Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

geen reactie kunnen plaatsen

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
marmad
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 feb 2011, 13:27
Reputation: 0

geen reactie kunnen plaatsen

#1

Bericht door marmad »

Hopelijk kan iemand mij helpen om het probleem van "geen reacties kunnen plaatsen" op te lossen. Na een stroomstoring (black out) moest ik weer allerlei data invullen via "bewerkingen" om contact te kunnen maken met de server. De lay-out van Spotnet is iets anders (kan bijv geen WW meer plaatsen in het vakje dat de vorige versie wel had). Icoontjes worden ook niet goed weergegeven.
Bijvoorbaat dank voor de te nemen moeite.

Ben niet helemaal cyberdom maar erg slim nu ook weer niet.

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet Classic
Wat is de versie van het spotX programma?: Geen antwoord gegeven
Wat is je besturingssysteem?: Windows XP
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: Geen antwoord gegeven
Welke Internet Provider heb je?: Geen antwoord gegeven
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Geen antwoord gegeven
Met welk programma download je?: Geen antwoord gegeven
Wanneer begon je probleem?: Geen antwoord gegeven
Geef een beschrijving van je probleem: Geen antwoord gegeven
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



Topicstarter
marmad
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 feb 2011, 13:27
Reputation: 0

Re: geen reactie kunnen plaatsen

#2

Bericht door marmad »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet Classic
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.9.0.8
Wat is je besturingssysteem?: Windows 10
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: EWeka
Welke Internet Provider heb je?: KPN
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: KPN
Met welk programma download je?: Grabit
Wanneer begon je probleem?: Na stroom storing in de gemeente(15-03-2020).
Geef een beschrijving van je probleem: Hierna moest ik verbindingen herstellen via "verbindingen". Spotnet helemaal weer ge??nstalleerd. En vervolgens geen berichten meer kunnen plaatsen. Heb dat eerder gehad na nieuwe installatie maar weet niet meer hoe dit op te lossen.
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Heb gezocht naar oplossing via zoeken maar vond niets dat mij verder hielp.
Schone installatie: Nee
XML bestand.:

Code: Selecteer alles

Waar kan ik dit file vinden?
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Gebruikersavatar

Harper
Moderator Team Lid
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 dec 2011, 10:18
Topics answered: 4
Reputation: 25

Re: geen reactie kunnen plaatsen

#3

Bericht door Harper »

De lay-out van Spotnet is iets anders (kan bijv geen WW meer plaatsen in het vakje dat de vorige versie wel had). Icoontjes worden ook niet goed weergegeven.
Weet je zeker dat je Spotnet Classic 1.9.0.8 gebruikt? En gebruik je hetzelfde thema?
Spotnet Classic 1.9.0.8 traag met opstarten?
Als je bij Bewerken => Instellingen => Externe black/whitelist onderstaande url's ingeeft werkt het weer goed!

http://spotlist.tk/spotnet/whitelist.xml
http://spotlist.tk/spotnet/blacklist.xml

Topicstarter
marmad
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 feb 2011, 13:27
Reputation: 0

Re: geen reactie kunnen plaatsen

#4

Bericht door marmad »

Hallo Harper,
Bedankt voor de reactie. Na de installatie van echt 1.9.0.8 kan ik niet veel meer dan downloaden. Als ik de download map wil bepalen krijg ik ook een fout melding. Ikgebruik kennelijk het default thema (enige mogelijkheid!).
Hoplijk kan jij mij verder helepn want wordt iets wanhopig..
Bedankt en groet.
Gebruikersavatar

Harper
Moderator Team Lid
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 dec 2011, 10:18
Topics answered: 4
Reputation: 25

Re: geen reactie kunnen plaatsen

#5

Bericht door Harper »

Hm, zit iets dus helemaal niet goed.

Kan je nog wat meer info geven? Probeer Spotnet Classic Support Toolkit te draaien:
Ga naar het Startmenu / Spotnet / Spotnet Classic Support Toolkit
(of zoek naar Spotnet Classic-SST.exe , deze is meegeleverd met versie 1.9.x.x)
Klik op de knop "Kopieer server info naar klembord" (inclusief systeem info)
Plak de informatie in je antwoord hieronder.

Het is trouwens na zo'n stroomstoring een goed idee om Windows een schijfcontrole te laten doen. Al vaker gezien dat dat fouten in het bestandssysteem veroorzaakte.
Spotnet Classic 1.9.0.8 traag met opstarten?
Als je bij Bewerken => Instellingen => Externe black/whitelist onderstaande url's ingeeft werkt het weer goed!

http://spotlist.tk/spotnet/whitelist.xml
http://spotlist.tk/spotnet/blacklist.xml

Topicstarter
marmad
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 feb 2011, 13:27
Reputation: 0

Re: geen reactie kunnen plaatsen

#6

Bericht door marmad »

Hier de info, hoop dat het iets verder helpt. Ga kijken of ik de schijfcontrole kan vinden. Bedankt voor zover.

Schijfcontrrole was OK.

Server info
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news.eweka.nl" Username="xxsxxxx" Password="xxxxxw==" Port="119" SSL="0" Connections="2" Buggy="true" />
<Server Type="Downloads" Server="news.eweka.nl" Username="xxxxx" Password="xxxxx==" Port="119" SSL="0" Connections="6" />
<Server Type="Uploads" Server="news.eweka.nl" Username="xxxx" Password="xxxxx==" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

Spotnet classic sst.exe
OS: Windows 10 Home (v10.0.19041) | X64 | | Nederlands
Windows directory: C:\WINDOWS
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-7400T CPU @ 2.40GHz
Geïnstalleerd geheugen (RAM): 8 GB
Microsoft Net Framework 4 v4.8.04084
Anti-Virus/Firewall: KPN Veilig by F-Secure - Ingeschakeld
C:\WINDOWS\System32\ieframe.dll v11.0.19041.1387
ieframe.dll gemaakt op: 15-12-2021 15:55 | gewijzigd: 15-12-2021 15:55
C:\Program Files (x86)\Spotnet\Spotnet.exe v1.9.0.8 | SABnzbd.exe v3.5.0
Downloadknop: Downloaden
Spoiler: show

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="news.eweka.nl" Username="******" Password="******" Port="119" SSL="0" Connections="2" Buggy="true" />
  <Server Type="Downloads" Server="news.eweka.nl" Username="******" Password="******" Port="119" SSL="0" Connections="6" />
  <Server Type="Uploads" Server="news.eweka.nl" Username="******" Password="******" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Generated by Spotnet Classic SST v1.0f
Laatst gewijzigd door marmad op 18 mar 2022, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Harper
Moderator Team Lid
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 dec 2011, 10:18
Topics answered: 4
Reputation: 25

Re: geen reactie kunnen plaatsen

#7

Bericht door Harper »

ok, voor zover ik dat kan beoordelen ziet dat er goed uit...

Wat je dan kan proberen:
In de Spotnet Classic Support Toolkit
Klik op Bestand -> Open Spotnet Datamap
Hernoem het bestand servers.xml en settings.xml

Als het goed is maakt spotnet die dan weer nieuw aan. Je moet wel je gegevens weer opnieuw invullen.

Wat ook nog een oorzaak kan zijn, zie: viewtopic.php?t=8636
Spotnet Classic 1.9.0.8 traag met opstarten?
Als je bij Bewerken => Instellingen => Externe black/whitelist onderstaande url's ingeeft werkt het weer goed!

http://spotlist.tk/spotnet/whitelist.xml
http://spotlist.tk/spotnet/blacklist.xml

Topicstarter
marmad
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 feb 2011, 13:27
Reputation: 0

Re: geen reactie kunnen plaatsen

#8

Bericht door marmad »

Ik heb geprobeerd de xml files te wijzigen, via toolkit, maar ging wat lastig (als het al gelukt is) want geen administrator recht (kunnen het verborgen files zijn?).
Hij geeft wel minder foutberichten maar bij reacties komt er nu "440 posting not allowed'(staat wel aan bij Eweka!).
Kijk uit naar je reactie.

Topicstarter
marmad
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 feb 2011, 13:27
Reputation: 0

Re: geen reactie kunnen plaatsen

#9

Bericht door marmad »

Ypsos, bedankt voor je reactie. Hoe kan ik buggy uitvinken bij Eweka?
Groet.

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: geen reactie kunnen plaatsen

#10

Bericht door Ypsos »

Wat @Harper aangaf
Harper schreef: 17 mar 2022, 21:05 Hernoem het bestand servers.xml en settings.xml
Houd je Eweka gegevens bij de hand
  • Start Spotnet Classic
    Selecteer een provider scherm verschijnt
  • Kies Eweka (TLS) v2
    Afbeelding
    Buggy Server NIET aanvinken! (voor Eweka)
  • Vul alle Eweka inlog gegevens in, klik vervolgens op verbinden
  • Wacht rustig af totdat Spotnet Classic klaar is met bijwerken
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer