zeg ik helemaal nieuw voor me, maar goed het lijkt nu weer de goei kant op te gaan , bedankt luitjes.mesa57 schreef:Even dit topic lezen ? Een paar berichten terug is al genoeg ...
Sunnyusenet: spotnet werkt niet meer bij
Moderator: Moderator Team
Forumregels
LEES: Forum Regels!
LEES: Forum Regels!
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 12 aug 2015, 19:06
- Usenet: sunny
- Internet: ziggo
Re: Sunnyusenet: spotnet werkt niet meer bij
-
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 10 mar 2011, 15:11
- Internet: ziggo
Re: Sunnyusenet: spotnet werkt niet meer bij
Dit is de oplossing:marcelbaab schreef:bij mij werkt spotnet ook niet meer bij xlned
druid schreef:
Delete beide database's news.sunnyusenet.com.dbs en news.sunnyusenet.com.dbc in de folder C:\ProgramData\Spotnet. Start spotnet opnieuw op en laat 't opnieuw de database updaten. Hierna werk het weer als het goed is.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 27 dec 2012, 14:44
- Usenet: sunny
- Internet: UPC
Re: Sunnyusenet: spotnet werkt niet meer bij
Ik gebruik ook sunnyusenet en kan overal gewoon downloaden behalve bij spotnet en dit is nu al 2 dagen
help help help
help help help
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 24 sep 2011, 09:00
- Usenet: XLned
- Internet: KPN
Re: Sunnyusenet: spotnet werkt niet meer bij
Vraag aan digitale hulpverleners 
Sinds afgelopen week werkt mijn Spotnet 1.8 versie niet meer. Zojuist 2.0 geïnstalleerd, maar jammer en helaas ik krijg geen nieuwe spots binnen en daardoor kan ik ook niet downloaden.
helaas ben ik slechts gebruiker en ben ik niet zo geleerd dat ik het euvel even kan oplossen. Ik heb mijn PC opnieuw opgestart, maar dat heft na installatie niet mogen baten.
Is er iemand die zo vriendelijk wil zijn om mij te vertellen wat ik moet doen om weer digitaal gelukkig te worden?
Ik wacht graag een reactie af en mijn dank is bij voorbaat al groot.
Ray

Sinds afgelopen week werkt mijn Spotnet 1.8 versie niet meer. Zojuist 2.0 geïnstalleerd, maar jammer en helaas ik krijg geen nieuwe spots binnen en daardoor kan ik ook niet downloaden.
helaas ben ik slechts gebruiker en ben ik niet zo geleerd dat ik het euvel even kan oplossen. Ik heb mijn PC opnieuw opgestart, maar dat heft na installatie niet mogen baten.
Is er iemand die zo vriendelijk wil zijn om mij te vertellen wat ik moet doen om weer digitaal gelukkig te worden?
Ik wacht graag een reactie af en mijn dank is bij voorbaat al groot.
Ray
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 21 jan 2013, 19:46
- Usenet: sunny
- Internet: online
Re: Sunnyusenet: spotnet werkt niet meer bij
etterke schreef:druid schreef:Delete beide database's news.sunnyusenet.com.dbs en news.sunnyusenet.com.dbc in de folder C:\ProgramData\Spotnet. Start spotnet opnieuw op en laat 't opnieuw de database updaten. Hierna werk het weer als het goed is.
Werkt prima zo, waarom kan Sunny zelf niet zo'n advies geven ? Zowel Spotweb als Spotlite zijn weer in orde, zelfs een spot van 4 augustus
Hoe kreeg je Spotlite dan weer aan de pruttel, ik heb de databases weg gegooid maar hij haalt niks opnieuw binnen bij de volgende start?
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 18 mei 2013, 14:15
- Usenet: Sunny
- Internet: ziggo
- Leeftijd: 78
Re: Sunnyusenet: spotnet werkt niet meer bij
Gewoon op de knop verversen drukken rechtsboven. Duurt dan wel enige minuten voordat de database weer volledig is.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 27 dec 2012, 14:44
- Usenet: sunny
- Internet: UPC
Re: Sunnyusenet: spotnet werkt niet meer bij
druid
thanks bij mij heeft dit gewerkt
Dit is de oplossing:
druid schreef:
Delete beide database's news.sunnyusenet.com.dbs en news.sunnyusenet.com.dbc in de folder C:\ProgramData\Spotnet. Start spotnet opnieuw op en laat 't opnieuw de database updaten. Hierna werk het weer als het goed is.
thanks bij mij heeft dit gewerkt
Dit is de oplossing:
druid schreef:
Delete beide database's news.sunnyusenet.com.dbs en news.sunnyusenet.com.dbc in de folder C:\ProgramData\Spotnet. Start spotnet opnieuw op en laat 't opnieuw de database updaten. Hierna werk het weer als het goed is.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 21 jan 2013, 19:46
- Usenet: sunny
- Internet: online
Re: Sunnyusenet: spotnet werkt niet meer bij
Zover was ik al , update knopje werkt niet..oeteldonker schreef:Gewoon op de knop verversen drukken rechtsboven. Duurt dan wel enige minuten voordat de database weer volledig is.
Tis Spotlite v2.0.0 btw
Edit werkt weer , ff opnieuw headeren was de trick..
Tnx

-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 14 feb 2011, 11:31
- Locatie: Netherlands
Re: Sunnyusenet: spotnet werkt niet meer bij
Ik had ook problemen vandaag met Sunny.Kreeg ook de mail.Heb ondertussen alle spots verwijderd en hij is ze nu weer aan het ophalen.Zo te zien werkt alles weer heb geen idee hoelang het duurt.Maar opnieuw alles instaleren is voor mij echt het allerlaatste.Ben opgelucht,iedereen succes en de groetjes avanda
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 18 mei 2013, 14:15
- Usenet: Sunny
- Internet: ziggo
- Leeftijd: 78
Re: Sunnyusenet: spotnet werkt niet meer bij
Attention Customer:
Firstly, we want to apologize because during the process of preparing an improvement to our platform, changes were inadvertently made live overnight to all customers rather than the intended test group. After considering the options available, we believe it would cause greater harm to try and revert this change.
Below is the information we intended to send you ahead of making these changes, explaining what the changes are and how to solve any issues you may encounter. Due to this improvement you will be able to retrieve more complete header information about all articles on our servers.
________________________________________
FAQ’s
What has changed?
The article numbering has been changed: old and damaged headers have been restored/repaired and some missing headers have been added.
What does this mean for me?
It is quite possible you won’t notice anything, except for increased header information. Depending on your usenet software you might have to refresh your groups.
Why can’t I download anything?
Your profile may be damaged. It is also possible that you will have to unsubscribe or remove the newsgroups from your software, and re-subscribe/re-add.
________________________________________
Please refer to the instructions below to help solve header issues for some of the most popular clients.
• Spotnet
The database will need to be rebuilt to use the new headers. Remove Spotnet from your PC using the control panel, then download and install the latest version from http://www.spot-net.nl.
• GrabIt
You will need to update the groups you are subscribed to. Right click the group name on the left side of GrabIt, and select ‘Full Update’.
• SpotLite
To re-enable SpotLite, click ‘Options’ and then ‘Delete and redownload headers’.
• Newsleecher
We haven’t found any issues with Newsleecher. Should you encounter any problems, right click and select ‘Wipe Group Cache’. This should then download the new headers.
• Newsbin Pro
Use the following method to keep all headers you have already downloaded:
1. Select all of the groups that you're subscribed to by pressing ctrl-a.
2. Right click and select ‘Post Storage’ and then ‘Use Download Age’.
3. Set the download age to ‘10’ in the Options/Setup menu.
4. Refresh the headers as usual.
• XNews
1. Click ‘Group’, then ‘Refresh Headers Special’.
2. Select the whole range.
3. Select ‘Retrieve and Include read articles’
4. Click ‘OK’
• News Rover
Old headers won’t be loaded if the message body has not yet been downloaded. To solve this, click Newsgroup with the right mouse button and select ‘Re-download list of available messages’.
• Unison
Right click ‘Newsgroup’ and then select ‘Reset newsgroup’.
• Outlook Express/Windows Mail
Remove (unsubscribe) the newsgroup, and then add it again.
________________________________________
Again, we apologize for any inconvenience you may have experienced. If you need assistance or have any questions please contact support at support@sunnyusenet.com.
Best,
SunnyUsenet
Firstly, we want to apologize because during the process of preparing an improvement to our platform, changes were inadvertently made live overnight to all customers rather than the intended test group. After considering the options available, we believe it would cause greater harm to try and revert this change.
Below is the information we intended to send you ahead of making these changes, explaining what the changes are and how to solve any issues you may encounter. Due to this improvement you will be able to retrieve more complete header information about all articles on our servers.
________________________________________
FAQ’s
What has changed?
The article numbering has been changed: old and damaged headers have been restored/repaired and some missing headers have been added.
What does this mean for me?
It is quite possible you won’t notice anything, except for increased header information. Depending on your usenet software you might have to refresh your groups.
Why can’t I download anything?
Your profile may be damaged. It is also possible that you will have to unsubscribe or remove the newsgroups from your software, and re-subscribe/re-add.
________________________________________
Please refer to the instructions below to help solve header issues for some of the most popular clients.
• Spotnet
The database will need to be rebuilt to use the new headers. Remove Spotnet from your PC using the control panel, then download and install the latest version from http://www.spot-net.nl.
• GrabIt
You will need to update the groups you are subscribed to. Right click the group name on the left side of GrabIt, and select ‘Full Update’.
• SpotLite
To re-enable SpotLite, click ‘Options’ and then ‘Delete and redownload headers’.
• Newsleecher
We haven’t found any issues with Newsleecher. Should you encounter any problems, right click and select ‘Wipe Group Cache’. This should then download the new headers.
• Newsbin Pro
Use the following method to keep all headers you have already downloaded:
1. Select all of the groups that you're subscribed to by pressing ctrl-a.
2. Right click and select ‘Post Storage’ and then ‘Use Download Age’.
3. Set the download age to ‘10’ in the Options/Setup menu.
4. Refresh the headers as usual.
• XNews
1. Click ‘Group’, then ‘Refresh Headers Special’.
2. Select the whole range.
3. Select ‘Retrieve and Include read articles’
4. Click ‘OK’
• News Rover
Old headers won’t be loaded if the message body has not yet been downloaded. To solve this, click Newsgroup with the right mouse button and select ‘Re-download list of available messages’.
• Unison
Right click ‘Newsgroup’ and then select ‘Reset newsgroup’.
• Outlook Express/Windows Mail
Remove (unsubscribe) the newsgroup, and then add it again.
________________________________________
Again, we apologize for any inconvenience you may have experienced. If you need assistance or have any questions please contact support at support@sunnyusenet.com.
Best,
SunnyUsenet