Hoe .nzb maken?

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
Crash
Answers: 0
Usenet: Online
Internet: Online

Hoe .nzb maken?

Bericht door Crash »

• Windows versie: 7 Ultimate x64
    Usenet Provider:Online
    Internet Provider:Online
    Wanneer ontstond het probleem? Vandaag, maar dat ligt er gewoon aan dat ik nog niet zo veel ervaring heb:P
    Spotnet versie:1.7.4
    Met welk programma download je:Spotnet
    Heb je onlangs iets veranderd aan je instellingen?Nee
    Wat is het probleem? Als ik een spot wil toevoegen (voor het eerst voor mij) dan krijg ik te zien: .nzb niet goed (of niet bereikbaar) Maar de vraag is dus eigenlijk: Hoe maak ik een .nzb van iets wat ik met jullie wil delen??
Alvast bedankt :thanku:

p.s.: Had het vanuit de computer idee, maar had het daarvoor ook al eens gebruikt, maar die "les" werkte goed, maar ben daarna weer gestopt. Maar nu ftd op zwart is (nooit geprobeerd:P) ga ik dit maar proberen!

KoffieBo0N
Moderator Team Lid
Contacteer:

Re: Hoe .nzb maken?

Bericht door KoffieBo0N »

Ga eens naar een usenet-indexeerder (jeweetwel Bin***** etc.). Vink de bestandjes aan. Als je ze wilt downloaden, opent een nieuw venster, dit is je NZB. Klik op opslaan, en voer deze in Spotnet in ;).

Topicstarter
Crash

Bericht door Crash »

En hoe kan ik dat doen als ik zelf een spot wil toevoegen? Of moet ik dan dus via die site dat doen?
Of is via b********* alleen om te zoeken en to openen?

Mag ik als ik toch bezig ben nog even wat vragen stellen:
Vraagje 1: Ik download ongeveer op 200 tot 700 bytes/s Aangezien dat redelijk sloom is (gewoon van online, maar ik probeer nu tijdelijk ook even just4today) vroeg ik me af of dat wel normaal is??
Aangezien bij internet opties staat: Snelheid: 54 mbps... dacht ik dat het wel "iets" sneller zou gaan.

Vraagje 2: Ik probeer nu dus even just4today (die had 10dagen retentie en online maar 2 ofzo:P en ik had even iets langer nodig (game:D) heeft maar 14.000 spots ongeveer terwijl online er denk ik zo'n 29.000 had. Nogal verschil, waar ligt dat aan??

Vraagje 3:Is er ergens bij profiel ofzo in te stellen dat ik een mailtje krijg als er een nieuwe post op dit topic is??
Vraagje 4: Wat zijn headers (Downloads en uploads snap ik wel:P)
Vraagje 5: Ik zag trouwens ook youtube filmpje van je, kan dat kloppen??

P.s.: Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu op dit moment met just4today wel 1.1mb/s haal...

richman073
Usenet: PowerNews

Bericht door richman073 »

Je maakt een NZB op bijvoorbeeld B**sear** door de post aan te vinken en dan op NZB te drukken, dan maakt hij een NZB, deze selecteer je dan vervolgens in spotnet bij Bladeren zodat andere mensen hem direct mee kunnen nemen zonder zelf te gaan zoeken op B**sear**

1. Downloadsnelheid kan beinvloed worden door andere downloadactiviteiten en je abonnement bij je internetprovider / usenetprovider
2. kan eraan liggen dat just4today niet alle nieuwsgroepen ondersteund
3. klik onderin het topic op Op dit onderwerp abonneren
4. headers zijn simpelweg 'titels' van de posts op usenet, op usenet bestaat alles uit vele verschillende losse stukjes, een header is de hoofdtitel van al die stukjes, bijvoorbeeld van een spel. ipv dat je dus alle 100 stukjes van 1 spel binnenhaalt, haal je de header binnen van dat spel en dat is dus makkelijker
5. weet niet precies waar je het over hebt?

Topicstarter
Crash

Bericht door Crash »

AAh zo werkt dat dus bedankt! Hoe zet je de status op opgelost? Of is dat die tag?

vraag 5 was eigenlijk ook voor stripheldnl :P hij had een tut van spotnet;)

Psion
Leeftijd: 41

Bericht door Psion »

Topic gesloten.
Vraag beantwoord
Niet eens met dit slotje PM me
Veel woorden weinig wol, klinkt niet echt zinvol.
It's just me, nothing more nothing less
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer