje kunnen proberen door de cambrium server in te stellen in Spotlite, nadeel is dat hij de .bin info niet weergeeft, maar zo kan je wel checken of het aan je provider ondersteuning ligt ..ik zal even de config opsnuffelen momentje..

textnews.news.cambrium.nl zonder gebruikersnaam en wachtwoord, poort 119 zonder ssl , ik ben benieuwd , oh ja deze is niet nntp ondersteund ;)

Topicstarter
StoneColdCrazy

Gupje75 schreef:
Gupje75 schreef:hmm , je zou een truukje kunnen proberen door de cambrium server in te stellen in Spotlite, nadeel is dat hij de .bin info niet weergeeft, maar zo kan je wel checken of het aan je provider ondersteuning ligt ..ik zal even de config opsnuffelen momentje..

textnews.news.cambrium.nl zonder gebruikersnaam en wachtwoord, poort 119 zonder ssl , ik ben benieuwd , oh ja deze is niet nntp ondersteund ;)
Bedankt voor de suggestie! Ik heb het net geprobeerd. Ik krijg met jouw instellingen wel weer nieuwe headers! De retentie is denk ik niet zo hoog, omdat ik de bewuste "Taking on Tyson" series niet meer zie, waar ik er helemaal in het begin wel eentje zag. Op zich niet erg, want het ging om de test natuurlijk.

Ik heb de instellingen daarna weer teruggezet naar Eweka. Ik heb daarna nog gekeken of er problemen zijn bij Eweka met die betreffende nieuwsserver, maar dat is niet zo. Sterker nog, ik ben op dit moment aan het downloaden via Sabnzbd met exact dezelfde inloggegevens als ik in SpotLite invul. Ik dacht eerst nog dat ik misschien een maximum aantal connecties overschrijd door te downloaden en SpotLite te gebruiken, maar op de site van Eweka staat dat je dan een 400 melding krijgt in plaats van een 502 melding.

Het gekke is dus ook dat toen ik SpotLite net installeerde ik wel alle headers binnenkreeg, behalve dan dat ik zag dat het niet alles was misschien, maar het verbinden was geen probleem. Toen ik alle headers weggooide en ze opnieuw ging inladen, toen ging het mis en kreeg ik geen verbinding meer en dus ook geen headers. Met jouw instellingen lukt het wel, maar het is wel vreemd. Er is dus niks mis met mijn Eweka account.

SCC.

jack100

Bericht door jack100 »

Heb ook een andere server geprobeerd met spotlite en dat werkt wel (het is dus een eweka probleem bij mij).
Maar dat is dan ook vreemd spotnet werkt wel perfect met eweka.

hjvbft

Bericht door hjvbft »

In Spotnet staan waarschijnlijk 3 verschillende servers ingesteld.
In SpotLite kan standaard maar 1 server gebruikt worden.
Workaround voor Eweka en SpotLite
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer