Pagina 4 van 18

time out probleem, nog niet opgelost

Geplaatst: 27 dec 2011, 10:10
door zomaar
Er is al een onderwerp geweest voor het zelfde probleem maar dat was opgelost.

Ik heb dus ook een probleem met "the connection attempt timed out, or the connected host has failed to respond (931)".

Terwijl het de ene keer wel werkt en dan weer niet! Ik hoop dat iemand een oplossing heeft voor mijn probleem.

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.0
Wat is je besturingssysteem?: Windows Vista
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: lightningusenet
Welke Internet Provider heb je?: ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: mcafee/ defender
Met welk programma download je?: Spotnet
Wanneer begon je probleem?: ?? 2 mnd
Geef een beschrijving van je probleem: als SN op start werkt het de ene keer wel en de andere keer weer niet. Maar steeds vaker niet dan wel.
Bij iemand anders inloggen met de zelfde LU gegevens met online als provider werkt wel.
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: de + her installeren spotnet
spotlite geprobeerd
spotgrit geprobeerd
via grabit loopt het ook niet meer
ziggo server ook geprobeerd, maar gaf het zelfde probleem als met LU
Schone installatie: Nee
XML bestand.:

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
    <Server Type="Headers" Server="news.lightningusenet.com" Username="****@lightningusenet.com" Password="****" Port="563" SSL="1" Connections="2" />
    <Server Type="Downloads" Server="news.lightningusenet.com" Username="****@lightningusenet.com" Password="****" Port="563" SSL="1" Connections="6" />
    <Server Type="Uploads" Server="news.lightningusenet.com" Username="****@lightningusenet.com" Password="****" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
    </Spotnet>
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Samengevoegd met centraal topic over deze foutmelding, tag naar probleem
- MariaK

Re: error 931 The connection attempt timed out, or the conne

Geplaatst: 27 dec 2011, 19:16
door damnn
Ik heb ook de 931 error, heb het goede e-mail adres gebruikt van ziggo, maar hij wil maar niet connecten. Ook de variant met Spotlite erbij geprobeerd, maar het wil maar niet baten. Iemand enige tips?

Re: error 931 The connection attempt timed out, or the conne

Geplaatst: 27 dec 2011, 21:45
door ardy43
als ik er op google vind ik deze site error 931 fixmaar ik weet niet of dit helpt,kan het zelf niet testen ,want ik heb deze foutmelding niet. :)
en deze.site gaat er ook over.
google maar eens op, how to error 931 fix

Re: error 931 The connection attempt timed out, or the conne

Geplaatst: 27 dec 2011, 22:53
door xdcj
Zoals ik al eerder vermeld heb ...kijk eens in je firewall of zet die eens even uit :-)

error 931 The connection attempt timed out, or the connected

Geplaatst: 28 dec 2011, 00:20
door zomaar
@xdcj
Bedankt voor de reactie. :goed:
Als ik de firewall uitzet krijg ik nog steeds dezelfde melding.
Ik kon net weer een tijdje via SN downloaden maar op eens stopt hij er mee. :slecht:

Re: error 931 The connection attempt timed out, or the conne

Geplaatst: 28 dec 2011, 09:08
door ManiaK
In dit topic staan meerdere oplossingen, die bevestigd zijn.
Even voor het overzicht een samenvatting:
  • watiefjij schrijft:
    De gegevens bij servers.xml in kladblok zelf invullen in plaats van via Spotnet zelf!
    Moest wel SSL aanzetten met poort 443!
    viewtopic.php?f=3&t=4518#p39693
  • Thedr schrijft:
    Nu dus weer Spotlite erop gezet: Spotnet doet 't weer, mits Spotlite ook draait! (kan ook geen spots openen als Spotlite niet draait).
    Spotlite lijkt dus de verbinding op te zetten/te onderhouden, waar Spotnet dat niet lukt.
    ter info: heb in Spotlite wel NNTP switch aan moeten zetten.
    viewtopic.php?f=3&t=4518#p39699
    (Deze " oplossing" is meerdere keren bevestigd door andere users)
  • xdcj schrijft:
    Bij mij was het de firewall die aangaf dat er wijzigingen waren in SPOTNET en SABNZB
    Dit heb ik geaccepteerd en alles werkte weer.
    viewtopic.php?f=3&t=4518&start=20#p40855
Aan alle spotnetgebruikers met dezelfde foutmelding de vraag om bovenstaande oplossingen eerst uit te proberen. :thanks:
Meest actuele overzicht: Samenvatting van mogelijke oplossingen
- ManiaK

Re: error 931 The connection attempt timed out, or the conne

Geplaatst: 29 dec 2011, 12:44
door Crazym
Deze mogelijke oplossingen bieden hier geen oplossing.
Bij het connecten blijf ik op de 931 stuiten. Reeds geprobeerd:
- Servers.xml aanpassen
- Spotlite geinstalleerd (kan ook niet verbinden)
- Virusscanners en firewall volledig uitgezet
- Server instellingen gecontroleerd.

Maak verbinding via Eweka en gebruik adsltotaal

Reeds zelf alweer opgeost.
Problemen waren paar dagen geleden ontstaan. Nu bleek ook mijn router herstart te zijn en de interne firewall bleek op hoog te staan ipv gemiddeld
Quote verwijderd
- MariaK

Re: error 931 The connection attempt timed out, or the conne

Geplaatst: 31 dec 2011, 11:23
door xdcj
Was het toch je firewall :-)

Fout melding spotnet

Geplaatst: 01 jan 2012, 16:12
door Jettie88
Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: nog geen
Welke Internet Provider heb je?: ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: avast antivirusscan
Met welk programma download je?: spotnet
Wanneer begon je probleem?: paar dagen geleden
Geef een beschrijving van je probleem: spotnet heeft het altijd gedaan , tot een paar dagen geleden dat ik merkte dat hij zich wel inlogde maar geen spots kon openen en sinds 3 a 4 dagen geleden krijg ik een fout melding : eerst eent time out en dat hij zih niet kan verbinden
XML bestand.:

Code: Selecteer alles

waar vindt ik dat ?
Generated by Support Toolkit SRT Generator.

Re: Fout melding spotnet

Geplaatst: 01 jan 2012, 16:45
door Blauwbek
heb je bij avast de nntp scanner uitgezet?