Pagina 8 van 10
Re: load database
Geplaatst: 10 mar 2011, 01:39
door masutrix
poktor schreef:masutrix schreef:Wel jammer, was ik eindelijk een beetje gewend aan spotnet. Krijgt ie de kuren. Hoop dat er een echte oplossing komt. Heb al verschillende "oplossingen" hier geprobeerd, maar ik blijf die overload melding krijgen.
UPDATE:
Gelukkig werkt de methode hierboven beschreven !!! Gewoon die regels met "@spot.net" verwijderen uit je spot bestand, dan werkt t gewoon weer (ik heb alleen nog geen nieuwe posts gezien).
Toppie!
Die regels waren bij mij dus spontaan verdwenen, maar ik weet nog steeds niet hoe dat kan. Wat je nieuwe spots betreft: heb je autoupdate weer aan gezet? Bovendien heb je al wat binnengehaald, want daar zat nu juist die ellende in..

Ik heb niet gesleuteld aan de autoupdate, dus die heb ik niet aangepast. (ik neem aan dat ie t hetzelfde blijft)
Bij het opstarten van spotnet gaat ie meteen updaten, helaas geen nieuwe spots meer na 1:03 ?
Ook na handmatige update niet !
Re: load database
Geplaatst: 10 mar 2011, 01:42
door randomerror
Same here. Ik weet niet of het toeval is maar volgens mij kreeg ik het vlak na een update van MS. (W7-64)
Windows versie: w7 prof 64 bit
Usenet Provider: EWEKA
Internet Provider: Telfort
Wanneer ontstond het probleem? uurtje geleden
Spotnet versie: 1.5.6
Met welk programma download je: altbinz
Heb je onlangs iets veranderd aan je instellingen? Microsoft Security Updates
Wat is het probleem? Load_Database. De rekenkundige bewerking heeft geresulteerd in een overloop.
Re: load database
Geplaatst: 10 mar 2011, 03:47
door john24
verwijderd dacht update junkmail
Re: load database
Geplaatst: 10 mar 2011, 03:49
door hofner
op dit moment hetzelfde probleem
Re: load database
Geplaatst: 10 mar 2011, 03:53
door michael_dutch
Oplossing die bij mij werkt (onder Windows 7) en het makkelijkst is :
Ga naar
C:\ProgramData\Spotnet
en verwijder het bestand met extensie spots (dit is het bestand dat eindigt op .spots).
Succes !!!
Re: load database
Geplaatst: 10 mar 2011, 04:35
door Spoeltje
Goeiemorgen.
Ik ben er, ja een heel vroeg vogeltje.
Maar heb het zelfde probleem, rekenkundige bewerking enzo.
Ik lees de vorige vraag, maar ik heb xp en snap het niet zo goed. Wat/waar moet ik iets veranderen??/
Ik heb al in het mapje logs gekeken, die staat wel heel vol. Maar verder weet ik het niet.
Wie weet het????? Zou toppie zijn.
Re: load database
Geplaatst: 10 mar 2011, 05:11
door Guinan
Spoeltje schreef:Goeiemorgen.
Ik ben er, ja een heel vroeg vogeltje.
Maar heb het zelfde probleem, rekenkundige bewerking enzo.
Ik lees de vorige vraag, maar ik heb xp en snap het niet zo goed. Wat/waar moet ik iets veranderen??/
Ik heb al in het mapje logs gekeken, die staat wel heel vol. Maar verder weet ik het niet.
Wie weet het????? Zou toppie zijn.
.... en ik ben een nachtuil
Ik start net Spotnet opnieuw op en krijg ook die melding, zij het dan in het engels
die file kan je in XP vinden in:
C:/documents and Settings/All Users/Application Data/Spotnet
Ik ga dat dus ook maar ff proberen,
groetjes
Guinan
[edit] wel eerst even Spotnet uitzetten anders kan ie de file niet deleten
[edit2] jammer maar helaas, ik heb alles met extensie .spot verwijderd en hij laadt inderdaad opnieuw de db in, maar dan krijg ik tóch weer dezelfde foutmelding, verder zoeken naar de goede oplossing dus..... sorry!
[edit3]
Oké, een oplossing gevonden die bij mij werkt -
* quote poktor vandaag 00:32 *
De reactie van Orphos:
"Hernoem de extensie van je database naar ".doc". Open vervolgens je database met notepad en blader naar de onderkant van je database. Aan de onderkant van je database kom je tijdens het scrollen twee afwijkende regels tegen die buiten de "normale"indeling vallen. deze regels hebben bij mij het nummer 856819160 en 1834616931, kenmerkend is dat in deze regel een mail adres zit ".......@spotnet."net. Na het verwijderen van deze twee regels is de database bij mij weer benaderbaar en werkt het updaten weer. Niet vergeten om de extensie te veranderen in "spots"."
Het gaat om 2 spots van ene Selah Sue. Blijkbaar is er op de plek van de usernaam een fake email-adres ingevuld, wat de oorzaak van deze problemen is.
* unquote *
Ik heb hiervoor niet notepad gebruikt maar wordpad en dan d.m.v. [Edit > Find "Selah Sue"] net zo lang doorgezocht tot ik de bewuste regels vond, die zagen er inderdaad 'krom' uit in vergelijking met de rest.
Die regels verwijderd, het bestand ge-saved, het bestand weer hernoemd naar .spots en toen Spotnet opnieuw opgestart.
G e l u k t !!!
Re: load database
Geplaatst: 10 mar 2011, 06:49
door svanbeek
hetzelfde hier win7 64 bit
het weg gooien van de . spot file lost het bij mij niet op
Re: load database
Geplaatst: 10 mar 2011, 06:58
door xZx
Guinan schreef:Het gaat om 2 spots van ene Selah Sue. Blijkbaar is er op de plek van de usernaam een fake email-adres ingevuld, wat de oorzaak van deze problemen is.
Gaat dit soms om spots met pornografische content? Ik heb namelijk nergens last van

(ik heb erotiek weggefilterd en ook in Spotnet config bestand op False ingesteld).
Re: load database
Geplaatst: 10 mar 2011, 08:22
door kreftie
Spotnet gaf hier ook dezelfde melding. Het verhaaltje van Guinan gelezen en de afwijkende regels met Kladblok verwijderd.
Spotnet gestart en inderdaad dit was de oplossing!
Gr.