NZBspots - lijkt eigenlijk niet verkeerd maar ís dat zo?

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
spotnetuserforum
Answers: 0

NZBspots - lijkt eigenlijk niet verkeerd maar ís dat zo?

Bericht door spotnetuserforum »

Vanaf vandaag ben ik toch maar serieus begonnen spotnet en nzbspots naast elkaar te gaan gebruiken.
Ik moet eerlijk zeggen dat het me niet tegenvalt. Dat initiatief wordt nu natuurlijk automatisch vanzelf beter, gezien de niveaudaling bij spotnet. Sorry, velen zeggen negeren, maar de sfeer van zo'n spot raakt toch verprutst, en ik wil toch ook wel de nuttige reacties lezen. Zolang dragix of hoe die ook maar mag heten niet deze week met actie komt ben ik bang (....) Er is teveel "gedoe" om het maar samen te vatten. En ik zie dat langzaam al gerenommeerde spotters ook al verhuizen en om aan m'n GB-verslaving te kunnen voldoen heb ik dan ook niet veel keus ...

Alhoewel ik op zich afkerig ben om op een x-aantal verschillende plekken m'n spots te moeten gaan vinden, maar ja .. wie weet is dat voorlopig dan maar zo. We zijn natuurlijk ook een beetje (nou ja beetje ... ?) verwend geraakt in de loop der tijd.

Enfin, nzbspots, wat zijn de valkuilen voor zover die er zijn? Het is best wel een oud ftd gevoel wat je d'r al een beetje ziet en dat is natuurlijk heel prettig. Matrox schijnt daar nogal wat te weten hoe 't in elkaar zit en geeft steeds aan dat het daar niet gesloten kan worden maar wie kan uitleggen of dat inderdaad zo is, en waarom zou dat dan eigenlijk niet kunnen?
... al had ik nog zo weinig geld dan vroeg ik nog niet een jurist als angel-patat ...

omejohn
Leeftijd: 61

Re: NZBspots - lijkt eigenlijk niet verkeerd maar ís dat zo?

Bericht door omejohn »

wat spotnet betreft heb je gelijk
er moet snel iets komen dat er gemod kan worden
anders is einde nabij door een paar gasten die het aan het verzieken zijn daar
je komt steeds meer onzin tegen waar je aan begint te ergeren
ik ben ook bij anderen aan het rond kijken - maar heb stille hoop dat makers spotnet binnen korte tijd met oplossing komen
anders zijn de spotters verdwenen voordat we er erg in hebben

spacegremlin
Usenet: sunnyusenet
Internet: upc

Bericht door spacegremlin »

toch zie ik het probleem niet op spot net client
het is vervelend, maar iedereen kan die onzin toch gewoon negeren
als iedereen dit nu gewoon doet is de spam snel afgelopen cq onzin.
daarbij denkt nzbspots ook niet na, want als nzbspots neergelegd word
en iedereen gaat ook nog eens weg bij spot net client

wat hebben ze dan bereikt.

het is namelijk allemaal begonnen met die ongein van nzbspot zelf die tig post
melden van hun eigen site, en vervolgens ga je er naartoe.

het voornaamste wat mij opgevallen is is dat de spotters het programma wat minder vriendelijk
vinden werken t.o.v van het voor heen ftd client.

maar goed misschien ga ik nu wat off topic. sorry daarvoor
de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals.

Topicstarter
spotnetuserforum

dat kan per definitie niet waar zijn wat je zegt.
die gasten van nzbspots balen zelf als een stekker van die spam die gewoon door breinslaven worden geplaatst!

iedereen weet dat wanneer je een spam imago hebt dat dat absoluut niet in je voordeel zal werken, dus daar is geen
belang bij , behalve voor brein en co. Dat is toch naar ik mag aannemen bij leden van dit forum wel genoegzaam bekend wat voor strategieen brein en co. hanteren??
... al had ik nog zo weinig geld dan vroeg ik nog niet een jurist als angel-patat ...

Cherek

Bericht door Cherek »

Dat lijkt mij niet logisch. Als brein Spotnet wilt tegenwerken moeten ze niet een site als NZBspots misbruiken. Ten eerste zijn er betere sites die ze dan kunnen nemen. Ten tweede zouden ze het dan omgekeerd moeten doen. Met spotnet spammen op grotere NZBsites, waardoor Spotnet een slechte naam krijg en spotters weggaan/blijven en eventueel spotters van die grote sites zelf weggaan omdat ze zich aan de spam irriteren.
Een nieuwe site als NZBspots misbruiken is m.i. onzinnig.

spacegremlin
Usenet: sunnyusenet
Internet: upc

Bericht door spacegremlin »

okee van die spam heb je gelijk

maar op het moment dat het heet onder de voeten word met dat spammen
word er beweerd dat zei dit niet doen.

en moeten we er maar vanuit gaan dat ze dit niet doen.

jij wil dus aangegeven dat vanaf dag 1 dat zij nooit hebben gespammed.

want de discussies die je daar van dag 1 om je oren krijgt van hun.

vind ik te vuil voor ieders ander zijn oortjes.

en dan hebben ze het goed gedaan, want ik ben al klaar met hun site, alleen maar vanwege die argumenten.
die je om je oren krijgt op spotnet.

als zei dus nooit gespammed hebben neem ik al mijn negatieve gedachte van hun terug.
maar ik geloof daar dus echt niet in.
de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals.

Cherek

Bericht door Cherek »

Ik heb geen mening gegeven over NZBspots. Ik zit daar nog niet op. Misschien neem ik binnenkort wel een kijkje. Dat zij zelf niet spammen kan ik dus niet beweren. Het kan net zo makkelijk een gebruiker zijn die vindt dat er nog te weinig daar gespot wordt, en wil dat de bekendere spotters ook daar komen spotten.
Het heeft denk ik alleen een negatief effect voor hun site. Als ze het zelf niet doen lijkt mij dat ze iedereen een PB sturen om te zeggen dat ze niet willen dat zij nog zo gespamd worden op spotnet.
Maar misschien vinden ze negatieve publiciteit ook publiciteit.
Er valt voor mij in ieder geval geen duidelijk oordeel te vellen.

Topicstarter
spotnetuserforum

tjsa, zoveel mensen, zoveel meningen en dat is ook goed.
ik ben ervan overtuigd dat er bij brein een zwaar gesubsidieerd clubje psychologen zit om ervoor zorg te dragen dat iedereen elkaar in diskrediet brengt. Een verdeel en heers stategie is niet zo ingewikkeld binnen een open spotnet.

Het kan werken als iedereen, maar dan ook iedereen die van goede wil is zich onthoud van commentaar op fakers en flamers , en daar gaat het juist mis waarmee de welwillenden het zelfs voor andere welwillenden verstieren.

Topicstarter
spotnetuserforum

ps. ik heb helaas nog niet een antwoord gehad op deze paragraaf voor zover iemand dat zou kunnen weten:

Enfin, nzbspots, wat zijn de valkuilen voor zover die er zijn? Het is best wel een oud ftd gevoel wat je d'r al een beetje ziet en dat is natuurlijk heel prettig. Matrox schijnt daar nogal wat te weten hoe 't in elkaar zit en geeft steeds aan dat het daar niet gesloten kan worden maar wie kan uitleggen of dat inderdaad zo is, en waarom zou dat dan eigenlijk niet kunnen?

asenegawa
Usenet: Astraweb
Internet: Phoenix NAP

Bericht door asenegawa »

Ik weet niet of er valkuilen zijn en zo ja wat de valkuilen dan zouden zijn, dat zal voor een deel de toekomst gaan leren.
Verder heb ik die site nog niet zo goed bekeken want ik wil eerst even afwachten hoe lang dat die online blijft.
Kan me nog piratesnzb herinneren, die maakte recent ook met veel spam en tamtam in posts op Spotnet bekend dat ze niet gesloten konden worden omdat ze in het buitenland zaten.(Denemarken)
Maar...kennelijk kon men die site wel degelijk aan en is het toch wel gebeurd.
Die site staat na een korte tijd aanwezig te zijn geweest inmiddels wel offline.

Ik kan me verder niet voorstellen dat NZBspots zelf achter al dat gespam zit.
Die gasten zijn niet achterlijk en weten donders goed dat zoiets zich uiteindelijk tegen hen keert.
Ik denk eerder dat het een paar onvolwassen 'lolbroeken' zijn die om een of andere reden er op uit zijn om die site een slechte naam te bezorgen. .
Ik voel er overigens weinig voor om mezelf aan te melden bij een site die elk moment offline gehaald kan worden en eventueel onderwerp van een gerechtelijk onderzoek wordt, ook al lijkt die site nog zo vertrouwd, leuk of makkelijk.
Ben je er lid dan staan er wel de nodige gegevens van je geregistreerd waaronder je IP nummer.
Nee dank je, dat hoeft voor mij niet.

Spotnet is een stukje software wat geen site of eigenaar nodig heeft om te doen wat het moet doen.
Misschien is Spotnet (nog) niet perfect maar het is wel een mogelijkheid om te kunnen blijven downloaden.
Verder stoor ik me soms wel een beetje aan al die mensen die onderhand gaan eisen dat Spotnet dit en dat erbij moet krijgen en beginnen te mopperen dat er maar geen update komt.
Ze realiseren zich niet dat een groot deel van hen na FTD in een zwart gat gevallen zouden zijn wanneer Spotnet er niet geweest was.
I'm trying to be...who I really am...the true me...
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer