Geen nieuwe posts sinds dinsdag 30 juni 2014
Moderator: Moderator Team
Forumregels
LEES: Forum Regels!
LEES: Forum Regels!
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 03 jul 2014, 16:11
- Internet: Ziggo
Answers: 0
Geen nieuwe posts sinds dinsdag 30 juni 2014
Support Request Template
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: Geen antwoord gegeven
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Ziggo
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Karspersky
Met welk programma download je?: Geen antwoord gegeven
Wanneer begon je probleem?: Geen antwoord gegeven
Geef een beschrijving van je probleem: Sinds dinsdagochtend 30 juni krijg ik geen nieuwe posts meer binnen. Als ik b.v. een boek wil downloaden krijg ik 430 No such article te zien.
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: N.v.t.
Schone installatie: Nee
XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: Geen antwoord gegeven
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Ziggo
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Karspersky
Met welk programma download je?: Geen antwoord gegeven
Wanneer begon je probleem?: Geen antwoord gegeven
Geef een beschrijving van je probleem: Sinds dinsdagochtend 30 juni krijg ik geen nieuwe posts meer binnen. Als ik b.v. een boek wil downloaden krijg ik 430 No such article te zien.
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: N.v.t.
Schone installatie: Nee
XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
-
- Moderator Team Lid
- Berichten: 1862
- Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Answers: 0
Re: Geen nieuwe posts sinds dinsdag 30 juni 2014
Ziggo heeft net zijn nieuwe server actief gemaakt. Het zou dus kunnen dat de article nummers afwijken.
Door het .dbs en .dbc bestand uit c:\programdata\spotnet te verwijderen en spotnet opnieuw te starten zou spotnet weer alle articles moeten downloaden.
Door het .dbs en .dbc bestand uit c:\programdata\spotnet te verwijderen en spotnet opnieuw te starten zou spotnet weer alle articles moeten downloaden.
-
- Moderator Team Lid
- Berichten: 1423
- Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Answers: 0
Re: Geen nieuwe posts sinds dinsdag 30 juni 2014
Je zou Ziggoswitch kunnen proberen.
Flush DNS cache wordt automatisch gedaan door Ziggoswitch.exe
edit;
Flush DNS cache wordt automatisch gedaan door Ziggoswitch.exe
edit;
Dus zie het antwoord van mesa57Cees schreef:Vanaf vanmorgen (1-7-2014) rond 10:30 uur gebruikt het 'normale' news.ziggo.nl ook het nieuwe platform.
Het speciale ip adres voor de testomgeving gaat over een week offline. De mensen die nu testen via het test-platform hoeven dus alleen in de configuratie van hun client software dit IP-adres te wijzigen in news.ziggo.nl.
Mensen die tot nu toe het 'normale' newsplatform gebruikten moeten misschien hun database verversen, net zoals in dit topic naar boven kwam. Waarschijnlijk is het beter voor hen om gewoon een nieuwe newsserver aan te maken.
Laatst gewijzigd door Ypsos op 03 jul 2014, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Spotnet (Classic) 1.9.1.1
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)
-
- Moderator Team Lid
- Berichten: 1862
- Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Answers: 0
Re: Geen nieuwe posts sinds dinsdag 30 juni 2014
Nee, want dan schakel je naar de Ziggo testserver die er straks niet meer is.
De testserver heeft de plaats ingenomen van news.ziggo.nl
De testserver heeft de plaats ingenomen van news.ziggo.nl
Vanaf vanmorgen (1-7-2014) rond 10:30 uur gebruikt het 'normale' news.ziggo.nl ook het nieuwe platform.
Het speciale ip adres voor de testomgeving gaat over een week offline. De mensen die nu testen via het test-platform hoeven dus alleen in de configuratie van hun client software dit IP-adres te wijzigen in news.ziggo.nl.
Mensen die tot nu toe het 'normale' newsplatform gebruikten moeten misschien hun database verversen, net zoals in dit topic naar boven kwam. Waarschijnlijk is het beter voor hen om gewoon een nieuwe newsserver aan te maken.
-
- Moderator Team Lid
- Berichten: 1423
- Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Answers: 0
Re: Geen nieuwe posts sinds dinsdag 30 juni 2014
mesa57 je was me net voor 

Spotnet (Classic) 1.9.1.1
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 03 jul 2014, 16:11
- Internet: Ziggo
Answers: 0
Re: Geen nieuwe posts sinds dinsdag 30 juni 2014
Hartelijk dank voor het meedenken en de tips Mesa en Ypsos. Ik heb de .dbs en .dbs bestanden verwijderd en Spotnet opnieuw gestart. Ik zie de nieuwe posts verschijnen, maar... bij het bijwerken van de database krijg ik een foutmelding: Er is een uitzondering opgetreden van het type System.Out of Memory Exception. Als ik Spotnet opnieuw open begint het met het laden van alle reacties en schiet in de Memory stress. Als ik een boek wil downloaden zie ik een blanco pagina.
-
- Moderator Team Lid
- Berichten: 1423
- Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Answers: 0
Re: Geen nieuwe posts sinds dinsdag 30 juni 2014
zie Out of Memory exception: - oplossing
met dank aan mesa57
met dank aan mesa57
Spotnet (Classic) 1.9.1.1
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 03 jul 2014, 16:11
- Internet: Ziggo
Answers: 0
Re: Geen nieuwe posts sinds dinsdag 30 juni 2014
Na de installatie van de oplossing Out of Memory exception van Mesa57 werkt Spotnet als vanouds. Downloads werken ook gelukkig weer.
Super bedankt Mesa en Ypsos voor jullie snelle hulp!
Super bedankt Mesa en Ypsos voor jullie snelle hulp!
-
- Moderator Team Lid
- Berichten: 1862
- Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Answers: 0
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 11 dec 2013, 19:10
- Usenet: ziggo
- Internet: ziggo
Answers: 0
Re: Geen nieuwe posts sinds dinsdag 30 juni 2014
Het probleem had ik ook. De database verwijderd, opnieuw ingelogd (wat duurt het dan lang zeg). De oplossing van mesa geprobeerd en voilá.
Misschien zou in een volgende versie van spotnet je een keuze moeten kunnen maken van de grootte van de database, bijvoorbeeld 30 dagen. Dat scheelt een hoop tijd.
Misschien zou in een volgende versie van spotnet je een keuze moeten kunnen maken van de grootte van de database, bijvoorbeeld 30 dagen. Dat scheelt een hoop tijd.