Vrij lege downloadlijst

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

willemjanvv
Answers: 0

Vrij lege downloadlijst

Bericht door willemjanvv »

Hallo allen!
Vanochtend voor het eerst spotnet geïnstalleerd. Ik ben erg onder de indruk! Bij het opstarten duurde het binnenhalen van de spots erg lang. Ik ging zoeken en kwam erachter dat ik bij serverinstellingen niet newsreaderXXX.eweka.nl moest instellen, maar het ipadres. Nu gaat het binnenhalen van spots erg snel!

Helaas is het aantal spots dat er nu gevonden worden drastisch teruggelopen! Hij haalt vanaf 12 februari tot nu op, dat is wel erg weinig helaas. Kan iemand mij vertellen wat het probleem is, en wat ik er aan kan doen?

Alvast bedankt!

Willem-Jan

Topicstarter
WillyWonka

Re: Vrij lege downloadlijst

Bericht door WillyWonka »

Hoi, ik heb XSNews als server: krijg 334 spots. Doe ik dan gauw even de gratis provider just4today.net trek ik 13000 spots binnen. En pas ik de server dan weer aan naar xs news zijn ze direct allemaal weg en blijf ik treurig achte rmet mijn 334 spots.
Hoe kan dat? XSNews heeft toch meer beschikbaar als payserver?

Gr,
WW.

Zombymario
Usenet: IPv6 & Tele2
Internet: Tele2 @ 20Mb/s
Leeftijd: 31
Contacteer:

Bericht door Zombymario »

WillyWonka schreef:Hoi, ik heb XSNews als server: krijg 334 spots. Doe ik dan gauw even de gratis provider just4today.net trek ik 13000 spots binnen. En pas ik de server dan weer aan naar xs news zijn ze direct allemaal weg en blijf ik treurig achte rmet mijn 334 spots.

Gr,
WW.
Hoeft niet. Waarschijnlijk heeft XS News een lager retentie als het gaat om headers (de spots dus). Wat je kan doen is dit:

Ga naar:
-onder Windows 7 standaard C:\ProgramData\Spotnet)
-onder Windows XP standaard C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Spotnet

En open servers.xml met kladblok.

Voer dit nu in:

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
  <Server Type="Downloads" Server="SERVER WAARMEE JE DOWNLOAD" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
  <Server Type="Uploads" Server="SERVER WAARMEE JE KAN UPLOADEN" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Dit opslaan en voor het bestand "alleen lezen" aanvinken (voorkomt dat Spotnet het bestand onbedoeld aanpast).

Door die news2.neva.ru haal je ongeveer 350.000 spots binnen maar download je gewoon met je 'downloadserver.'
"Press any key to continue, where's the any key?" - Homer Simpson

R.I.P. † 30-01-2010: news.ipv6.eweka.nl
R.I.P. † 01-03-2011: FTD

Possum

Bericht door Possum »

WillyWonka schreef:Hoi, ik heb XSNews als server: krijg 334 spots. Doe ik dan gauw even de gratis provider just4today.net trek ik 13000 spots binnen. En pas ik de server dan weer aan naar xs news zijn ze direct allemaal weg en blijf ik treurig achte rmet mijn 334 spots.

Gr,
WW.
hernoemen van de databse zou ook moeten werken (zelf nog niet getest).

viewtopic.php?f=3&t=48#p358

willemjanvv

Bericht door willemjanvv »

Voor mij werkte dat dus niet (de bovenstaande oplossing). Eweka loopt overmorgen toch af dus vandaag maar alvast overgestapt naar lightningusenet. Werkt prima hoor, goedkoper, sneller en langere retentie dan Eweka :) Had ik al veel eerder moeten doen.

Ik denk dat bij Eweka de header servers roken, vanwege de enorme overstap van mensen naar spotnet - en dus de massale inhaal van headers. Misschien dat het binnenkort beter werkt. Ik las ergens in een ander topic al dat Eweka toegaf wat problemen te hebben.

Met nieuwe payservert werkt alles prima :)

Topicstarter
gast

Bericht door gast »

Hallo,
Vandaag overgestapt naar Spotnet. Bij controle van de database easyusenet heb ik allen spots van vandaag.
Wat moet ik wijzigen om eerdere spots te krijgen.
Groet Hegra-el

dennusb

Bericht door dennusb »

Zombymario schreef:

Gr,
WW.
Hoeft niet. Waarschijnlijk heeft XS News een lager retentie als het gaat om headers (de spots dus). Wat je kan doen is dit:

Ga naar:
-onder Windows 7 standaard C:\ProgramData\Spotnet)
-onder Windows XP standaard C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Spotnet

En open servers.xml met kladblok.

Voer dit nu in:

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
  <Server Type="Downloads" Server="SERVER WAARMEE JE DOWNLOAD" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
  <Server Type="Uploads" Server="SERVER WAARMEE JE KAN UPLOADEN" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Dit opslaan en voor het bestand "alleen lezen" aanvinken (voorkomt dat Spotnet het bestand onbedoeld aanpast).

Door die news2.neva.ru haal je ongeveer 350.000 spots binnen maar download je gewoon met je 'downloadserver.'
Dit werkt hier niet :( Blijf met 400 posts zitten. En nu?

Hansjoh

Bericht door Hansjoh »

Als dat niet werkt, het volgende:
Zorg dat het bestand servers.xml 'alleen lezen' is na die verandering.

-onder Windows 7 standaard C:\ProgramData\Spotnet

het bestand met spots van je server deleten (bv als je XSnews hebt zie je een bestandje met reader.xsnews.nl staan met de spots). Daarna Spotnet openen, er wordt gevraagd naar verbindingsgegevens. Daar news2.neva.ru invullen met port 563 (ssl). Heel wat spots worden nu gedownload. Daarna zal je

-onder Windows 7 standaard C:\ProgramData\Spotnet

het spotbestand news2.neva.ru zien staan. Dit hernoem je naar de server naam die je altijd gebruikt (Bij XSnews dus 'reader.xsnews.nl'). Nu zul je ook weer kunnen downloaden en blijven de spots staan.

Topicstarter
Phusion

Bericht door Phusion »

Dit topic heeft mijn probleem verholpen. Dank allen!

Darthvader
Usenet: Hitnews
Internet: Caiway

Bericht door Darthvader »

Phusion schreef:Dit topic heeft mijn probleem verholpen. Dank allen!
Gelukkig :D
Dan kan de topic gesloten worden.
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer