Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Ervaringen & Discussie: LightningUsenet

Hierin kan u praten over al uw Provider of Payserver problemen en daarnaast ook voor ervaringen of discussie.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: Ervaringen & Discussie: LightningUsenet

#411

Bericht door hjvbft »

Nu al overstappen lijkt mij te vroeg.
Neem anders een test account van een andere server erbij voor als LightningUsenet een probleem heeft.
Enkele servers om mee te testen. Bepalen welke usenet server voldoet aan jou wensen.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

sander
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 feb 2011, 11:23
Reputation: 0
Usenet: Gratis Lightning :)
Internet: Ziggo

Re: Ervaringen & Discussie: LightningUsenet

#412

Bericht door sander »

hjvbft schreef:Nu al overstappen lijkt mij te vroeg.
Normaal gesproken zou ik het met je eens zijn.
Het feit dat ze hun twitter account hebben verwijderd geeft echter aan dat ze geen service meer kunnen geven, en waarschijnlijk voorgoed dood zijn :P

Dreamingman
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:34
Reputation: 0
Usenet: lightningusenet
Internet: telfort

Re: Ervaringen & Discussie: LightningUsenet

#413

Bericht door Dreamingman »

Momenteel ligt lightningusenet er helemaal uit. Ik kan niks mee downloaden en zelfs niet meer de headers ophalen. Zou dit temaken kunnen hebben met de verloren rechtzaak tegen Brein??
Usenetprovider vangt bot bij vordering tegen Brein-vonnis

Door Olaf van Miltenburg, vrijdag 4 november 2011 18:26, views: 25.260

Usenetaanbieder News-service Europe krijgt geen uitstel om te voldoen aan een verbod op het aanbieden van inbreukmakende content. De rechter wijst een vordering tot schorsing van het door stichting Brein gevorderde verbod af.

News-service Europe kreeg in september van de voorzieningenrechter te horen dat het de toegang tot auteursrechtschendende content via zijn usenetdiensten binnen vier weken moest verwijderen. De Amsterdamse rechtbank stelde Brein daarmee in het gelijk en beroep tegen de beslissing zou geen schorsing opleveren. De usenetaanbieder begon echter een executiegeschil, met de claim dat het een juridische misslag en daarom misbruik van bevoegdheid te betreffen.

De voorzieningenrechter besliste vrijdag echter in het nadeel van News-service Europe. De provider beriep zich onder andere op het recente Premier League/Murphy-arrest van het Europese Hof met het argument dat binaire bestanden geen auteursrechtelijk beschermde werken zijn. Volgens de rechter zijn de twee situaties echter niet vergelijkbaar, onder andere omdat News-service Europe de bestanden voor langere tijd opslaat.

Ook zou het vonnis tegen de usenetaanbieder niet in strijd zijn met het arrest van l'Oreal/eBay. Ten slotte ging de rechter niet mee in het verweer van News-service Europe dat het voldoen aan het vonnis feitelijk zou inhouden dat de gehele dienstverlening stopgezet zou moeten worden. Dit zou de voorzieningenrechter in zijn aanvankelijke uitspraak al meegewogen hebben, schrijft Brein. News-service Europe heeft tegen die uitspraak ook hoger beroep aangetekend, maar dit schort het moeten voldoen aan de uitspraak niet op.

hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: Ervaringen & Discussie: LightningUsenet

#414

Bericht door hjvbft »

Ja, dat heeft er mee te maken. Er zijn inmiddels diverse usenet providers overgezet naar een ander ipnummer.
Deze usenet provider is (nog) niet overgezet. Zie ook dit bericht.
Gebruikersavatar

Tom-tom-club
Berichten: 196
Lid geworden op: 18 feb 2011, 11:19
Reputation: 0
Usenet: SunnyUsenet
Internet: Kpn
Locatie: spot-net forum

Re: Ervaringen & Discussie: LightningUsenet

#415

Bericht door Tom-tom-club »

lightningusenet. down ik dacht dat het aan mijn lag

Dreamingman
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:34
Reputation: 0
Usenet: lightningusenet
Internet: telfort

Re: Ervaringen & Discussie: LightningUsenet

#416

Bericht door Dreamingman »

Houd dat in dat je lightningusenet helemaal kunt opgeven en opzoek moet naar een nieuwe aanbieder. Of gaan ze de boel overzetten en dan gewoon weer open gooien als ze overgezet zijn?

hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: Ervaringen & Discussie: LightningUsenet

#417

Bericht door hjvbft »

Dat is een goede vraag. Zie hierover helaas niets op hun site staan.
Zie ook overstappen of niet?

Darkling
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 mar 2011, 13:09
Reputation: 0
Usenet: EasyUsenet
Leeftijd: 50

Re: Ervaringen & Discussie: LightningUsenet

#418

Bericht door Darkling »

Vind het trouwens wel raar dat LU het twitter account ook verwijderd heeft.

Cherek
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 feb 2011, 12:51
Reputation: 0

Re: Ervaringen & Discussie: LightningUsenet

#419

Bericht door Cherek »

Ik lees her en der dat er mensen zijn die bericht hebben gekregen dat hun account beëindigd is. Heeft iemand hier al zo'n bericht ontvangen? Ik nog niet namelijk.

hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: Ervaringen & Discussie: LightningUsenet

#420

Bericht door hjvbft »

@Darkling:
Ze zagen waarschijnlijk al aankomen dat de server het niet zou doen en hebben toen besloten het account te "verwijderen". Hiermee word voorkomen dat er veel berichten als "het werkt niet" worden geplaatst.
Het zou netter zijn als er iets gemeld werd als "Momenteel is de server onbereikbaar. Er word gewerkt aan een oplossing". De kans bestaat dat het Twitter account weer zichtbaar is als de server het weer doet.

De Facebook pagina doet het trouwens nog wel. Er staat daar echter ook geen nieuws.

@Cherek:
Dat gebeurt als er een verzoek word gedaan tot teruggave via o.a. paypal.
Hierdoor blijft er geen tegoed beschikbaar en word automatisch gemeld dat het account afloopt.
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer