Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Support topic van jullie.

Stel hier je vragen of discussiëer over Spotnet.

Moderators: Supporters, Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
Bob Hitnews
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jun 2022, 07:38
Reputation: 0
Usenet: Hitnews
Internet: KPN

Re: Support topic van jullie.

#11

Bericht door Bob Hitnews »

Baldr schreef: 28 jun 2022, 12:48 Niks maar ook niks helpt......
pffffffff word er moe van en dat met nog 4 maanden te gaan....

Ik wil echt niet naar Eweka aangezien daar de ene na de ander door brein word aangepakt...
het is in ieder geval nog via de website te doen....
Maar ik blijf toch hopen op een betere oplossing....
Hoi,

Wij snappen van iedereen de frustratie.
In de eerste instantie zagen wij geen problemen komen voor Spotnet.
Wij gingen er vanuit dat de ontwerpers van Spotnet gewoon hun software ook updaten qua veiligheid, want dat is met dit soort toch wel héél belangrijk. Maar blijkbaar is dit alleen voor Spotnet "Classic" versie 1.9.0.8.
Ook hebben wij moeten vernemen dat Versie 2 helemaal niet meer door ontwikkeld wordt, en dus ook niet aan die standaard voldoet.
En wij gingen er ook wel vanuit dat dit goed aangegeven zou worden hier op het forum, zodat het duidelijk is voor alle gebruikers.

Spotnet is niet van ons, en onze service werkt gewoon met de newsreaders die wel ge-update worden.
SabNZBd is daar een voorbeeld van, deze werkt gewoon niets aan de hand.
Veel mensen komen met de problemen bij ons, en als we ze door verwijzen snappen ze dat niet en dat werkt heel frustrerend voor zowel de klanten als voor ons.

Een overstap is natuurlijk altijd een optie, maar of dat verstandig is?
Kijk, wij hebben deze TLS beveiliging nu niet voor niets. SSL beveiliging is achterhaald!
En dat providers als Eweka of andere dit nog wel toelaten, dat is opzich voor klanten die er niet veel verstand van hebben wel fijn.
Maar wij willen gewoon de beste beveiliging bieden in deze tijd, en wij gaan er ook wel een beetje vanuit dat software ontwikkelaars dat ook meenemen voor hun gebruikers.

Maar goed, niet alles ligt aan een ander ook wij moeten het "boetekleed" aantrekken!
Wij zijn overgestapt op een ander systeem, en dat hebben we met veel mensen getest.
In de testfase ging alles goed, maar in de praktijk een stuk minder.
Er zijn veel dingen die nu spaak lopen, en dat is voor zowel de klanten als voor ons frustrerend.
We zijn er hard mee bezig, maar toch...

Op dit moment komen er berichten binnen dat Spotnet niet nieuwe posts binnenhaald vanaf zondagavond 18:07.
Ik heb het getest, en het klopt dat dit niet gebeurt! Op dit moment zijn onze mensen bezig te vinden waar het probleem zit en op te lossen.

Nogmaals het is allemaal heel vervelend, we doen ons best!
Ik wou dat ik beloftes kon maken, maar op dit moment hoe graag ik dat ook wil kan dat helaas niet.

Ik hoop op nog een beetje begrip.
Ook zullen mensen nog een compensatie tegemoet gaan zien voor alle problemen.

Excuus namens het hele team.
Bob
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



frabri
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jun 2022, 08:53
Reputation: 1
Usenet: Hitnews
Internet: Ziggo

Re: Support topic van jullie.

#12

Bericht door frabri »

Ypsos schreef: 28 jun 2022, 14:38 @Baldr / @frabri

Spotnet Classic 1.9.0.8 & Hitnews icm TLS is succesvol getest.
Yep, bij mij werkt ook weer. Top!

Groet,
F.

Baldr
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 dec 2015, 00:28
Reputation: 2
Usenet: Hitnews
Internet: Ziggo
Gender:
Leeftijd: 60

Re: Support topic van jullie.

#13

Bericht door Baldr »

Raar 10x hetzelfde gedaan en nu werkt hij weer ....
hij update tot 13;15u
weer eraf weer opnieuw installeren pffffff
duimen
Thanks Bob Hitnews ;)

Baldr
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 dec 2015, 00:28
Reputation: 2
Usenet: Hitnews
Internet: Ziggo
Gender:
Leeftijd: 60

Re: Support topic van jullie.

#14

Bericht door Baldr »

helaas hij werk bij tot vandaag 13.07 :(

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Hitnews - krijg geen nieuwe spots binnen

#15

Bericht door Ypsos »

Database opnieuw opbouwen:
Baldr schreef: 28 jun 2022, 18:38 Raar 10x hetzelfde gedaan en nu werkt hij weer ....
hij update tot 13;15u
weer eraf weer opnieuw installeren pffffff
duimen
Thanks Bob Hitnews ;)
@Baldr, Spotnet Classic "weer opnieuw installeren" is niet nodig.
Spotnet Classic beschikt over database tools ;)
Het werkt heel simpel, ga naar Bewerken / Database ... / Spots leegmaken (= spot database opnieuw opbouwen).

Meer info zie:
Spotnet/Help > Help >Bewerken > Database (onderhoud)

===============================================================================

Bedankje / reactie posten:
Baldr schreef: 28 jun 2022, 11:53 Idem hier....en kan nog steeds niet een bedankje posten
Hitnews even een e-mail sturen:
hitnews.com/nl/support/ schreef:Ik krijg een 440 – bericht plaatsen niet toegestaan fout
Om spam te voorkomen, hebben wij berichten plaatsen voor alle accounts uitgeschakeld. Als je deze functie ingeschakeld wilt hebben, stuur dan een e-mail naar ons support-afdeling en wij zullen dit voor je activeren.

bron: https://hitnews.com/nl/support/

Baldr
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 dec 2015, 00:28
Reputation: 2
Usenet: Hitnews
Internet: Ziggo
Gender:
Leeftijd: 60

Re: Hitnews - krijg geen nieuwe spots binnen

#16

Bericht door Baldr »

Ypsos schreef: 28 jun 2022, 19:28 Database opnieuw opbouwen:
Baldr schreef: 28 jun 2022, 18:38 Raar 10x hetzelfde gedaan en nu werkt hij weer ....
hij update tot 13;15u
weer eraf weer opnieuw installeren pffffff
duimen
Thanks Bob Hitnews ;)
@Baldr, Spotnet Classic "weer opnieuw installeren" is niet nodig.
Spotnet Classic beschikt over database tools ;)
Het werkt heel simpel, ga naar Bewerken / Database ... / Spots leegmaken (= spot database opnieuw opbouwen).

Meer info zie:
Spotnet/Help > Help >Bewerken > Database (onderhoud)

===============================================================================

Bedankje / reactie posten:
Baldr schreef: 28 jun 2022, 11:53 Idem hier....en kan nog steeds niet een bedankje posten
Hitnews even een e-mail sturen:
hitnews.com/nl/support/ schreef:Ik krijg een 440 – bericht plaatsen niet toegestaan fout
Om spam te voorkomen, hebben wij berichten plaatsen voor alle accounts uitgeschakeld. Als je deze functie ingeschakeld wilt hebben, stuur dan een e-mail naar ons support-afdeling en wij zullen dit voor je activeren.

bron: https://hitnews.com/nl/support/
Weet ik maar helpt ook niet mail heb ik al gestuurt

frabri
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jun 2022, 08:53
Reputation: 1
Usenet: Hitnews
Internet: Ziggo

Re: Hitnews - krijg geen nieuwe spots binnen

#17

Bericht door frabri »

Baldr schreef: 28 jun 2022, 19:18 helaas hij werk bij tot vandaag 13.07 :(
Ook ik moet helaas constateren dat de vreugde van korte duur was. 28 juni 13:07 is ook bij mij de laatste spot. We duimen voor een permanent werkende oplossing.

Groet,
F.

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Hitnews - krijg geen nieuwe spots binnen

#18

Bericht door Ypsos »

Even voor de statistieken & inzicht te krijgen mbt Hitnews servers

Spotnet Classic heeft deze servers gegevens overgenomen van Hitnews (14-02-2022)
Header server / Download server
ssl.hitnews.com | poort: 563

Upload server:
upload.hitnews.com | poort: 563

EU
Header server / Download server:
ssl.hitnews.eu | poort: 563

Upload server:
upload.hitnews.eu | poort: 563

bron:
Afbeelding

@frabri wat staat er bij jouw in het servers.xml ?

kopieer onderstaande tekst

Code: Selecteer alles

notepad %programdata%\Spotnet\servers.xml
Ga naar Start
• Typ in het zoekveld cmd
• Klik op Enter
• Rechtsklik (in zwarte cmd venster, "notepad %programdata%\Spotnet\servers.xml" wordt er vanzelf in geplakt)
• Druk op ENTER
• servers.xml wordt geopend in Notepad/Kladblok

Wat staat er in servers.xml (zonder Username en Password)?

Te ingewikkeld?
Gebruik de Spotnet Classic Support Toolkit

Ga naar het Startmenu / Spotnet / Spotnet Classic Support Toolkit
(of zoek naar Spotnet Classic-SST.exe , deze is meegeleverd met versie 1.9.x.x)
  • Start Spotnet Classic Support Toolkit
    Afbeelding
  • Klik op de knop "Kopieer server info naar klembord"
  • Plak de informatie in een volgend bericht

Baldr
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 dec 2015, 00:28
Reputation: 2
Usenet: Hitnews
Internet: Ziggo
Gender:
Leeftijd: 60

Re: Hitnews - krijg geen nieuwe spots binnen

#19

Bericht door Baldr »

Ik ben Fabri voor:

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news.hitnews.com" Username="*" Password="===" Port="563" SSL="1" Connections="2" />
<Server Type="Downloads" Server="news.hitnews.com" Username="*" Password="===" Port="563" SSL="1" Connections="48" />
<Server Type="Uploads" Server="news.hitnews.com" Username="*" Password="===" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>
en via de andere manier:

OS: Windows 11 Pro (v10.0.22621) | X64 | | Nederlands
Windows directory: C:\WINDOWS
Processor: Intel(R) Core(TM) i7-3770 CPU @ 3.40GHz
Geïnstalleerd geheugen (RAM): 16 GB
Microsoft Net Framework 4 v4.8.09032
Anti-Virus/Firewall: - Uitgeschakeld
C:\WINDOWS\System32\ieframe.dll v11.0.22621.1
ieframe.dll gemaakt op: 07-05-2022 07:20 | gewijzigd: 07-05-2022 07:20
C:\Program Files (x86)\Spotnet\Spotnet.exe v1.9.0.8 | SABnzbd.exe v3.5.0
Downloadknop: Downloaden (ongewijzigd)
Spoiler: show

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="news.hitnews.com" Username="******" Password="******" Port="563" SSL="1" Connections="2" />
  <Server Type="Downloads" Server="news.hitnews.com" Username="******" Password="******" Port="563" SSL="1" Connections="48" />
  <Server Type="Uploads" Server="news.hitnews.com" Username="******" Password="******" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>
Generated by Spotnet Classic SST v1.0f

ligt het niet aan het aantal connections ?
ik tel er 51 terwijl ik 50 ingegeven heb....

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Hitnews - krijg geen nieuwe spots binnen

#20

Bericht door Ypsos »

Baldr schreef: 29 jun 2022, 09:58 Ik ben Fabri voor:
<knip>
ligt het niet aan het aantal connections ?
ik tel er 51 terwijl ik 50 ingegeven heb....
Nee, Spotnet Classic gebruikt 2 connecties voor de headers op te halen, en 1 connectie voor een bericht te plaatsen of een spot "Toevoegen"(Uploads), beide worden nooit tegelijkertijd gebruikt.

Je hebt zelf "news.hitnews.com" opgeven, standaard gebruikt Spotnet Classic "ssl.hitnews.com"
Maar dat is op zich niet erg, na het pingen van beide adressen blijkt hetzelfde IP adres er uit te rollen.
185.151.13.169
Afbeelding

Kan niets vreemds ontdekken in het servers.xml

Systeem info :goed:
Spotnet.exe v1.9.0.8 :goed:


========================================================

Nog even terug komen op bedankje posten.
Baldr schreef: 28 jun 2022, 11:53 Idem hier....en kan nog steeds niet een bedankje posten
Baldr schreef: 29 jun 2022, 01:08 <knip>
Weet ik maar helpt ook niet mail heb ik al gestuurt
Probeer voor berichten te plaatsen dit adres eens: upload.hitnews.com
Bewerken / Provider...
Provider : Upload Server -> upload.hitnews.com

Dit veranderd er in je servers.xml:

Code: Selecteer alles

<Server Type="Uploads" Server="upload.hitnews.com" Username="******" Password="******" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer