burnacid schreef:$settings['spotweburl'] = ingesteld op http://mijndomain.com/spot/ (natuurlijk is mijndomain.com niet van mij maar je begrijpt wat ik bedoel)
Dat is ook de url waarmee ik op spotweb kom
Localhost of het ip zal niet werken gezien er meerdere domeins draaien op die server
Verder is de server hosted in nederland net als eweka
Ik werk met een externe firewall die wordt beheerd door mijn hosting bedrijf
Ik heb daaraan gevraagd om 119 en 8080 uitgaand te unlocken echter hebben ze 8080 uitgaand en 119 inkomend geunlocked
De melding "No route to host" betekend over het algemeen dat er geen route naar de betreffende host gelegd kan worden of de route niet bekend is. In dit geval is het dus de vraag om welke host het gaat. Met bovenstaande commando's kan je er achter proberen te komen of je server vanaf extern te benaderen is en of je server naar buiten verbinding kan maken. Indien je de melding "No route te host" bij 1 van deze commando's krijgt weet je waar je moet zoeken
Gezien je de melding vanaf je server krijgt vermoed ik dat je server dus geen verbinding met zijn zichzelf kan maken of niet met eweka.
m.a.w. Je server kent de route naar eweka niet Daar zit dus je probleem. Gezien het feit dat je op poort 80 geen verbinding kan maken (Connection refused) en je op poort 119 een "No route to host" krijgt, lijkt het erop dat poort 119 geblokkeerd wordt. Vermoedelijk door een (shared) firewall. De provider van je server kan je verder helpen hiermee. Het kan ook zijn dat je provider geen toegang over poort 119 accepteert. Je zou kunnen proberen om via SSL verbinding te maken op poort 563. Of een andere provider zoeken Ik weet er wel een paar waar je sowieso via poort 119 kan connecten. Kijk bijvoorbeeld eens op http://www.argeweb.nl/vps/
[root@srv1 spot]# php retrieve.php --force
Retrieving new Spots from server...
Spots in database: 1466
Looking for articlenumber for messageid
Appr. Message count: 9178
First message number: 2370436
Last message number: 2379614
Current message: 2378551
Retrieving 2378551 till 2379552
Op te wel hij werkt
Poort 119 stond dus idd alleen inkomend open
Echter is uitgaand nodig
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent those of the Management of Spot-net.nl Forums.
The Management of the Spot-net.nl Forums does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommendations, made by, or implied by, any member or guest visitor of Spot-net.nl Forums that results in any loss whatsoever in any manner to a member of Spot-net.nl Forums, or to any other person.
Furthermore, the Management of Spot-net.nl Forums is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from Spot-net.nl Forums.