Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Wordt Spotnet lastig gevallen door Stg. Brein?

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
MeneerJansen
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 feb 2011, 18:31
Reputation: 0

Wordt Spotnet lastig gevallen door Stg. Brein?

#1

Bericht door MeneerJansen »

Ik krijg de laatste tijd steeds 'Time Out' meldingen als ik Spotnet alleen al open heb staan. Dan ben ik dus niks aan het downen en geen reactie aan het schrijven op Spotnet, alleen de applicatie zelf staat open.

Aangezien Spotnet geen server heeft en alle gegevens op Usenet zelf heeft staan vraag ik mij af of die gegevens door een of andere rattenstreek door Brein van Usenet worden worden gehaald. D.m.v. de DMCA wetgeving of 'Notice And Takedown'?


Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: SpotLite
Wat is de versie van het spotX programma?: 2.0.0
Wat is je besturingssysteem?: Linux
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: smsusenet.nl
Welke Internet Provider heb je?: ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: geen natuurlijk (is er niet voor Linux)
Met welk programma download je?: sabnzbd+
Wanneer begon je probleem?: Een week of drie geleden
Geef een beschrijving van je probleem: Als ik Spotlite open heb staan (niks aan het downen en geen reactie aan het schrijven op Spotnet) krijg ik meldingen dat er een time out is. Mijn usenet server kan de gegevens niet ophalen.
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: nog nix (zou niet weten wat)
Schone installatie: Ja
XML bestand.:

Code: Selecteer alles

Ik kan op mijn systeem geen servers.xml bestand vinden. Is dat iets van Spotnet, Spotlite of van je besturingssysteem?
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Laatst gewijzigd door MeneerJansen op 04 feb 2013, 15:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Reputation: 0

Re: Wordt Spotnet lastig gevallen door Stg. Brein?

#2

Bericht door ManiaK »

MeneerJansen schreef:Aangezien Spotnet geen server heeft en alle gegevens op Usenet zelf heeft staan vraag ik mij af of die gegevens door een of andere rattenstreek door Brein van Usenet worden worden gehaald. D.m.v. de DMCA wetgeving of 'Notice And Takedown'?
Dat lijkt me onwaarschijnlijk, maar laten we bij het begin beginnen.
Als je wilt, vul dan even de Support Request Template Generator in?
Dan kijken we of we je kunnen helpen bij het vaststellen van de oorzaak van deze foutmelding.
:thanku:
Laatst gewijzigd door ManiaK op 05 feb 2013, 08:19, 1 keer totaal gewijzigd.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

Topicstarter
MeneerJansen
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 feb 2011, 18:31
Reputation: 0

Re: Wordt Spotnet lastig gevallen door Stg. Brein?

#3

Bericht door MeneerJansen »

ManiaK schreef:MeneerJansen,
Dat lijkt me onwaarschijnlijk, maar laten we bij het begin beginnen.
Als je wilt, vul dan even de Support Request Template Generator in?
Dan kijken we of we je kunnen helpen bij het vaststellen van de oorzaak van deze foutmelding.
:thanku:
Wat een onwijs mooie tool om alle info in een format te krijgen zeg! Dit is echt een professioneel forum zeg. Zouden ze bij Ziggo nog wat van kunnen leren! :)

ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Reputation: 0

Re: Wordt Spotnet lastig gevallen door Stg. Brein?

#4

Bericht door ManiaK »

:D Bedankt voor het compliment!

Oke, MeneerJansen...,
ik zie dat je de antwoorden in je starttopic hebt geplaatst. Tnx!
Je gebruikt Spotlite, ik heb je vraag daarom vanuit het spotnetgedeelte naar het spotlite forum verplaatst, zodat het forum (ook voor andere gebruikers) overzichtelijk blijft! :goed:
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================
Gebruikersavatar

Ep Woody
Berichten: 933
Lid geworden op: 17 feb 2011, 14:36
Reputation: 0
Locatie: Omgeving Apeldoorn
Leeftijd: 39

Re: Wordt Spotnet lastig gevallen door Stg. Brein?

#5

Bericht door Ep Woody »

Bekend probleem met SMSUsenet. De verbinding wordt binnen de 2 minuten verbroken. Zie : http://spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=26&t=2126

Wat Spotlite normaal gesproken doet is de verbinding vasthouden, om zo snel mogelijk toegang te houden tot de nieuwsgroep. Dit doet hij door binnen de 2 minuten (correct me if I'm wrong) een bericht te sturen naar de usenetprovider en te wachten op een antwoord. Hierdoor blijft de verbinding actief. Als de verbinding echter sneller dan binnen de 2 minuten wordt verbroken dan werkt dit niet, en krijg je een Timeout melding.
Voor ondersteuning: klik hier. Probleem niet opgelost, maak dan een nieuw topic aan.

hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: Wordt Spotnet lastig gevallen door Stg. Brein?

#6

Bericht door hjvbft »

Klopt, de verbinding word door SpotLite in stand gehouden en elke 119 seconden word er gecontroleerd voor nieuwe berichten. Als de usenet provider een idle verbinding binnen deze tijd verbreekt word er een time-out linksonder vermeld. Dit heeft verder geen nadelige gevolgen voor de database.

Reden om de verbinding in stand te houden:
Klik je een spot aan dan kan de spot informatie meteen snel via de openstaande verbinding gedownload worden.
Anders zijn daarvoor steeds 9 stappen nodig.

1) verbinding maken (3 pakketjes over en weer)
2) wachten op welkomstbericht
3) gebruikersnaam sturen
4) wachten op bevestiging
5) wachtwoord sturen
6) wachten op bevestiging
7) nu kan de spotinformatie gedownload worden
8) tot ziens zeggen
9) verbinding verbreken bron

Topicstarter
MeneerJansen
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 feb 2011, 18:31
Reputation: 0

Re: Wordt Spotnet lastig gevallen door Stg. Brein?

#7

Bericht door MeneerJansen »

Mijn excuses dat ik continu mijn topic in het verkeerde forum onderdeel plaatste. :oops:

Verder mijn complimenten aan jullie allemaal voor de duidelijke technisch inhoudelijke informatie! Ik weet nu wat ik weten wilde, en snel ook! Zeer professioneel (en dat voor hobbyisten). :)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer