Pagina 14 van 18
Fout tijdens het ophalen van headers / reacties
Geplaatst: 26 dec 2012, 16:51
door KVD88
Support Request Template
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows XP
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: xsnews
Welke Internet Provider heb je?: UPC
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: geen
Met welk programma download je?: grabit
Wanneer begon je probleem?: geen specifieke verandering
Geef een beschrijving van je probleem: Bij het opstarten van Spotnet begint hij met het laden van allerlei dingen totdat hij aan de reacties begint. Hij doet dit eerst met constante snelheid van circa 3 mb/s tot hij ongeveer 3 miljoen reacties heeft. Dan zakt hij tot 167 kb/s en loopt hij na 5 minuten vast met de foutmelding:
"Fout tijdens het ophalen van de headers: The connection attempt timed out, or the connected host has failed to respond (931)".
Hierna kan ik ook geen films downloaden omdat hij geen verbinding heeft met de database etc dus hier gaat iets niet goed.
XML bestand.:
Code: Selecteer alles
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="reader.xsnews.nl" Username="..." Password="..." Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="reader.xsnews.nl" Username="..." Password="..." Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="reader.xsnews.nl" Username="..." Password="..." Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Re: error 931 The connection attempt timed out, or the conne
Geplaatst: 27 dec 2012, 09:16
door ManiaK
KVD88,
Goedemorgen!
Ik heb je vraag samengevoegd met het centrale topic over deze foutmelding.
De oplossing voor dit probleem staat in dit bericht: lees dat alsjeblieft door en volg de instructies:
Samenvatting van mogelijke oplossingen voor error 931
Deel je bevindingen met ons! We helpen je graag verder!

Re: Foutcode 931
Geplaatst: 11 jan 2013, 23:53
door Joop121
Inmiddels ben ik helemaal gestoord van code 931 !
Ik heb alle tips gevolgd maar telkens komt die @&%*@# code 931 terug.
Het stappenplan met de nieuwe versie van Sabnzb heeft ook niet geholpen.
In het 1e schermpje krijg ik al ye zien "Sabnzb niet te vinden"" in het xml (kladblok) bestand.
En even was code 931 weg en kon ik 3 posts downloaden en toen stopte Sabnzb !!!
Wat is dat toch?
HELP.
Re: Foutcode 931
Geplaatst: 12 jan 2013, 01:37
door Ypsos
Hoi Joop121,
Joop121 schreef:In het 1e schermpje krijg ik al ye zien "Sabnzb niet te vinden""
Waarschijnlijk bedoel je "Hulpprogramma voor SABnzbd i.c.m. Spotnet.exe" en draai je Windows 8
Download
Hulpprogramma voor SABnzbd i.c.m. Spotnet.exe (v1.0.9) (
dit is een nieuwe versie Win 8 getest) of download opnieuw
SABnzbd voor spotnet
Leesmij eerst.pdf lees dit goed door
zie afbeelding 2 – SABnzbd analyseren- Spoiler: show

en het daarbij behorende stappenplan
[list=1]
[*]Register settings => pad naar het HOSTS bestand: => * " %SystemRoot%\System32\drivers\etc" pad is in orde. X of een rood icon?
[*]HOSTS bestand openen in kladblok - "127.0.0.1 localhost" & " # ::1 localhost" - komen deze overeen met bijbehorend besturingsysteem?
[*]Ping localhost - je krijgt antwoord, geen pakketten verloren?
[*]Netstat - poort 8090 wordt niet bezet door een ander programma ? (Spotnet en SABnzbd dienen afgesloten te zijn) TCPview is ook prima geschikt, programma dient dan wel in Elevated mode te draaien.
[*]Het huidige IP-adres van SABnzbd is: http://localhost:8090 (dit adres wordt overgenomen van settings.xml)
[*]Klik op de button "openen" - Kom je in de web interface van SABnzbd?[/list]
Mijn eerste indruk is dat je firewall de spelbreker is, helaas heb je geen info gegeven wat voor OS je hebt, welke versie van Spotnet je gebruikt, wat voor firewall enz.
zie ook topic over
Spotnet en firewalls
The connection attempt timed out, or the connected host has failed to respond. (931)
Graag nog wat info: Spotnet versie, servers.xml (zonder wachtwoord), OS, 32/64bits, antivirus/firewall
Re: error 931 The connection attempt timed out, or the conne
Geplaatst: 13 jan 2013, 11:23
door Joop121
Bedankt voor de supersnelle reactie.
Enkele gegevens: OS: Windows 7 64 bits; Spotnetversie 1.8.1; Sabnzbd 0.7.9; Server: news.sunnyusenet.com; poort 19; gebr.naam: <KNIP>; AVG Internet Security 2012; Firewall Windows.
Ik heb bij de Firewall Spotnet en Sabnzbd als veilig aangemerkt en zo ook bij AVG.
Het "stappenplan"zoals geadviseerd, heb ik uitgevoerd. Wel kreeg ik bij de installatie van Sabnzbd gekoppeld aan Spotnet, bij het eerste scherm onderaan in rode tekst"Sabnzbd niet gevonden" ; dat is niet goed natuurlijk.
Mij lijkt het de beste methode om Spotnet maar opnieuw te installeren.
Kun je mij t.a.v. die operatie nog advies geven?
Bij voorbaat mijn hartelijke dank.
Joop.
Overbodige info verwijderd
- ManiaK
Re: error 931 The connection attempt timed out, or the conne
Geplaatst: 14 jan 2013, 14:21
door abruzzese
Ik had het probleem met ( error 931 The connection attempt timed out, or the connected ) al een paar dagen ondanks ik Eweka Payserver ( €7,50 per maand ) heb .
Maar ik had ook beperkt internet van Ziggo ( Z1 goedkoopste ) en viel het internet helemaal weg .
Heb liggen te zoeken en dacht dat het aan mijn Asus Laptop zou liggen zoals software probleem .
Heb toen mijn oude Acer Laptop geprobeerd en daar draaide alles soepel en tevens Spotnet werkte normaal zoals zou horen met maximale snelheid 970 KB download snelheid .
Heb toen via google gezocht naar beperkte internettoegang en kwam erachter dat ik mijn Ziggo WiFi Modem de stroom moest verbreken tot 3 minuten en toen het modem weer was opgestart heb ik de reset gedaan .
Gelukkig was dat de oplossing en nu kan ik weer met 970 KB downloaden zonder storing .
Het lijkt een makkelijke oplossing maar als je niet eraan denkt om het modem te resetten dan kun je lang blijven zoeken .
Re: error 931 The connection attempt timed out, or the conne
Geplaatst: 15 jan 2013, 00:42
door Ypsos
Joop121 schreef:. Wel kreeg ik bij de installatie van Sabnzbd gekoppeld aan Spotnet, bij het eerste scherm onderaan in rode tekst"Sabnzbd niet gevonden" ; dat is niet goed natuurlijk.
Mij lijkt het de beste methode om Spotnet maar opnieuw te installeren.
Kun je mij t.a.v. die operatie nog advies geven?
Hoi Joop121,
Sabnzbd niet gevonden, dit heeft geen gevolgen, dit is een foutje in het programma (Win7 x64)
vanaf Hulpprogramma voor SABnzbd i.c.m. Spotnet.exe v1.0.9 zie je deze "rode" tekst ook niet meer (is veranderd naar een melding-scherm) , download deze nog een keer (zie vorig bericht)
Handmatig even checken kan natuurlijk ook, bestanden vindt je hier:
C:Program Files (x86)\SABnzbd.exe
C:Program Files (x86)\Spotnet.exe
Spotnet en firewalls lees dit bericht even goed m.n. het
Alternatief (om te testen)
services.msc
- Spoiler: show
- Alternatief (om te testen)
Firewalls starten op als achtergrondprogramma (Service) door deze tijdelijk uit te schakelen / stoppen, kan SABnzbd getest worden om het probleem te achterhalen en/of het uitsluiten van het probleem.
- Klik op Start en typ in het zoekvak "services.msc" (zonder aanhalingstekens)
- Scroll naar de "firewall service*".
- klik deze "service" aan
- klik op stoppen (links bovenin)
* de naam is afhankelijk van de geïnstalleerde firewall
de service zal bij de eerst volgende start van Windows gewoon weer gestart worden.
Start: Spotnet met de instelling: Spotnet > Bewerken > Downloadknop > Downloaden
Download gewenste spot

Als de bovenstaande test geslaagd is, zorg er dan voor dat SABnzb en Spotnet toestemming hebben in de firewall om verbinding te maken met "internet"
- Probeer dus deze "AVG service" te stoppen en test Spotnet nog eens
- SABnzbd i.c.m. Spotnet.exe (v1.0.9) klik op de button --> "SABnzbd analyseren"
-

-
daarna kom je in dit scherm terecht:

- Controleer de punten 1. t/m 6.
Voor een nadere uitleg zie het
Leesmij eerst.pdf
Hierin staan nog belangrijke aanwijzingen (stappen-plan) met
oplossingen
Bij punt 6. eerst Spotnet starten met de volgende instelling:
Spotnet >> Bewerken >> Downloadknop >> Downloaden
De punten
1. t/m
6. zijn in orde?
Bij punt
3. Ping localhost, krijg je antwoord of gaan er pakketten verloren?
Re: error 931 The connection attempt timed out, or the conne
Geplaatst: 15 jan 2013, 22:14
door Joop121
Ik ga je advies weer volgen en hoop dan van "931" verlost te zijn.
Omdat mijn PC steeds meer kuren kreeg, heb ik "recover" gedraaid en ben nu al dagen bezig om alles weer te krijgen zoals het was.
Daarom wat later gereageerd.
Ik ga Spotnet nu opnieuw installeren en daarna "Sabnzbd i.c.m. Spotnet exe
Hoop dat het goed gaat.
Nogmaals mijn dank en ik laat nog van me horen.
Groeten,
Joop.
Re: error 931 The connection attempt timed out, or the conne
Geplaatst: 15 jan 2013, 22:30
door Ypsos
Joop121 schreef:ben nu al dagen bezig om alles weer te krijgen zoals het was.
Een recover cd of een hele nieuwe schone installatie?
Joop121 schreef:Ik ga Spotnet nu opnieuw installeren en daarna "Sabnzbd i.c.m. Spotnet exe
Als de pc weer als "nieuw" draait dan gewoon Spotnet installeren, daarna testen wacht ook even met de install van AVG
Werkt Spotnet nu wel, en na de installatie van AVG niet meer, dan weet je waar de oorzaak zit.
Spotnet moet gewoon kunnen draaien als standaard installatie,
SABnzbd v0.7.X voor Spotnet is een update maar niet essentieel daar Spotnet standaard SABnzbd v0.6.10 installeert
(mocht je willen spotten/spots-toevoegen dan is het wel raadszaal de update te draaien)
Re: error 931 The connection attempt timed out, or the conne
Geplaatst: 16 jan 2013, 00:15
door Joop121
Het installeren van Spotnet ging goed en ik heb even een spot gedownload en dat werkte ook.
Met de installatie van Sabnzbd voor Spotnet ging het niet goed.
Ik kreeg wel even het schermpje en klikte op de goede knop maar kreeg de melding dat da map adm. of zoiets niet gevonden is en of ik toch wilde doorgaan met de vervanging van . . . . zoiets. Ik klikte op Ja en toen zag ik niets meer gebeuren.
In Prog.files bij Spotnet was ook het hulpprog. van Sabnzd verdwenen dus kan ik het schermpje voor het analyseren van Sabnzb niet meer oproepen.
Verder kan ik in het scherm "services.msc" de firewall niet stoppen want die zit bij mij niet in AVG maar is van Windows.
Daar zal ik Spotnet en Sabnzbd op toegang verlenen zetten.
Ik denk dat ik niet meer kan doen.
Ik heb Spotnet 2x opnieuw geinstalleerd om het Sabnzb verhaal goed te krijgen maar ja . . . .
Als het weer gaat spoken, ga ik alles uninstalleren met Perfect Uninstaller en opnieuw beginnen.
Opnieuw bedankt en als je nog tips hebt dan graag.
Groeten,
Joop
-- [bericht automatisch samengevoegd - 16 jan 2013, 02:16] --
In en In triest.
Krijg na het succesvol downloaden nu continu code 931; ook als ik verbinding zoek met de server.
Heb zowel de firewalle alsook AVG uitgeschakeld maar dat helpt niets.
HELP !!!
-- [bericht automatisch samengevoegd - 16 jan 2013, 12:58] --
In en In triest.
Krijg na het succesvol downloaden nu continu code 931; ook als ik verbinding zoek met de server.
Heb zowel de firewalle alsook AVG uitgeschakeld maar dat helpt niets.
HELP !!!