Hoewel veel mensen die spotweb hebben dit zelf uit kunnen vogelen leek me dit een goed onderwerp voor de volledigheid.
Introductie:
In deze tutorial ga ik eigenlijk een paar dingen simpel uitleggen: het maken van een TagFilter, een PosterFilter, een CategorieFilter en een SearchFilter voor als je bv in de gaten wil houden of iets al gepost is (of je wil bv series bijhouden etc.) en ik zal hier neerzetten hoe je een eigen categorie 'maakt' als Beeld, Muziek enz. maar dan met de tekst "Tags"
Eigenlijk zijn alle versies hetzelfde maar net iets anders.

In de laatste versie zijn de filters gemaakt door 'Nakebod' gebruikt. Deze hebben standaard al wat meer filters dan eerdere versies van spotweb, en ook (imo) strakkere icoontjes.
De TagFilter:
Open Settings.php
Scroll tot je =-=Filters=-= ziet.
Afhankelijk van welke indeling je wilt kies je Array("Beeld"..., Array("Muziek"... etc. Je kan ook een eigen categorie maken, dit zal ik aan het einde van deze tekst plaatsen.
Ik kies hier Beeld, omdat ik graag hd films kijk en weet dat de posters van deze tag goeie films leveren.
Als eerst zul je aan het einde van de laaste regel van de Array beeld een , moeten zetten bij de laatste filter, dit zal hoogstwaarschijnlijk erotiek zijn, dus dat word dan ipv "26", "")" word het "26", ""),"
Nu kunnen we tussen de Array erotiek en het einde van de subcategorieën een nieuwe regel fixen.
Laten we zeggen dat ik Bradjes Tag wil gebruiken: dit zou er zo uit zien:
Code: Selecteer alles
Array("Bradje", "images/icons/hd.png", "cat0&search[type]=Tag&search[text]=Bradje&search[unfiltered]=true", "")
ik zoek hier dus in de categorie 0 (=beeld) maar wel unfiltered zodat ik niet naar maar 1 specifiek soort codec zoek in dit geval.
PosterTag
Zelfde verhaal met maar een ding anders...
&search[type]=Poster ipv &search[type]=Tag
SearchTag
Je mag het raden, weer bijna hetzelfde:
&search[type]=Titel
CategorieFilter
Array("Jou categorie", "jou plaatje", "cat0 of cat1 of cat2 of cat3 of cat0_a1 of w/e", "")
Tag categorie
Code: Selecteer alles
Array("Applicaties", "images/icons/application.png", "cat3_a", "",
Array(
Array("Windows", "images/icons/vista.png", "cat3_a0", ""),
Array("Mac / Linux / OS2", "images/icons/linux.png", "cat3_a1,cat3_a2,cat3_a3", ""),
Array("PDA / Navigatie", "images/icons/pda.png", "cat3_a4,cat3_a5,cat3_a6,cat3_a7", "")
)
),
Array("Tags", "images/icons/tag.png", "cat0, cat1, cat2, cat3", "",
Array(
[b][i]Plaast hier je tags[/i][/b]
)
)