- Windows versie: windows 7
Usenet Provider: voordelig usnet.nl
Internet Provider: ziggo extra
Wanneer ontstond het probleem? 5 min. geleden
Spotnet versie: spotnet v1.5
Met welk programma download je: SABNZB
Heb je onlangs iets veranderd aan je instellingen? nope
Wat is het probleem?
Ben een week met vakantrie geweest, na het opstarten van spotnet zie ik alleen de nieuwe spots van gister, die van de laatste x dat ik me aangemeld had en verder terug.
Mis een week van nieuwe posts.
Weet iemand hoe ik de posts van de tussenliggende dagen kan zien?
updaten van spotnet alleen posts van gister
Moderator: Moderator Team
-
- Usenet: voordeligusenet.nl
- Internet: ziggo extra
updaten van spotnet alleen posts van gister
-
- Moderator Team Lid
- Contacteer:
Re: updaten van spotnet alleen posts van gister
Komt door je payserver, die laat daar gaten in door een lage retentie. Probeer een database te downloaden (van bijv. het usenet)
-
what! een retentie van 1 dag??? nou ja het zal wel.
hoe en waar kan ik de database van het usenet downloaden en plakken in spotnet zodat ze worden herkent?
*update*
heb zonet even op de website van voordeligusenet.nl gekeken, het schijnt dat ze retentie hebben van +400 dagen.
en ben 7 dagen weggeweest.
hoe en waar kan ik de database van het usenet downloaden en plakken in spotnet zodat ze worden herkent?
*update*
heb zonet even op de website van voordeligusenet.nl gekeken, het schijnt dat ze retentie hebben van +400 dagen.
en ben 7 dagen weggeweest.
-
- Usenet: Lightningusenet
- Internet: Telenet Fibernet100
Hier het zelfde probleem.
Ik gebruik Astraweb.. retentie 930 dagen en sinds gister avond een raar fenomeen..
Astraweb vind bij get updaten 680 nieuwe spots.
Wanneer de database is aangepast verschijnt er beneden 93 nieuwe spots gevonden ??
Ik gebruik Astraweb.. retentie 930 dagen en sinds gister avond een raar fenomeen..
Astraweb vind bij get updaten 680 nieuwe spots.
Wanneer de database is aangepast verschijnt er beneden 93 nieuwe spots gevonden ??
-
-
- Usenet: PowerNews
- Internet: Online
bavihoane, zou je je servers.xml configuratie kunnen posten, deze is te vinden in C:\ProgramData\Spotnet\
graag daarbij je wachtwoord en username even eruithalen
graag daarbij je wachtwoord en username even eruithalen
-
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.news.cambrium.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="reader.voordeligusenet.nl" Username="?????" Password="?????" Port="119" SSL="0" Connections="11" />
<Server Type="Uploads" Server="reader.voordeligusenet.nl" Username="?????" Password="?????" Port="119" SSL="0" Connections="11" />
</Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.news.cambrium.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="reader.voordeligusenet.nl" Username="?????" Password="?????" Port="119" SSL="0" Connections="11" />
<Server Type="Uploads" Server="reader.voordeligusenet.nl" Username="?????" Password="?????" Port="119" SSL="0" Connections="11" />
</Spotnet>
-
- Usenet: PowerNews
- Internet: Online
ik zie het probleem al zitten.bavihoane schreef:<Spotnet>
</Spotnet>
het zit hem in je header server, hier heb je textnews.news.cambrium.nl staan, deze server werd in de oudere versie van spotnet (die jij nu hebt dus 1.5) gebruikt om de reacties sneller te laden, het nadeel hiervan was dat je elke dag moest bijwerken omdat cambrium een lage retentie heeft
echter in versie 1.7.4 laden de reacties al snel met je eigen server, dus is cambrium.nl niet meer nodig
dus download 1.7.4 even en daarna moet je die server even veranderen in reader.voordeligusenet.nl en je username + password die bij de andere 2 staan ook invullen
-
ok dan!...
thanx voor je reactie!
ga dan ook maar over op spotnet 1.7.4
thanx voor je reactie!
ga dan ook maar over op spotnet 1.7.4
-
- Usenet: Ziggo
- Internet: Ziggo
Ik had hetzelfde probleem, na aanpassing van de server.xlm werkte alles weer probleemloos. Bedankt!!