Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

SpotLite Filters aanpassen en backup?

Oude en opgeloste problemen van vorige versies van SpotLite vind je hier.

Moderator: Moderator Team

Gebruikersavatar

Ep Woody
Berichten: 933
Lid geworden op: 17 feb 2011, 14:36
Reputation: 0
Locatie: Omgeving Apeldoorn
Leeftijd: 39

Re: SpotLite Filters aanpassen en backup?

#11

Bericht door Ep Woody »

Je moet in de registry zijn, en dat is precies de reden waarom we het afraden ;) Je kan daar meer kapot maken dan je lief is.
Voor ondersteuning: klik hier. Probleem niet opgelost, maak dan een nieuw topic aan.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

KoffieBo0N
Moderator Team Lid
Berichten: 1947
Lid geworden op: 15 feb 2011, 15:35
Reputation: 0
Locatie: Starbucks
Contacteer:

Re: SpotLite Filters aanpassen en backup?

#12

Bericht door KoffieBo0N »

Ja inderdaad, en die comment van wheaten was voor mij bedoelt ;).

Die filters kosten niet zoveel werk om opnieuw aan te maken, toch?

Topicstarter
NikJosuf
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 mar 2011, 16:04
Reputation: 0

Re: SpotLite Filters aanpassen en backup?

#13

Bericht door NikJosuf »

Ep Woody schreef:Je moet in de registry zijn, en dat is precies de reden waarom we het afraden ;) Je kan daar meer kapot maken dan je lief is.
Ja ok ik snap dat jullie het afraden maar als ik nou beloof héél voorzichtig te zijn mag ik dan weten welke het zijn?
StripHeldNL schreef:Ja inderdaad, en die comment van wheaten was voor mij bedoelt ;).

Die filters kosten niet zoveel werk om opnieuw aan te maken, toch?
Ik heb toch niet verteld dat hij voor mij was bedoeld ofzo?
Dat ligt er natuurlijk aan hoeveel filters je hebt en op hoeveel computers je dit moet doen ;)
Waarom heb ik hier het gevoel een ongewenst topic te hebben gestart ofzo?
Zonder dat ik probeer te provoceren of ruzie te schoppen, is mijn vraag of er een manier is om deze filters
te exporteren en ergens anders te importeren. Die mogelijkheid is er dus via het register.
Mijn vraag is nu welke sleutels ik over dien te zetten.
Laatst gewijzigd door NikJosuf op 05 apr 2011, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

KoffieBo0N
Moderator Team Lid
Berichten: 1947
Lid geworden op: 15 feb 2011, 15:35
Reputation: 0
Locatie: Starbucks
Contacteer:

Re: SpotLite Filters aanpassen en backup?

#14

Bericht door KoffieBo0N »

Nou je klikt rechtermuisknop op het spotlite mapje, en klikt op exporteer. Dan pak je de pc waarop het moet en open je het geexporteerde bestand.

Topicstarter
NikJosuf
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 mar 2011, 16:04
Reputation: 0

Re: SpotLite Filters aanpassen en backup?

#15

Bericht door NikJosuf »

StripHeldNL schreef:Nou je klikt rechtermuisknop op het spotlite mapje, en klikt op exporteer. Dan pak je de pc waarop het moet en open je het geexporteerde bestand.
Kan dit ook zonder problemen als diegene hem niet in dezelfde directory heeft geïnstalleert?
Gebruikersavatar

KoffieBo0N
Moderator Team Lid
Berichten: 1947
Lid geworden op: 15 feb 2011, 15:35
Reputation: 0
Locatie: Starbucks
Contacteer:

Re: SpotLite Filters aanpassen en backup?

#16

Bericht door KoffieBo0N »

Je bedoelt op de PC? Spotlite zou namelijk, als het goed is, altijd in de juiste register-map komen.
Door het te exporteren maak je een bestandje aan de het register zodanig bewerkt dat het sychroon met het bestandje loopt. Misschien is het wel zo handig om voor de zekerheid, op de desbetreffende pc, de register-sleutel te verwijderen voordat je hem vervangt door de nieuwe?
Gebruikersavatar

Wheaten
Supporter
Berichten: 838
Lid geworden op: 11 sep 2012, 18:43
Reputation: 0
Usenet: Sunny
Internet: Ziggo
Locatie: Brabant
Leeftijd: 109

Re: SpotLite Filters aanpassen en backup?

#17

Bericht door Wheaten »

Mijn reactie eerder was inderdaad voor stripheld, naar aanleiding van de reg.key custom filter.

@nikjosuf:
De reden dat men terughoudend is met het handmatig importeren en exporteren van registry keys:
- De registry is de roadmap van windows. Wijzigigingen in deze road map kan een instabiel systeem opleveren of een systeem dat niet meer boot.
- Idien je dit toch wilt doorzetten je mag enkel de filter string importeren naar het nieuwe systeem. Dit betekend dat je de key moet exporteren en alle andere verwijzingen handmatig moet deleten.
- Gezien het feit dat je niet weet hoe je de key kunt vinden, zou ik hier zeker niet aan beginnen. Doe je dit wel accpteer dan ook de risico's.

Topicstarter
NikJosuf
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 mar 2011, 16:04
Reputation: 0

Re: SpotLite Filters aanpassen en backup?

#18

Bericht door NikJosuf »

wheaten schreef:Mijn reactie eerder was inderdaad voor stripheld, naar aanleiding van de reg.key custom filter.

@nikjosuf:
De reden dat men terughoudend is met het handmatig importeren en exporteren van registry keys:
- De registry is de roadmap van windows. Wijzigigingen in deze road map kan een instabiel systeem opleveren of een systeem dat niet meer boot.
- Idien je dit toch wilt doorzetten je mag enkel de filter string importeren naar het nieuwe systeem. Dit betekend dat je de key moet exporteren en alle andere verwijzingen handmatig moet deleten.
- Gezien het feit dat je niet weet hoe je de key kunt vinden, zou ik hier zeker niet aan beginnen. Doe je dit wel accpteer dan ook de risico's.
Ik snap wat het register is en ik waardeer het feit dat men mij ervan probeert te behouden mijn of andermans PC schade toe te brengen.
Echter ben ik het niet met de stelling eens dat gezien het feit dat ik niet precies weet welke registersleutel te exporteren ik er geen verstand van zou hebben. Ik weet hoe ik met het register om moet gaan. Maargoed, dat terzijde.

Het gaat dus alleen om de string filters, en die kan ik dus ook veilig naar een ander systeem overzetten als Spotlite niet in dezelfde directory is geïnstalleerd?
Gebruikersavatar

Wheaten
Supporter
Berichten: 838
Lid geworden op: 11 sep 2012, 18:43
Reputation: 0
Usenet: Sunny
Internet: Ziggo
Locatie: Brabant
Leeftijd: 109

Re: SpotLite Filters aanpassen en backup?

#19

Bericht door Wheaten »

veilig, waarschijnlijk wel. maar je bent gewaarschuwd. Als het fout gaat niet boos op mij worden.

En nogmaals, door de vraag die je stelt mbt tot installatie directory, bevestigt mijn vermoeden dat je niet goed weet wat je doet.

Topicstarter
NikJosuf
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 mar 2011, 16:04
Reputation: 0

Re: SpotLite Filters aanpassen en backup?

#20

Bericht door NikJosuf »

NikJosuf schreef:
wheaten schreef:Mijn reactie eerder was inderdaad voor stripheld, naar aanleiding van de reg.key custom filter.

@nikjosuf:
De reden dat men terughoudend is met het handmatig importeren en exporteren van registry keys:
- De registry is de roadmap van windows. Wijzigigingen in deze road map kan een instabiel systeem opleveren of een systeem dat niet meer boot.
- Idien je dit toch wilt doorzetten je mag enkel de filter string importeren naar het nieuwe systeem. Dit betekend dat je de key moet exporteren en alle andere verwijzingen handmatig moet deleten.
- Gezien het feit dat je niet weet hoe je de key kunt vinden, zou ik hier zeker niet aan beginnen. Doe je dit wel accpteer dan ook de risico's.
Ik snap wat het register is en ik waardeer het feit dat men mij ervan probeert te behouden mijn of andermans PC schade toe te brengen.
Echter ben ik het niet met de stelling eens dat gezien het feit dat ik niet precies weet welke registersleutel te exporteren ik er geen verstand van zou hebben. Ik weet hoe ik met het register om moet gaan. Maargoed, dat terzijde.

Het gaat dus alleen om de string filters, en die kan ik dus ook veilig naar een ander systeem overzetten als Spotlite niet in dezelfde directory is geïnstalleerd?
wheaten schreef:veilig, waarschijnlijk wel. maar je bent gewaarschuwd. Als het fout gaat niet boos op mij worden.

En nogmaals, door de vraag die je stelt mbt tot installatie directory, bevestigt mijn vermoeden dat je niet goed weet wat je doet.
Ik heb dus de Spotnet-sleutel geëxporteerd en de filters-string eruit geïsoleerd.
Bij het importeren ervan op een ander systeem krijg ik onmiddellijk de juiste filters te zien.
De verschillende installatie-directories maken geen verschil mbt. de custom images bij de custom filters.
Punt 2 ook opgelost dus. Het gaat zo snel en gemakkelijk.

Rest mij als laatste nog mijn vraag of het mogelijk is om de categorie Erotiek gewoon onder beeld te plaatsen ipv in een geheel eigen categorie.
Dus of het mogelijk is de spots wel door middel van een filter onder de categorie Beeld te tonen maar niet de gehele categorie Erotiek onderin weer te geven.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer