Melding Spotnet werkt niet meer

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team


Topicstarter
FrenskeFrans
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:25
Answers: 0

Melding Spotnet werkt niet meer

#1

Bericht door FrenskeFrans »

  • Windows versie: Windows7 met SP1
    Usenet Provider: Eweka
    Internet Provider: UPC
    Wanneer ontstond het probleem? 12 mrt 11 namiddag
    Spotnet versie: v1.71
    Met welk programma download je: AltBinZ
    Heb je onlangs iets veranderd aan je instellingen? nee
    Wat is het probleem? Na ophalen van nieuwe spots en waarschijnlijk tijdens wegschrijven komt de melding "Spotnet werkt niet meer" .... zie screenshot / bijlage
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ton

stroopwafel
Berichten: 518
Lid geworden op: 13 feb 2011, 18:34
Answers: 0
Usenet: LightningUsenet
Internet: KPN
Locatie: Snoepjesland
Leeftijd: 30

Re: Melding Spotnet werkt niet meer

#2

Bericht door stroopwafel »

probeer eens je database te verwijderen, en hem opnieuw te laten ophalen.

het is het .db bestand in c:\programdata\spotnet.

Topicstarter
FrenskeFrans
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:25
Answers: 0

Re: Melding Spotnet werkt niet meer

#3

Bericht door FrenskeFrans »

OK. Bedankt voor je reactie !
Heb een backup van gisteren teruggezet. Wat opvalt dat het aantal spots in de databse aanzienlijk minder is. Het aantal is nu (21h10) 255.586 (was 373.... ?) Ik doe nog een aantal testen aangezien het fenomeen zich niet 100% voordeed. Kom snel hierop terug
Ton

Topicstarter
FrenskeFrans
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:25
Answers: 0

Re: Melding Spotnet werkt niet meer

#4

Bericht door FrenskeFrans »

Helaas, zodra er een nieuwe spot gemeld wordt treedt tijdens het opslaan het gemelde probleem weer op.
Ton
Gebruikersavatar

Psion
Berichten: 802
Lid geworden op: 17 feb 2011, 22:48
Answers: 0
Locatie: Origins Unknown
Leeftijd: 41

Re: Melding Spotnet werkt niet meer

#5

Bericht door Psion »

heb je al een schone installatie geprobeerd?
Veel woorden weinig wol, klinkt niet echt zinvol.
It's just me, nothing more nothing less

Topicstarter
FrenskeFrans
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:25
Answers: 0

Re: Melding Spotnet werkt niet meer

#6

Bericht door FrenskeFrans »

Psion schreef:heb je al een schone installatie geprobeerd?
Nog niet. Ik heb nu wel een andere database opgehaald (373k spots - 10-03-11 EN het originele filter bestand geplaatst. Ga nu eerst testen.
Ton
Gebruikersavatar

Psion
Berichten: 802
Lid geworden op: 17 feb 2011, 22:48
Answers: 0
Locatie: Origins Unknown
Leeftijd: 41

Re: Melding Spotnet werkt niet meer

#7

Bericht door Psion »

ik heb zelf met andere databases importeren de nodige problemen gehad...
maar ben benieuwd naar je ervaringen
Veel woorden weinig wol, klinkt niet echt zinvol.
It's just me, nothing more nothing less

Topicstarter
FrenskeFrans
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:25
Answers: 0

Re: Melding Spotnet werkt niet meer

#8

Bericht door FrenskeFrans »

Déinstallatie van Spotnet en opnieuw installeren met SN v1.7.1 gaf geen oplossing. Nu database uit niets laten opbouwen. Weer significant minder spots (255598) maar probleem blijft bestaan.
Weet momenteel geen andere actie om het probleem verder te analyseren cq op te lossen.
Ton

Marcothekolossos
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 mar 2011, 01:36
Answers: 0
Usenet: Sunny
Internet: KPN

Re: Melding Spotnet werkt niet meer

#9

Bericht door Marcothekolossos »

Ik heb sinds een paar dagen hetzelfde probleem. Soms bij het updaten krijg ik die foutmelding. Gelukkig bij het opnieuw starten van spotnet staan alle nieuwe spots wel bovenaan. Bij mij begonnen de eerste melding na het aanpassen van de filters. Bij het verwijderen van de originele filters kreeg ik al foutmeldingen. Daar zal waarschijnlijk iets achter de schermen stuk hebben gemaakt. Als er een betere versie van spotnet uit is, zal ik deze installeren. Ik draai nu 1.7.0. Voor nu laat het ik maar zo. Ik heb met veel moeite alle instellingen van Eweka goed gekregen met daarbij een oude database en die wil ik niet kwijt raken.

Topicstarter
FrenskeFrans
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:25
Answers: 0

Re: Melding Spotnet werkt niet meer

#10

Bericht door FrenskeFrans »

TUSSENSTAND
Het lijkt er op dat een programma dat in de achtergrond draaide (Goodsync synchroniser) conflicteert met Spotnet. Als test nu uitgeschakeld. Wegschrijven van nieuwe data in database gaat nu veel sneller ( was soms akelig langzaam ).
Wordt vervolgd.
Helaas ... probleem leek opgelost maar is het niet...
Ton
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer