Ervaringen & Discussie: LightningUsenet
Moderator: Moderator Team
Forumregels
LEES: Forum Regels!
LEES: Forum Regels!
-
Re: Ervaringen & Discussie: LightningUsenet
Sinds net ook "LU". In mijn mailtje stond dat ik als ik wilde gebruik maken van ssl port 563,564,600,663 of 664 gebruik kOn maken. Dus lijkt er op dat LU nu ook ssl gebruik toe staat?
-
- Usenet: LightningUsenet
- Internet: KPN
- Leeftijd: 30
-
Voor uploade ook al dan? Gezien dat een vorige poster bij andere reacties wel ip adres zag en bij zijn reactie op spotnet geen op zag maar LU gebruiker.stroopwafel schreef:lightningusenet ondersteunde al ssl...
Zomaar even een vraag
-
HoixZx schreef:Nog even over het zichtbare IP in Spotnet versie 1.7.*
Ik zat eens te kijken -en heb ook nog even een test berichtje onder een van mijn spots geplaatst- maar bij mij zie ik alleen de naam van de usenet provider (Lightningusenet) staan en geen IP adres. Bij enkele anderen met LU zag ik wél een IP adres staan (maken waarschijnlijk geen gebruik van SSL).
Zou dit betekenen dat, als je via SSL upload, toch (sinds kort?) anoniem bent bij Lightningusenet?
Zojuist mijn server.xml aangepast.
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news.lightningusenet.com" Username="XXX" Password="XXXj" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="news.lightningusenet.com" Username="XXX" Password="XXX" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Uploads" Server="news.lightningusenet.com" Username="XXX" Password="XXX" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>
Maar bij een "proef" reactie plaatsen is dit bericht (inclusief mij IP adres) zowel in de nieuwsgroep te vinden als in de spot
Ben benieuwd hoe jouw server.xml eruit ziet dan
Grtzz
Jordy
-
@xZx: Kan met o.a Newsleecher. Uitleg op basis van versie 3.95 beta 3 (andere versies zijn mogelijk iets anders):
Manager tab: Subscribe to group ( rechts), fetch entire grouplist (rechts), free.pt (voor spots), free.usenet (voor reacties) en free.willey (mod meldingen), Subscribe
article tab: Selecteer 1 of meerdere groepen, rechter muisklik, update kies het aantal headers dat je wilt.
crtl en h = header tonen
crtl en b = body tonen
Via geavanceerde filters ( vergrootglas met +) kan ook op naam gezocht worden die in Spotnet/SpotLite staat.
Manager tab: Subscribe to group ( rechts), fetch entire grouplist (rechts), free.pt (voor spots), free.usenet (voor reacties) en free.willey (mod meldingen), Subscribe
article tab: Selecteer 1 of meerdere groepen, rechter muisklik, update kies het aantal headers dat je wilt.
crtl en h = header tonen
crtl en b = body tonen
Via geavanceerde filters ( vergrootglas met +) kan ook op naam gezocht worden die in Spotnet/SpotLite staat.
-
- Usenet: SunnyUsenet
Ik ben erg tevreden over LU.
Maar totdat LU het ip probleem bij reakties uploaden oplost, is een eenmalig block-account bij NewsXS misschien een leuke oplossing/aanvulling (5GB voor 1,70 euro) om reakties te posten (anoniem).
Het werkt iig perfect
Maar totdat LU het ip probleem bij reakties uploaden oplost, is een eenmalig block-account bij NewsXS misschien een leuke oplossing/aanvulling (5GB voor 1,70 euro) om reakties te posten (anoniem).
Het werkt iig perfect

-
Kwam een spot tegen die aangemeld was via LightningUsenet.
Bij de spotter was geen ipnummer zichtbaar.
In de header is wel het ipnummer zichtbaar. Dit kan een verkeerde indruk geven.
Anoniem spotten via LightningUsenet is zover ik weet nog niet mogelijk.
Er zijn ook servers waarbij de x-Trace niet zichtbaar is in Spotnet terwijl deze wel in de header staat.
Er zijn ook servers waarbij de x-Trace niet zichtbaar is in Spotnet terwijl deze wel in de header staat.
-
- Usenet: Easyusenet+Cheapnews
hjvbft schreef:@xZx: Kan met o.a Newsleecher. Uitleg op basis van versie 3.95 beta 3 (andere versies zijn mogelijk iets anders):
...
Dat is bij mij dus ook het geval, IP is niet zichtbaar in Spotnet, daarom wilde ik controleren of het in de header wel zichtbaar is (thanks voor de uitleg hjvbfthjvbft schreef:Kwam een spot tegen die aangemeld was via LightningUsenet.

@jordya: ik dacht dat het met SSL te maken had, dat mijn IP niet zichtbaar is in Spotnet, maar jij hebt dit zelf getest en blijkt nu dus hier niets mee van doen te hebben. In dat geval weet ik het dus ook even niet meer

[edit]zojuist zag ik bij het plaatsen van een reactie bij de spot van iemand anders wél m'n IP. Enkel dus niet bij m'n eigen spots (ook niet in de reacties hierop).
-
Klopt, dit staat ook in dit bericht. Volledig topic: IP nummer in Spotnet zichtbaar
-