Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Spotnet [Beide versies] Start Niet Meer Op

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

DroefToeter4940
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2020, 11:27
Reputation: 0
Usenet: NewsDemon
Internet: Ziggo

Re: Spotnet [Beide versies] Start Niet Meer Op

#11

Bericht door DroefToeter4940 »

Ik had hetzelfde probleem: Onverklaarbare crashes bij het opstarten van zowel Classic as v2.0
In servers.xml Port="119" SSL="0" gezet en alles werkt nu weer als een zonnetje. Wel jammer dat het headeren nu zonder SSL moet...
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



Xandius
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jun 2013, 14:18
Reputation: 0

Re: Spotnet [Beide versies] Start Niet Meer Op

#12

Bericht door Xandius »

ThatProgRob schreef: 03 dec 2020, 21:24
Xandius schreef: 03 dec 2020, 20:13
mesa57 schreef: 03 dec 2020, 18:07 Getest met news.newsdemon.com ssl (563) windows 10 - 20H2
Geen enkel probleem.
Dat is echt vreemd, want ik heb dezelfde Windows versie en dezelfde Usenet Provider (newsdemon dus)

Beide versies (Classic en normaal) werken bij mij niet meer, lopen vast zodra de reacties opgehaald worden. En dat al twee dagen. :cry:
Ik heb zelfs Windows er helemaal opnieuw opgezet, maar het mag niet baten, firewall/antivirus uit, werkt ook niet.
En heb je dit al geprobeerd? Zie onderstaande
Ypsos schreef: 03 dec 2020, 14:41 Dank voor het terugkoppelen.

Voor andere Spotnet - Newsdemon gebruikers!
Waarbij spots/reacties & downloaden verloopt via Spotnet
deze instelling gebruiken:
Afbeelding


C:\ProgramData\Spotnet\servers.xml

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="news.newsdemon.com" Username="*******" Password="*****==" Port="119" SSL="1" Connections="2" />
  <Server Type="Downloads" Server="news.newsdemon.com" Username="*******" Password="*****==" Port="563" SSL="1" Connections="10" />
  <Server Type="Uploads" Server="news.newsdemon.com" Username="*******" Password="*****==" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>
Dus de Header server over poort 119 laten gaan?
Ja, heb ik gedaan, ik kan dan weer downloaden, maar mijn retentie van 3000 dagen is weg. posts van een paar honderd dagen geleden kan al niet meer. Tevens in Spotnet classic hetzelfde. En dat terwijl de retentie op 3000 staat zoals altijd.

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Spotnet [Beide versies] Start Niet Meer Op

#13

Bericht door Ypsos »

Xandius schreef: 09 dec 2020, 22:32Ja, heb ik gedaan, ik kan dan weer downloaden, maar mijn retentie van 3000 dagen is weg. posts van een paar honderd dagen geleden kan al niet meer. Tevens in Spotnet classic hetzelfde. En dat terwijl de retentie op 3000 staat zoals altijd.
Dat je de retentie van 4000+ dagen niet meer haalt kan wel kloppen, heeft niets met Spotnet te maken -->
NewsDemon schreef:NewsDemon Provider Update
We’re Moving!

As of December 1, 2020, NewsDemon is no longer on the Omicron network.

We were unable to come to an agreement on a new contract and our term officially ended on Nov 30. To abide by our terms, we had been unable to make this announcement earlier. However, NewsDemon is prepared and you can rely on our due diligence for a smooth transition. We have successfully moved our member traffic onto our new partner network, UsenetExpress.



--NewsDemon will become a totally new USENET backbone.

We have committed resources and with the liberty of developing our own spools and platform; our own independent NewsDemon network is on an expedited timetable. We have agreements in place to backfeed the new NewsDemon spools to increase retention rapidly.

Our team will establish transit servers and peering relationships with multiple tier 1 backbones and fill our own spool set. Throughout our progress, we will provide periodic updates on all development and core services.
NewsDemon gebruikers met dezelfde (retentie) klachten:
https://www.reddit.com/r/usenet/comment ... er_update/
-
-
Usenet Services Map

Code: Selecteer alles

Reseller Map
Resellers	Retention	Connections	Servers
UsenetNews	? / 3000+	50	green.usenetnews.net (US)
UsenetPrime	? / 3000+	50	news.usenetprime.com (US)
NewsDemon	     3000+	50	us.newsdemon.com (US), nl.newsdemon.com (NL), eu.newsdemon.com
bron https://www.reddit.com/r/usenet/wiki/providers


Downloading Headers
NewsDemon schreef:Downloading Headers
By Newsgroup Usenet December 7th, 2020

Have you been experiencing any issues downloading headers?
Due to our recent move, there is a change in the article numbering of headers. This can cause the articles to appear incomplete or missing.



In order to remedy the issue:

Remove the newsgroup from your newsreader
If applicable, clear cache thru settings.
Close your newsreader.
If applicable, clear cache folder
Open your newsreader again.
Re-add the newsgroup


These steps will fix any articles appearing incorrectly and will allow you to download normally.

Have further questions or requeire further assistance?
Contact our NewsDemon support team.

bron https://www.newsdemon.com/blog/downloading-headers/
article numbering / Spotnet database opnieuw opbouwen
Spotnet Classic / Help schreef: Als er dagen of weken lang geen nieuwe spots binnen komen, ligt dit probleem (vaak) bij je usenet provider.
Een rede kan zijn een zogenaamde "article numbering" wijziging. Usenet servers zijn vrij om hun articles te hernummeren.
Dat heeft echter tot gevolg dat de Spotnet database articlenumbers niet meer in overeenstemming zijn met de database.
Een van de verschijnselen daarvan is het niet meer kunnen ophalen van nieuwe spots, of het niet meer kunnen vinden van reacties.

Oplossing voor SpotNet
De database moet opnieuw worden opgebouwd om de nieuwe headers te kunnen gebruiken
Voor Spotnet Classic
Bewerken / Database:
Alle tabellen leegmaken (Database opnieuw creëren, i.p.v. Spotnet verwijderen / opnieuw installeren)
Afbeelding
-

Xandius
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jun 2013, 14:18
Reputation: 0

Re: Spotnet [Beide versies] Start Niet Meer Op

#14

Bericht door Xandius »

Nieuwe spots komen bij mij gewoon binnen, zie ze staan in Spotnet en kan ze ook gewoon downloaden. De spots ouder dan 749 dagen zie ik ook gewoon.

"In order to remedy the issue:

Remove the newsgroup from your newsreader
If applicable, clear cache thru settings.
Close your newsreader.
If applicable, clear cache folder
Open your newsreader again.
Re-add the newsgroup"

Dit heb ik zowel in Spotnet en Spotnet Classic gedaan. Geen effect. mijn retentie is nu 749 dagen, alles daarboven is No Such Article.
Newsdemon support zit met zijn handen in het haar, die weten ook niet wat er aan de hand is.

EDIT:

Heeft wel degelijk met Spotnet/SABnzbd te maken, want met Grabit haal ik het direct binnen.

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Spotnet [Beide versies] Start Niet Meer Op

#15

Bericht door Ypsos »

Xandius schreef: 10 dec 2020, 14:26 EDIT:

Heeft wel degelijk met Spotnet/SABnzbd te maken, want met Grabit haal ik het direct binnen.
:nee: nee, Article Numbering

zie bijvoorbeeld onderstaand citaat van Eweka (aug 2013);
Eweka Support schreef:Veelgestelde Vragen over nieuwe Article Numbering
We hebben onze service verbeterd sinds u zich voor het laatst hebt aangemeld. Wij hebben de zogenaamde article numbering gewijzigd; oude en niet-werkende headers hersteld en enkele nummers die ontbraken, toegevoegd. Dankzij deze verbetering kunt u meer header-informatie over alle artikelen bekijken. Hieronder leest u de antwoorden op veelgestelde vragen.

Wat betekent dit voor mij?
Het kan zijn dat u niets merkt, behalve dat u meer header-informatie over artikelen krijgt te zien. Afhankelijk van welke newsclient u gebruikt, moet u dit mogelijk wel bijwerken.

Waarom kan ik niets downloaden?
Het kan zijn dat u een beschadigd profiel hebt. Het is ook mogelijk dat u binnen uw newsclient de newsgroep(en) dient te verwijderen en opnieuw toe te voegen. Gebruik de instructies die hieronder per nieuwsprogramma worden aangegeven, om problemen in verband met de nieuwe headers op te lossen.

SpotNet
De database moet opnieuw worden opgebouwd om de nieuwe headers te kunnen gebruiken. Verwijder Spotnet via de optie Verwijderen/wijzigen in het Configuratiescherm van Windows. Download en installeer de nieuwste versie van http://www.spot-net.nl.

SpotLite
Om SpotLite weer te laten functioneren klikt u op 'Opties' en vervolgens 'Headers verwijderen en opnieuw downloaden'.

GrabIt
Groepen waarop u bent gesubscribed in GrabIt dient u te updaten. Klik mt de rechtermuisknop op de groepnaam aan de linkerkant in GrabIt, en selecteer 'Full Update'.

Newsleecher
Er zijn geen problemen met deze nieuwslezer geconstateerd, maar als u wel een probleem ervaart, klikt u met de rechtermuisknop op het programma en selecteert u 'Wipe Group Cache'. Download vervolgens de nieuwe headers
Bron: https://web.archive.org/web/20170208012 ... ering_faq/

De uitleg die hierbij wordt gegeven is gebaseerd op Spotnet v1.8.1.
Dit advies werd gegeven bij o.a. Spotnet, Eweka, 430 No Such Article
Spoiler: show
snoflo schreef: 25 aug 2013, 14:07 Inmiddels een standaard email alsmede reactie op mijn klacht gehad van Eweka ;

"We hebben onze service verbeterd sinds u zich voor het laatst hebt aangemeld. Wij hebben de zogenaamde article numbering gewijzigd; oude en niet-werkende headers hersteld en enkele nummers die ontbraken, toegevoegd. Dankzij deze verbetering kunt u meer header-informatie over alle artikelen bekijken."

De door u gemelde problemen zijn ontstaan door een recentelijke technische wijziging op ons platform. In het programma SpotNet uiten deze problemen zich vooral als de melding: '430 Article not found'.

U kunt het probleem als volgt oplossen:

- Verwijder SpotNet van uw computer via de de-installatie optie in het configuratiescherm (Software)
- Downloadt de laatste versie van SpotNet op http://www.spot-net.nl en installeer deze opnieuw

Na herinstallatie zal SpotNet zijn database bijwerken, waardoor het programma weer correct zal functioneren.

Met vriendelijke groet,
Eweka Support


Inmiddels SpotNet opnieuw geïnstalleerd en alles draait weer goed.
Spotnet verwijderen is niet nodig, je verliest hiermee alle Spotnet instellingen, Spotnet Classic beschikt over database tools (vanaf v1.8.4.2).
Ga naar het Spotnet Classic MENU item: Bewerken / Database: Alle tabellen leegmaken (Database bestanden opnieuw creëren).

Download test met Spotnet/SABnzbd @Xandius, Als test neem hetzelfde NZB bestand dat je gebruikt hebt voor Grabit, nu via de bovenstaande manier met Spotnet/SABnzbd.

Edit;
Eventueel andere NZB test bestanden:
17-04-2018 / +959 dagen
Some-Files.nzb 114.66 MB

16-10-2018 / +787 dagen
rmytestpost.nzb 113.33 MB

lelici1
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 mar 2012, 20:11
Reputation: 0
Usenet: Newsdemon
Internet: ziggo

Re: Spotnet [Beide versies] Start Niet Meer Op

#16

Bericht door lelici1 »

Database opgeschoond en de nieuwe settings zoals boven aangegeven ingegeven en hij start nu normaal op, maar hij geeft geen updates weer.
De laatste post die hij nu op maandagochtend weer geeft is die van vrijdagavond 20.23 uur.....

Xandius
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jun 2013, 14:18
Reputation: 0

Re: Spotnet [Beide versies] Start Niet Meer Op

#17

Bericht door Xandius »

lelici1 schreef: 14 dec 2020, 09:56 Database opgeschoond en de nieuwe settings zoals boven aangegeven ingegeven en hij start nu normaal op, maar hij geeft geen updates weer.
De laatste post die hij nu op maandagochtend weer geeft is die van vrijdagavond 20.23 uur.....
Ja, hier precies hetzelfde. Met newsdemon.
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Spotnet [Beide versies] Start Niet Meer Op

#18

Bericht door mesa57 »

Klopt, probleempje bij newsdemon neem ik aan.

lelici1
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 mar 2012, 20:11
Reputation: 0
Usenet: Newsdemon
Internet: ziggo

Re: Spotnet [Beide versies] Start Niet Meer Op

#19

Bericht door lelici1 »

mesa57 schreef: 14 dec 2020, 11:55 Klopt, probleempje bij newsdemon neem ik aan.
Yep, ze (Newsdemon) hebben een nieuwe backbone, en zijn bezig met het probleem volgens hun antwoord op mijn email.
Kwestie van even afwachten.

Heisenberg
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2011, 14:18
Reputation: 0
Usenet: Giganews
Internet: Ziggo

Re: Spotnet [Beide versies] Start Niet Meer Op

#20

Bericht door Heisenberg »

Newsdemon heeft zojuist het probleem opgelost waarbij sinds vrijdag de nieuwe spots niet meer binnen kwamen.
Probleem lag inderdaad bij hun.
Spotnet werkt nu weer gewoon
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer