- Windows versie:
W7 64 bits
Usenet Provider:
TweakDSL
Internet Provider:
Alice
Wanneer ontstond het probleem?
Vanavond
Spotnet versie:
Ik kan niet klikken op info omdat het programma blijft hangen op het inlezen van de database maar ik heb destijds spotnet1560 geinstalleerd en voor zover weet zijn er geen updates voorbij gekomen.
Met welk programma download je:
Grabit
Heb je onlangs iets veranderd aan je instellingen?
Nee
Wat is het probleem?
Geeft error 'Arithmetic operation resulted in an overflow' bij het updaten. Daarna gaat 't programma de database inlezen maar naar 30 minuten staat 't daar nog steeds op te knipperen. Als ik 't via task manager stop en weer opnieuw opstart gaat 't automatisch updaten en krijg ik de error opnieuw.
Ik heb dit geprobeerd uit een ander forum:
"It is possible that one of the pending log files has become corrupt and is holding up the send of all subsequent files.
You could try to move the oldest log file out of the pending directory and re-try sending an update to see if that helps.
The log files for Vista are located at:
Windows Vista:
C:\Users\<username>\AppData\Local\RescueTime.com\logs\pending"
Deze post is echter 3 jaar oud, welllicht staat de besproken logfile op een andere locatie in w7? Ik kan de Rescue.Time.com directory niet vinden. Ook niet als ik hidden operating files erbij bekijk.
Wat is het beste advies? Als iemand weet welke logfile ik moet killen dan graag, anders kan ik 't natuurlijk altijd oninstalleren in opnieuw installeren. Wel vervelend als dit dan vaker gebeurt. Ik gebruik Spotnet sinds 1 maart vanwege de verdwijning van FTD.
Bij voorbaat dank.
Arithmetic operation resulted in an overflow error
Moderator: Moderator Team
-
- Usenet: tweakdsl
- Internet: Alice
Arithmetic operation resulted in an overflow error
-
Re: Arithmetic operation resulted in an overflow error
Je kan dit oplossen door een van die databases te downloaden met 350000+ spots en deze te hernoemen naar jou usenet provider. Hierna start spotnet weer op, ik heb deze fout ook gehad en kon het enkel zo oplossen.
-
maar hoe kan je die downloaden als je spotnet niet meer kan openen?
mvg
mvg
-
- Usenet: SunnyUsenet
Ik heb deze foutmelding ook nu te pakken... eens kijken of ik het opgelost krijg met de bovengenoemde methode 

-
Helaas, de oplossing met de gedownloade database werkt hier niet... 

-
kijk hier voor de oplossing viewtopic.php?f=3&t=1433&start=10
-
Zojuist een backup van de spotnet-dirs in program files, program data en users\local\appdata teruggezet, fout blijft. Spotnet verwijderd, opnieuw geïnstalleerd, maar fout blijft. Wat zie ik over het hoofd?
De oplossing van cdman werkt helaas maar gedeeltelijk: Spotnet start inderdaad weer, maar na een handmatige update is het weer mis. Er wordt blijkbaar iets geladen uit de nieuwsgroepen waardoor Spotnet crasht.
EDIT: Wellicht relevant: de ellende begon na installeren van Spotlite. Ik ga nu nogmaals de database weggooien en de oude neerzetten. Even checken of het reproduceerbaar is.
De oplossing van cdman werkt helaas maar gedeeltelijk: Spotnet start inderdaad weer, maar na een handmatige update is het weer mis. Er wordt blijkbaar iets geladen uit de nieuwsgroepen waardoor Spotnet crasht.
EDIT: Wellicht relevant: de ellende begon na installeren van Spotlite. Ik ga nu nogmaals de database weggooien en de oude neerzetten. Even checken of het reproduceerbaar is.
Laatst gewijzigd door poktor op 09 mar 2011, 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
klopt heb ze ook allemaal geprobeerd maar het mocht niet baten
-
Okee, de oude database terug en spotnet start weer goed op. Ik ga nu met de hand updaten. momentje...
EDIT: Helaas, hij haalt de headers op en komt dan met "Database inlezen..", om vervolgens te crashen met de bekende Arithmetic foutmelding. Er wordt dus iets kwalijks binnengehaald waar Spotnet op klapt.
EDIT: Helaas, hij haalt de headers op en komt dan met "Database inlezen..", om vervolgens te crashen met de bekende Arithmetic foutmelding. Er wordt dus iets kwalijks binnengehaald waar Spotnet op klapt.
Laatst gewijzigd door poktor op 10 mar 2011, 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Usenet: news.tweak.nl
- Internet: Tweak
Ik heb hetzelfde probleem zowel in Vista als in Windows 7.
Het advies om <AutoUpdate>True</AutoUpdate> te veranderen in <AutoUpdate>False</AutoUpdate> heeft geen effect, zodra hij database gaat inlezen gaat het fout.
Wie heeft een oplossing?
Greetz,
Bonzo
Het advies om <AutoUpdate>True</AutoUpdate> te veranderen in <AutoUpdate>False</AutoUpdate> heeft geen effect, zodra hij database gaat inlezen gaat het fout.
Wie heeft een oplossing?
Greetz,
Bonzo