Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Advies over aanschaf mediaplayer

Bespreek hier alles wat met beeld en geluid te maken heeft.

Moderator: Moderator Team


Topicstarter
Conny73
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mar 2013, 20:24
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: Zeelandnet

Advies over aanschaf mediaplayer

#1

Bericht door Conny73 »

Hallo, ik ben niet nieuw met spotnet maar wel op het forum. Ik stream al een tijdje media van mijn computer naar mijn Samsung tv (smart tv, plasma) ik kan daar alleen divx op afspelen met de mediaplayer. Omdat ik me niet graag beperk tot alleen divx wil ik een mediaplayer aanschaffen met opslag, zodat ik niet steeds de computer hoef aan te laten en omdat ik dan veel meer bestanden kan afspelen, tenminste zo heb ik het begrepen. Heeft iemand tips voor mij waarbij op moet letten want ik heb nu al zo vaak mijn neus gestoten met computer dingen dat ik bijna nergens vertrouwen in heb wat dat betreft. Natuurlijk heb ik al wat rond gegoogled. Dus weet ik dat ik de mediaplayer met een Hdmi kabel op mijn tv aansluit. Maar schijnbaar moet er ook een naar mijn modem!? Dan moet er een kabel dwars door mijn huis, maar dat wil ik niet. Wi-fi schijnt schokkerig te gaan,dat wil ik ook niet. In wil er ook internet radio op, dat schijnt er ook te zijn. Maar ik wil graag hulp bij een keuze of keuzes. Waarschijnlijk zal ik compromissen moeten doen maar dat is dan zo. Ik hoor graag jullie bevindingen. :thanku:
Verplaatst uit het Spotnet forum
- ManiaK
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

Artifex
Berichten: 668
Lid geworden op: 30 mar 2011, 03:09
Reputation: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: ziggo
Leeftijd: 48

Re: Advies over aanschaf mediaplayer

#2

Bericht door Artifex »

Het beste wat je kunt doen is een HTPC laten bouwen, XBMC erop en streamen van je pc.Zoizo bekabelt uiteraard. :D :D

Topicstarter
Conny73
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mar 2013, 20:24
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: Zeelandnet

Re: Advies over aanschaf mediaplayer

#3

Bericht door Conny73 »

Goedemorgen Artifex ik ben niet goed met dat soort afkortingen maar als ik het goed begrijp moet ik een nieuwe computer laten bouwen? Met iets van media erin. Maar ik heb een laptop van een jaar oud en een desktop van 3 jaar. De bedoeling is dat ik de media met mijn laptop download en naar een mediaplayer opsla zodat ik niet perse de laptop nodig heb om af te spelen op de tv. Kan dat niet? (De desktop gaat naar mijn zoontje,heb ik al beloofd dus die optie heb ik niet meer)
Wel bedankt voor je snelle antwoord

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Advies over aanschaf mediaplayer

#4

Bericht door Ypsos »

zie ook deze berichten:
viewtopic.php?f=90&t=5168
Gebruikersavatar

Wheaten
Supporter
Berichten: 838
Lid geworden op: 11 sep 2012, 18:43
Reputation: 0
Usenet: Sunny
Internet: Ziggo
Locatie: Brabant
Leeftijd: 109

Re: Advies over aanschaf mediaplayer

#5

Bericht door Wheaten »

@conny73.

Wat wil je streamen, welke formaten?
mp3, flac,.....
divx, mkv, ifo,.....

Topicstarter
Conny73
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mar 2013, 20:24
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: Zeelandnet

Re: Advies over aanschaf mediaplayer

#6

Bericht door Conny73 »

Hoi Wheaten, wat ik aan beeld download is nu alleen divx omdat mijn mediaplayer in de tv alleen deze afspeelt. Voorheen downloade ik ook dvd5 en 9. maar dat krijg ik dus niet naar mijn tv gestreamt vanaf mijn computer.
Dus eigenlijk de meest voorkomende of zo weinig mogelijk beperkingen. Weet je, ik vind het niet erg om ergens geld aan uit te geven maar dan moet het wel werken. De laptop waarmee ik download is een Samsung RF711 met een intel core i7, 64 bits besturingsysteem, 4 GB RAM dat is wat ik zo snel kan vinden. Mijn Internet prov. is Zeelandnet en ik zou 50 mbps download en 5mbps upload snelheid hebben. Modem met ingebouwde router van Cisco.
ik wil voor het downloaden van media best een kabel van mijn laptop naar mijn mediaplayer (met harde schijf dus) aansluiten maar iemand vertelde mij dat dat naar je modem ipv laptop?
Gebruikersavatar

Wheaten
Supporter
Berichten: 838
Lid geworden op: 11 sep 2012, 18:43
Reputation: 0
Usenet: Sunny
Internet: Ziggo
Locatie: Brabant
Leeftijd: 109

Re: Advies over aanschaf mediaplayer

#7

Bericht door Wheaten »

Je kan idd gewoon een PC of Laptop gebruiken als media server. Je dient hiervoor wel een software applicatie te installeren, die de content beschikbaar maakt voor je TV. Neem aan dat je de TV op je home netwerk aangesloten hebt?
aantal software pakketten die dit doen zijn:
- Wild Media Server
- Mezzmo
- JRIver Media Center

- Plex-Media-Server
- Plex-Media-Center
- XBMC
- Twonky
- TVersityPro
- MediaMonkey Pro
- AssetUPnP
- pms

Je download je content naar de PC die dienst doet als media server. Een van boven genoemde applicaties verzorgt de stream naar je TV. Als je DVD content wilt streamen, zou ik een van de dik gedrukte nemen.
Welke het moet zijn hangt af van je voorkeur en budget. Ben zelf erg te spreken over JRiver, mede omdat dit een van de weinige is die fatsoenlijk met flac om kan gaan.

Bollenpeller
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 mar 2011, 11:47
Reputation: 0
Usenet: Easyusenet.nl
Internet: Ziggo

Re: Advies over aanschaf mediaplayer

#8

Bericht door Bollenpeller »

Conny,

Koop een AC Ryan Mini Mediaplayer http://www.bol.com/nl/p/ac-ryan-playon- ... 011173046/
Koop ook een losse harde schijf van ong 500 mb http://www.bol.com/nl/p/western-digital ... 010943672/ je bent dan voor 175 Euro klaar.
Koppel de AC Ryan mediaplayer via HDMI aan je tv,sluit de losse harde schijf aan je PC,download een film (Divx,DVD5 of DVD9 maakt niet uit) en kopieer deze naar de harde schijf,ontkoppel de harde schijf van je PC en sluit deze aan op je AC Ryan mediaplayer.
Pak een zak chips en een fles cola,en je ''thuisbioscoop'' is klaar voor gebruik...
Dit is denk ik voor jou de makkelijkste oplossing (dus geen kabels trekken,of PC's aan laten staan ivm streamen)
Gebruikersavatar

Artifex
Berichten: 668
Lid geworden op: 30 mar 2011, 03:09
Reputation: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: ziggo
Leeftijd: 48

Re: Advies over aanschaf mediaplayer

#9

Bericht door Artifex »

Of koop een Dune of een popcorn hour, beste mediaplayers.

Topicstarter
Conny73
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mar 2013, 20:24
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: Zeelandnet

Re: Advies over aanschaf mediaplayer

#10

Bericht door Conny73 »

Bedankt allemaal, fijn dat ik verschillende opties heb gekregen! Nu ga ik maar eens uitzoeken wat ik het prettigst vind en vooral wat ik snap. Super dat jullie zo snel hebben gereageerd! (Respect) :thanks:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer