Pagina 1 van 1

Help Parameter is onjuist

Geplaatst: 04 aug 2025, 17:01
door Geraldine35
Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet Classic
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.9.1.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 10
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Eweka
Welke Internet Provider heb je?: KPN
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Norton
Met welk programma download je?: Sabnzb
Wanneer begon je probleem?: De problemen zijn begonnen nadat ik spotnet opnieuw geinstalleerd had, ik kon toen geen reactie meer plaatsen onder spots. Tot op heden is het mij niet gelukt om het op te lossen.
Geef een beschrijving van je probleem: Na spotnet opnieuw te hebben geinstalleerd en wanneer ik een reactie wilde plaatsen deze melding ''onjuiste parameter''
XML bestand.:

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="news.eweka.nl" Username=" Port="443" SSL="1" Connections="2" />
  <Server Type="Downloads" Server="news.eweka.nl" Username="=" Port="443" SSL="1" Connections="18" />
  <Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" =" Port="443" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>
Generated by Support Toolkit SRT Generator.

Re: Help Parameter is onjuist

Geplaatst: 05 aug 2025, 20:04
door Ypsos
@Geraldine35 Check eerst even of Eweka "Posting" (nog) geactiveerd is, ga naar Mijn Eweka en controleer de status.
Voorbeeld: viewtopic.php?t=8636#location3

Probeer een andere poort voor Uploads (uploads is ook berichten plaatsen).
Ga naar Bewerken - > Provider -> Upload Server -> kies poort: 563 (of eventueel als test 119)
Afbeelding

Re: Help Parameter is onjuist

Geplaatst: 16 aug 2025, 05:39
door Geraldine35
Hoi @Ypos,

Ik heb windows opnieuw geinstalleerd maar dat heeft niet geholpen, zelf met de spotnet backup tool voor het terug zetten gebruikers is mislukt ik krijg nog steeds de melding ''parameter onjuist

Re: Help Parameter is onjuist

Geplaatst: 16 aug 2025, 10:22
door Ypsos
Geraldine35, Windows opnieuw instaleren staat niet in mijn antwoord, heb je ingelogd bij Eweka en de status gecontroleerd plus de andere optie: Upload Server poort: 563 of eventueel poort 119 (als test) ?

of probeer een andere upload server, je hebt Internet van KPN dus ook KPN usenet bij upload server vul je in:
news.kpn.nl
Gebruikersnaam: laat dit leeg
Wachtwoord: laat dit leeg
bron: https://www.kpn.com/service/internet/nieuwsgroepen
Geraldine35 schreef: 16 aug 2025, 05:39 zelf met de spotnet backup tool voor het terug zetten gebruikers is mislukt
Als je een backup hebt gemaakt van de Spotnet database: news.eweka.nl.dbs en news.eweka.nl.dbc komt het goed.
zie reactie:
mesa57 schreef: 12 feb 2017, 13:07 De laatste opmerking over spotnet v2 geldt ook voor spotnet 1.9.x.x