Spotnet en de virussen.
Moderator: Moderator Team
-
Spotnet en de virussen.
Hallo allemaal.
Ik denk dat iedereen vast wel eens wat verkeerds heeft binnengehaald (Maleware - Spyware - Adware) Noem het maar op.
Nou valt het erg op dat er steeds meer mensen hun virussen verspreiden via spotnet. Sommige mensen zijn zowat gedwongen om hun hele systeem te formateren. Als elk bestand geinfecteerd (Encrypted) is, heb je ook vrijwel geen keuze.
Ik weet dat Spotnet door 1 iemand is gemaakt. Maar als je mensen in ieder geval en IP Ban zou kunnen geven of dat sommige mensen de mogelijkheid krijgen om spots te kunnen verwijderen. Dan zou Spotnet al en stuk schooner zijn, de laatste 3/4 games waren allemaal geinfecteerde .iso waar het .exe bestand gebind was aan en virus. Keyloggers etc. We moeten hier echt en oplossing voor vinden, anders zal Spot-Net ook langsaan ten onder gaan.
Masterload5
Ik denk dat iedereen vast wel eens wat verkeerds heeft binnengehaald (Maleware - Spyware - Adware) Noem het maar op.
Nou valt het erg op dat er steeds meer mensen hun virussen verspreiden via spotnet. Sommige mensen zijn zowat gedwongen om hun hele systeem te formateren. Als elk bestand geinfecteerd (Encrypted) is, heb je ook vrijwel geen keuze.
Ik weet dat Spotnet door 1 iemand is gemaakt. Maar als je mensen in ieder geval en IP Ban zou kunnen geven of dat sommige mensen de mogelijkheid krijgen om spots te kunnen verwijderen. Dan zou Spotnet al en stuk schooner zijn, de laatste 3/4 games waren allemaal geinfecteerde .iso waar het .exe bestand gebind was aan en virus. Keyloggers etc. We moeten hier echt en oplossing voor vinden, anders zal Spot-Net ook langsaan ten onder gaan.
Masterload5
-
- Supporter
- Usenet: Sunny
- Internet: Ziggo
- Leeftijd: 110
Re: Spotnet en de virussen.
Hoi,
Bedankt voor je reactie.
Helaas hebben we geen enkele invloed op de programma's SpotWeb, SpotLite en Spotnet.
We ondersteunen enkel de applicatie.
Er is een mogelijkheid om in SpotNet een spot te melden dat deze fout is. Indien er genoeg meldingen zijn is de spot niet meer zichtbaar.
Er zijn ook 2 tools beschikbaar die dit soort spots verwijderen, zie SBG in mijn onderschrift.
Het verspreidden van virussen en foutieve programma's is iets wat direct verbonden is met usenet en het gebruik ervan. Door FTD is men erg verwent geweest.
Bedankt voor je reactie.
Helaas hebben we geen enkele invloed op de programma's SpotWeb, SpotLite en Spotnet.
We ondersteunen enkel de applicatie.
Er is een mogelijkheid om in SpotNet een spot te melden dat deze fout is. Indien er genoeg meldingen zijn is de spot niet meer zichtbaar.
Er zijn ook 2 tools beschikbaar die dit soort spots verwijderen, zie SBG in mijn onderschrift.
Het verspreidden van virussen en foutieve programma's is iets wat direct verbonden is met usenet en het gebruik ervan. Door FTD is men erg verwent geweest.
- GEEN SUPPORT VRAGEN VIA PB!!
- "I had to google "jfgi" to see what it meant. The irony is overwhelming."
- Spam Be Gone-SN, Filter Editor-SN, Spotnet Themes, Spotweb Easy R.C. 2, Board rules
-
- Usenet: Astraweb
- Internet: Phoenix NAP
Ik vind je uitspraken behalve een beetje vreemd ook nog eens bezijden de waarheid.Masterload5 schreef: Nou valt het erg op dat er steeds meer mensen hun virussen verspreiden via spotnet. anders zal Spot-Net ook langsaan ten onder gaan.
Dit virusprobleem is niet aan Spotnet eigen maar het is eigen aan Usenet en daar kun je Spotnet dus niet voor verantwoordelijk houden.
Spotnet zal verder door virussen net zo min ten onder gaan als het Usenet.
Het virusprobleem is namelijk al net zo oud als het Usenet zelf.
Dat men bij FTD dit zoveel als mogelijk wist te voorkomen was pure verwennerij.
FTD was hierdoor een redelijk veilige buffer tussen het Usenet en de (FTD) gebruikers.
Spotnet is dat niet, dat haalt zijn gegevens rechtstreeks van het Usenet en dat vraagt nu eenmaal meer zelfredzaamheid en alertheid van de gebruiker.
Het is dus zaak dat men alle bestanden die men download van het Usenet uitvoerig scant op de aanwezigheid van virussen en andere ongeregeldheden want er is geen FTD meer die dat voor je doet.
Wanneer iemand daar geen zin in heeft of te lui voor is en het allemaal wel gelooft, dan is het inderdaad slechts een kwestie van tijd voordat men met narigheid geconfronteerd wordt.
De kracht van Spotnet is dat het een zelfstandig programma is wat inderdaad maar door 1 ( gelukkig onbekend gebleven) persoon is gemaakt.
Laat die persoon dat vooral zo houden en geen anderen inschakelen.
Wanneer die persoon dat zou doen dan is het slechts een kwestie van tijd voordat bekend is wie de persoon achter Spotnet is.
Met allerlei narigheid en gevolgen voor die persoon.
I'm trying to be...who I really am...the true me...
-
Als Spotnet al ten onder zou gaan is dat hoogstwaarschijnlijk doordat iedereen er van wegloopt door de vele asociale reacties op bepaalde spots.
Voor virussen zijn voldoende scanners te krijgen.
Voor virussen zijn voldoende scanners te krijgen.
Dit dreigt Off Topic te gaan, hier gaat het over Spotnet en virussen.
Er bestaat al een onderwerp over het taalgebruik in Spotnet, als je daar iets over kwijt wilt, dan graag in dit topic viewtopic.php?f=1&t=2467
Er bestaat al een onderwerp over het taalgebruik in Spotnet, als je daar iets over kwijt wilt, dan graag in dit topic viewtopic.php?f=1&t=2467
- MariaK
-
- Usenet: sunnyusenet
- Internet: ziggo
- Leeftijd: 49
Als je niet graag groffe commentaar leest, dan moet je gewoon de requests en spam overslaan.
Ik begrijp het probleem niet persoonlijk.
Ben heel tevreden
Ik begrijp het probleem niet persoonlijk.
Ben heel tevreden

-
-
Er mogen dan genoeg virusscanners zijn. Maar als een virus FUD is ''FUD'' = Fully Undetecable. Dan zal je virusscanner hem ook niet vinden.
-
- Usenet: Astraweb
- Internet: Phoenix NAP
Toch wel…uiteindelijk zal een virus waarin een FUD crypter verwerkt zit ook gedetecteerd worden.
Vaak is dan het kwaad al geschied.
Helaas is het ook zo dat wanneer zoiets gedetecteerd wordt het meestal als een laag risico beschouwd wordt wat feitelijk niet het geval is.
Veel wat oudere FUD virussen en varianten daarvan worden tegenwoordig al gedetecteerd door goede AV software, maar het blijft een kat en muis spelletje tussen de makers van de virussen en de makers van AV software.
Dat is nog nooit anders geweest.
Er zijn overigens genoeg manieren om een dergelijk virus aan te pakken maar de uitleg daarvan zou hier te ver voeren.
Want…we dwalen af, het ging hier over jouw opmerking over Spotnet en het binnenhalen van virussen met Spotnet en dat Spotnet hieraan ten onder zou gaan. Het ging niet over een specifieke vorm van virussen.
Nogmaals eventuele virussen die je binnenhaalt komen niet van Spotnet want van Spotnet zelf download je niets.
Je download met gebruikmaking van het programma Spotnet rechtstreeks van het Usenet, de inhoud van je downloads komt van het Usenet zelf en niet van Spotnet.
Het risico op virussen heb je daarom met elk indexering en download programma wat zich op het Usenet richt en is geen specifieke kwaal van Spotnet en zijn varianten.
Voorzichtigheid en altijd controleren op virussen en andere malware blijft daarom de boodschap.
Vaak is dan het kwaad al geschied.
Helaas is het ook zo dat wanneer zoiets gedetecteerd wordt het meestal als een laag risico beschouwd wordt wat feitelijk niet het geval is.
Veel wat oudere FUD virussen en varianten daarvan worden tegenwoordig al gedetecteerd door goede AV software, maar het blijft een kat en muis spelletje tussen de makers van de virussen en de makers van AV software.
Dat is nog nooit anders geweest.
Er zijn overigens genoeg manieren om een dergelijk virus aan te pakken maar de uitleg daarvan zou hier te ver voeren.
Want…we dwalen af, het ging hier over jouw opmerking over Spotnet en het binnenhalen van virussen met Spotnet en dat Spotnet hieraan ten onder zou gaan. Het ging niet over een specifieke vorm van virussen.
Nogmaals eventuele virussen die je binnenhaalt komen niet van Spotnet want van Spotnet zelf download je niets.
Je download met gebruikmaking van het programma Spotnet rechtstreeks van het Usenet, de inhoud van je downloads komt van het Usenet zelf en niet van Spotnet.
Het risico op virussen heb je daarom met elk indexering en download programma wat zich op het Usenet richt en is geen specifieke kwaal van Spotnet en zijn varianten.
Voorzichtigheid en altijd controleren op virussen en andere malware blijft daarom de boodschap.
I'm trying to be...who I really am...the true me...
-
-
- Usenet: Tweaknews
- Internet: Tele2
- Leeftijd: 50
- Contacteer:
Het gaat niet om het detecteren van virusen iedereen met een stel hersen weet dat een sextape van Paris hilton van 632Kb iets totaal anders is. Het gaat om het feit dat dit vervelende reacties uitlokt en veel erger spotnet verliest het overzicht.
Een persoon op de blacklist zie je pas als je de spot opent, dus je denkt he hier was ik naar op zoek je opent de spot en het blijkt dan een geinpopum te zijn die kwaadaardige software spot.
Alleen al een optie waarbij je spots weg kan filteren van mensen op een blacklist zou al veel frustratie wegnemen (ik dacht dat spotnet lite zoiets heeft).
Met ten onder gaan bedoeld hij gewoon dat mensen naar een alternatief gaan zoeken, helaas (en gelukkig voor spotnet) zijn er niet veel fatsoenlijke alternatieven.
Ik stoor me ook aan deze spots maar ik reageer er niet op en klik ze weg, maar vervelend is het wel.
Een persoon op de blacklist zie je pas als je de spot opent, dus je denkt he hier was ik naar op zoek je opent de spot en het blijkt dan een geinpopum te zijn die kwaadaardige software spot.
Alleen al een optie waarbij je spots weg kan filteren van mensen op een blacklist zou al veel frustratie wegnemen (ik dacht dat spotnet lite zoiets heeft).
Met ten onder gaan bedoeld hij gewoon dat mensen naar een alternatief gaan zoeken, helaas (en gelukkig voor spotnet) zijn er niet veel fatsoenlijke alternatieven.
Ik stoor me ook aan deze spots maar ik reageer er niet op en klik ze weg, maar vervelend is het wel.