Pagina 1 van 2

Ik kan vanuit Spotnet de provider niet wijzigen

Geplaatst: 04 mei 2017, 17:38
door Webslinger
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet Classic
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.9.0.3
Wat is je besturingssysteem?: Windows 10
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: 5eurousenet
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Avast / TinyWall
Met welk programma download je?: Spotnet
Wanneer begon je probleem?: Paar weken geleden.
Geef een beschrijving van je probleem: Ik kan vanuit Spotnet de provider niet wijzigen, 'Bewerken' ---> 'Provider' is niet aan te klikken, is licht grijs.
Servers.xml staat niet op alleen lezen.
Antivirus en firewall blokken niets, kan ook gewoon downloaden.

Als ik Servers.xml verwijder en ik start Spotnet dan kan ik weer wel provider gegevens invullen, maar daarna is het weer grijs.

Spotnet al gedeinstalleerd en weer er op, maar blijft hetzelfde.
Spotnet 2.0 geprobeerd maar daarmee had ik onregelmatige downloadsnelheid.

Iemand een idee?
XML bestand.:

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="reader.5eurousenet.com" Username="" Password="" Port="563" SSL="1" Connections="2" />
  <Server Type="Downloads" Server="reader.5eurousenet.com" Username="" Password="" Port="563" SSL="1" Connections="18" />
  <Server Type="Uploads" Server="reader.5eurousenet.com" Username="" Password="" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>
Generated by Support Toolkit SRT Generator.

Re: Ik kan vanuit Spotnet de provider niet wijzigen

Geplaatst: 04 mei 2017, 19:38
door mesa57
Tijdens het binnenhalen van headers of het bijwerken van spam / spotterid kun je de provider instellingen niet wijzigen.
Controleer eens of spotnet daarmee bezig is.

Re: Ik kan vanuit Spotnet de provider niet wijzigen

Geplaatst: 05 mei 2017, 09:46
door Webslinger
Helaas, dat is het niet.
Dat was ook mijn eerste idee, maar mijn usenet abonnement is inmiddels afgelopen dus er is helemaal geen verder verkeer.

Re: Ik kan vanuit Spotnet de provider niet wijzigen

Geplaatst: 05 mei 2017, 12:08
door mesa57
Heb je bijwerken bij het opstarten in spotnet aanstaan ?

Re: Ik kan vanuit Spotnet de provider niet wijzigen

Geplaatst: 05 mei 2017, 12:35
door Webslinger
Krijg nou de...
Als ik dat uit zet dan werkt het weer!
Maar wel vreemd, want ik gebruik Spotnet al zo'n beetje sinds het bestaat en tot een aantal weken geleden heb ik dit probleem nooit gehad met die instelling aan.
Zou er iets veranderd zijn sinds de laatste updates?

Sowieso bedankt natuurlijk!

Re: Ik kan vanuit Spotnet de provider niet wijzigen

Geplaatst: 05 mei 2017, 14:00
door mesa57
Ik zal dat nog eens nagaan (of er wat veranderd is). Maar op zich klinkt het logisch, zolang spotnet aan het verbinden is, mag je de provider gegevens niet wijzigen. Alleen na een 502 (authentication error) zou het weer wel moeten kunnen.

Re: Ik kan vanuit Spotnet de provider niet wijzigen

Geplaatst: 05 mei 2017, 14:56
door Webslinger
Maaaaaaar
Ook als ik de twee waarschuwingen (die '502' en de 'Scannen naar updates fout...') heb weggeklikt blijft hij grijs als 'bijwerken bij opstarten' aan staat.
En als ik hem met niet verlopen usenet gegevens de database laat updaten dan blijft het na het updaten van de database ook niet aanklikbaar.
Ik zou bijna denken dat hij de 'unlock' die hij daarna door hoort te geven aan de 'Provider' knop niet goed doorgeeft of zo als 'bijwerken bij opstarten' aanstaat.

Re: Ik kan vanuit Spotnet de provider niet wijzigen

Geplaatst: 05 mei 2017, 19:07
door mesa57
Dat laatste (Bijwerken bij starten aan en correcte gegevens => Provider niet te wijzigen na update) kan ik niet reproduceren.
Het andere gemelde probleem bij foutieve gegevens is in de volgende release opgelost.

Re: Ik kan vanuit Spotnet de provider niet wijzigen

Geplaatst: 05 mei 2017, 22:10
door Webslinger
Bedankt in ieder geval voor je hulp.
Geen idee wat er bij mij dan niet goed ging.
Ik heb daarnet nogmaals Spotnet verwijderd en ook CCleaner even laten draaien (opruimen en register controle) toen weer geïnstalleerd en nu lijkt het weer te werken.

Mag ik je nog een laatste vraag stellen? Als je de database opnieuw ophaalt bij je provider dan gaat de meeste tijd verloren aan het binnenhalen en opslaan van reacties, zelfs als je 'reacties automatisch ophalen' uit hebt staan. Hoe zit dat precies, waarom moeten al die reacties perse in de database en kunnen ze niet gewoon worden opgehaald als de Spot wordt geopend?

Re: Ik kan vanuit Spotnet de provider niet wijzigen

Geplaatst: 06 mei 2017, 08:04
door mesa57
De reacties worden niet helemaal opgehaald, alleen de headers, het ID van de reactie en de verwijzigng naar de spot zodat, als je de spot opent, spotnet weet WELKE reacties hij op moet halen. Je kunt aan usenet helaas niet het commando geven "geef mij alle ID's van reacties die naar deze spot verwijzen". Daarom moeten eerst ALLE reacties worden opgehaald en geïndexeerd.
Btw. Je kunt wel instellen dat je spots / reacties vanaf een bepaalde datum wilt laden, dat scheelt veel.