Pagina 1 van 2

object wijziging ?

Geplaatst: 19 jun 2024, 11:41
door bertje1
Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet Classic
Wat is de versie van het spotX programma?: v1.9.0.9
Wat is je besturingssysteem?: Windows 10
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: sunnyusenet
Welke Internet Provider heb je?: kpn
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: windows
Met welk programma download je?: usenet
Wanneer begon je probleem?: na installeren nwe versie spotnet
Geef een beschrijving van je probleem: krijg melding na opstarten spotnet: object wijziging
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Afbeelding

Re: object wijziging ?

Geplaatst: 19 jun 2024, 22:39
door Ypsos
@bertje1 , even wat meer info nodig.

Ga naar het Startmenu / Spotnet / Spotnet Classic Support Toolkit
(of zoek naar Spotnet Classic-SST.exe , deze is meegeleverd met versie 1.9.x.x)
  • Start Spotnet Classic Support Toolkit
    Afbeelding
  • Klik op de knop "Kopieer server info naar klembord" (inclusief systeem info)
  • Plak de informatie in een volgend bericht

Re: object wijziging ?

Geplaatst: 20 jun 2024, 07:42
door bertje1
Afbeelding

Na het installeren van de versie Spotnet Classic 1.9.0.9 (09-06-2024) krijg ik steeds bij opstarten deze melding:
“ De objectverwijzing is niet op een exemplaar van een object ingesteld. ’’
Vraag: hoe krijg ik deze melding eruit ?

OS: Windows 10 Home (v10.0.19045) | X64 | | Nederlands
Windows directory: C:\WINDOWS
Processor: Intel(R) Core(TM) i7-7500U CPU @ 2.70GHz
Geïnstalleerd geheugen (RAM): 8 GB
Microsoft Net Framework 4 v4.8.09037
Anti-Virus/Firewall: Avira Security - Ingeschakeld
C:\WINDOWS\System32\ieframe.dll v11.0.19041.4474
ieframe.dll gemaakt op: 31-05-2024 09:23 | gewijzigd: 31-05-2024 09:23
D:\Program Files\Spotnet\Spotnet.exe v1.9.0.9 | SABnzbd.exe v4.3.2
Downloadknop: Downloaden (ongewijzigd)
Spoiler: show

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="news.kpn.nl" Username="" Password="" Port="443" SSL="1" Connections="2" Buggy="true" />
  <Server Type="Downloads" Server="news.kpn.nl" Username="" Password="" Port="443" SSL="1" Connections="2" />
  <Server Type="Uploads" Server="news.kpn.nl" Username="" Password="" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>
Generated by Spotnet Classic SST v1.0f

Re: object wijziging ?

Geplaatst: 20 jun 2024, 08:16
door Ypsos
bertje1, goeiemorgen je hebt "Buggy Server" aangevinkt, niet nodig bij KPN.

Test1
Bewerken -> Provider->
Buggy Server [ ] uitvinken
Klik op Verbinden

servers.xml / KPN SSL / Buggy Server [ ] uit:

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="news.kpn.nl" Username="" Password="" Port="443" SSL="1" Connections="2" />
  <Server Type="Downloads" Server="news.kpn.nl" Username="" Password="" Port="443" SSL="1" Connections="2" />
  <Server Type="Uploads" Server="news.kpn.nl" Username="" Password="" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>
Nog steeds de melding "object verwijzing"?

Test2
Headers ophalen via poort 119 / Buggy Server [ ] uit

Bewerken -> Provider->
Header server - verander poort 443 naar poort 119
Klik op Verbinden

servers.xml / KPN Header server poort 119 / Buggy Server [ ] uit:

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="news.kpn.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
  <Server Type="Downloads" Server="news.kpn.nl" Username="" Password="" Port="443" SSL="1" Connections="2" />
  <Server Type="Uploads" Server="news.kpn.nl" Username="" Password="" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>
Nog een vraag, je geeft bij Usenet Provider: Sunny Usenet op.
bertje1 schreef: 19 jun 2024, 11:41 Support Request Template
Welke Usenet Provider heb je?: sunnyusenet
Welke Internet Provider heb je?: kpn
Waarom gebruik je Sunny Usenet niet?

Re: object wijziging ?

Geplaatst: 20 jun 2024, 10:58
door bertje1
Dank voor je support Ypsos, helaas nu ander probleem, downloaden lukt niet.
Weet je een oplossing ?

OS: Windows 10 Home (v10.0.19045) | X64 | | Nederlands
Windows directory: C:\WINDOWS
Processor: Intel(R) Core(TM) i7-7500U CPU @ 2.70GHz
Geïnstalleerd geheugen (RAM): 8 GB
Microsoft Net Framework 4 v4.8.09037
Anti-Virus/Firewall: Avira Security - Ingeschakeld
C:\WINDOWS\System32\ieframe.dll v11.0.19041.4474
ieframe.dll gemaakt op: 31-05-2024 09:23 | gewijzigd: 31-05-2024 09:23
D:\Program Files\Spotnet\Spotnet.exe v1.9.0.9 | SABnzbd.exe v4.3.2
Downloadknop: Downloaden (ongewijzigd)
Spoiler: show

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="news.sunnyusenet.com" Username="******" Password="******" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
  <Server Type="Downloads" Server="news.sunnyusenet.com" Username="******" Password="******" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
  <Server Type="Uploads" Server="news.sunnyusenet.com" Username="******" Password="******" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Generated by Spotnet Classic SST v1.0f

Re: object wijziging ?

Geplaatst: 20 jun 2024, 11:03
door bertje1
Krijg deze melding van Sabnzb:

WAARSCHUWING een paar seconden geleden API-sleutel ontbreekt; vul de API-sleutel van 'Configuratie' => 'Algemeen' in bij het externe programma: 127.0.0.1 [Spotnet 1.9.0.9]
WAARSCHUWING een paar seconden geleden API-sleutel ontbreekt; vul de API-sleutel van 'Configuratie' => 'Algemeen' in bij het externe programma: 127.0.0.1 [Spotnet 1.9.0.9]
WAARSCHUWING een paar seconden geleden API-sleutel ontbreekt; vul de API-sleutel van 'Configuratie' => 'Algemeen' in bij het externe programma: 127.0.0.1 [Spotnet 1.9.0.9]
WAARSCHUWING één minuut geleden API-sleutel ontbreekt; vul de API-sleutel van 'Configuratie' => 'Algemeen' in bij het externe programma: 127.0.0.1 [Spotnet 1.9.0.9]

Re: object wijziging ?

Geplaatst: 20 jun 2024, 11:58
door Ypsos
bertje1 schreef:Dank voor je support Ypsos, helaas nu ander probleem, downloaden lukt niet.
Weet je een oplossing ?
Zie trouwens dat je nu Sunny Usenet gebruikt, met KPN had je die "API-sleutel ontbreekt meldingen" niet?

Na het invullen van de Sunny Usenet gegevens / (veranderen van usenet provider), heb je toen Spotnet opnieuw opgestart of meteen iets proberen te downloaden?

Eerst even die "Bijwerken modulus/spotter ID" oplossen.
spotmodulus.db hernoemen: (opnieuw aanlaten maken door Spotnet)
Sluit Spotnet Classic

kopieer onderstaande code:

Code: Selecteer alles

ren "%ProgramData%\spotnet\spotmodulus.db" "spotmodulus.old" 
CMD uitvoeren
Ga naar Start
  • Typ in het zoekveld cmd
  • druk op <enter>
  • Windows Opdrachtprompt scherm verschijnt nu
  • Rechtsklik in het zwarte "Opdrachtprompt" scherm en kies plakken
  • druk op <enter>
  • type "exit" (klaar met hernoemen)
Start Spotnet Classic, daarna bijwerken.
Is de foutmelding "Bijwerken modulus/spotter ID" verdwenen?

API-sleutel ontbreekt; <- @mesa57 kun jij hier eens naar kijken?

Re: object wijziging ?

Geplaatst: 20 jun 2024, 12:47
door bertje1
dank, heb bovenstaande uitgevoerd krijg nu melding
Fout tijdens het starten van SABnzbd

Afbeelding

Re: object wijziging ?

Geplaatst: 20 jun 2024, 13:01
door bertje1
nu melding: kan geen verbinding met externe server maken

Re: object wijziging ?

Geplaatst: 20 jun 2024, 13:06
door Ypsos
Weer een stap verder ;)
Geen ramp komt goed.

Nog even antwoord op de vragen geven:
met KPN had je die "API-sleutel ontbreekt meldingen" niet?
"Bijwerken modulus/spotter ID" melding is verdwenen?


OP het moment heb ik weinig tijd om complete verhalen te schrijven.

Ga in Spotnet Classic naar Help
-> Help -> FAQ: SABnzbd:
Oeps Fout tijdens het starten van SABnzbd: bekijk de logfile.

Deze doorlezen
De ingebouwde nieuwsreader SABnzbd kan niet gestart worden zie: FAQ's

-
-
Mogelijke oorzaken