Ervaringen & Discussie: SunnyUsenet

Hierin kan u praten over al uw Provider of Payserver problemen en daarnaast ook voor ervaringen of discussie.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Megalos
Answers: 0
Usenet: Sunny Usenet
Internet: UPC

Re: Ervaringen & Discussie: SunnyUsenet

Bericht door Megalos »

Cootje81 schreef:Sunny usenet heeft heel weinig header retentie 107 dagen maar als ik me niet vergis..
Klopt, iets van 120 dacht ik. Ik heb ze zojuist een mail gestuurd met de vraag of deze tekst-retentie verhoogd kan worden omdat veel mensen om deze reden toch voor een andere USP gaan. Hoe meer mensen hierover mails naar Sunny Usenet sturen, hoe meer kans we hebben dat ze dit misschien gaan doen. Dus ik zou zeggen, stuur ook een mail ;-).

Cootje81

Bericht door Cootje81 »

Ik heb ze al gemaild gehad.. Antwoord was dat niet echt snel omhoog zou gaan en dat het dagelijks word verhoogd met een dag ofzo.. dus voor mijn geen sunny usenet

Topicstarter
ardy43
Usenet: sunnyusenet
Internet: kpn
Leeftijd: 59

Bericht door ardy43 »

grotere database,Je sluit spotnet af. Je gaat naar je Spotnetmap in ProgramData. Daar staan als het goed is nu 2 databases. Die van Sunny en die van Lightning.
Je geeft het databasebestand news.lightningusenet.com.db de naam van de Sunny database (dat zal iets zijn als news.sunnyusenet.com.db?)
Dan start je spotnet weer op en klikt op bijwerken...

werkt niet met spotnet versies vanaf 1.8!!!
wel met oudere versies nog.
Laatst gewijzigd door ardy43 op 12 jan 2012, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Megalos
Usenet: Sunny Usenet
Internet: UPC

Bericht door Megalos »

Klopt, voor SN en SL werkt dit wel inderdaad. Maar met SW en SG is zoiets helaas nog niet mogelijk volgens mij.

Dreamingman
Usenet: lightningusenet
Internet: telfort

Bericht door Dreamingman »

hehe ze zijn bij sunnyusenet wel heel slim zeg. Door de problemen met lightning heb ik gister een gratis proef account van een week genomen bij sunnyusenet. Maar wat schetst mijn verbazing nu op de site van sunnyusenet. Die optie van 1 week gratis hebben ze er tussenuit gehaald. Ze zullen wel teveel gratis aanmeldingen hebben gekregen haha.

xZx
Usenet: Easyusenet+Cheapnews

Bericht door xZx »

Enige nadeel vind ik wel dat je het volledige aantal lijntjes moet gebruiken om aan de max. snelheid te komen (maandje Sunny20 genomen). Met (gelijktijdig) sharen van het account vind ik dit toch wel een flink nadeel eigenlijk.
Met LU kom je met 3 of 4 lijntjes al goed aan je snelheid, bij Sunny werkt dit dus anders helaas. Volgende maand maar eens Sunny60 proberen, kijken of dit beter gaat met gelijktijdig sharen.

Maar goed, dit is dan ook het enige nadeel. Sunny is zeer aantrekkelijk geprijsd en heeft voor mij ook genoeg voordelen t.o.v. LU :) .

Dreamingman
Usenet: lightningusenet
Internet: telfort

Bericht door Dreamingman »

Oh ja vertel xZx wat zijn de voordelen dan? Wat mij opvalt is dat ik een hogere snelheid haal bij Sunny tenopzichte van lightning. Haal bij lightning maar max 1600kbs terwijl ik bij sunny 2000kb/s heb. Denk dat dit door de 10 in plaats van 8 lijntjes komt.

Dinolog
Usenet: lightningusenet.com
Internet: Ziggo

Bericht door Dinolog »

Beste mensen,Als ik Sunnyusenet invoer als provider krijg ik de melding "Onbekende Host"!?
Hoe is dat op te lossen,want ik lees dat anderen geen problemen hebben.
Ben geen wizzkid,dus please hou het simpel!

Grtz D>log

probleem is opgelost!! Thanx
Laatst gewijzigd door Dinolog op 05 nov 2011, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.

xZx
Usenet: Easyusenet+Cheapnews

Bericht door xZx »

Dreamingman schreef:Oh ja vertel xZx wat zijn de voordelen dan? Wat mij opvalt is dat ik een hogere snelheid haal bij Sunny tenopzichte van lightning. Haal bij lightning maar max 1600kbs terwijl ik bij sunny 2000kb/s heb. Denk dat dit door de 10 in plaats van 8 lijntjes komt.
Zo te zien lees je mijn reactie precies andersom... :? (lees anders nóg eens ;) ). Jouw ervaring met LU (m.b.t. snelheid en gebruik aantal lijntjes) is trouwens niet mijn ervaring, met LU haalde ik altijd een strakke 1700kbs met 4 lijntjes. Maar goed, da's een geheel andere discussie...

Mocht je het toch nog willen weten: de voordelen (voor mij dan) t.o.v. LU vind ik in ieder geval de retentie: 900 dagen (LU is een krappe 500 dagen), de veel betere response op vragen en problemen (LU reageert gewoon helemaal niet) en de lagere prijs. Verder vind ik het wel handig dat er zoveel pakketten zijn om uit te kiezen, zo vind je altijd een abo die bij de snelheid van je internet abo past.

hjvbft

Bericht door hjvbft »

@Dreamingman: Nadat de 1 week gratis is aangevraagd word de optie niet meer getoond.
Wie de "1 week gratis" nog niet gebruikt heeft ziet deze optie wel.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer