Pagina 1 van 2
Spotnet database lange week geen update?
Geplaatst: 10 aug 2016, 13:26
door ajvs89
Beste,
Ik heb even klein probleempje waarom hier even vraag stel.
Ik weet niet waar het aan ligt, of is er idd geen updates meer in "nieuwsgroep"?
Zie mijn afbeelding. Mijn spotnet zegt dat 8 dagen geleden laatste downloader's getoevoegd is.
En helemaal onderin zie je database wel bijgewerkt is om 14u.
Meestal heb ik ieder dag iets nieuws?
Groetjes.
Spotnet database lange week geen update?
Geplaatst: 10 aug 2016, 14:07
door ajvs89
Op het afbeelding zie je het niet. Maar heb wel melding bovenaan: "Zoekresultaten kunnen onvolledig zijn, omdat de database nog niet up-to-date is".
Heb nu net "database opnieuw creeïere" even kijken of dit verholpen is.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Spotnet database lange week geen update?
Geplaatst: 12 aug 2016, 09:03
door dhorstman
Ik ervaar hetzelfde, is de server offline?
-- [bericht automatisch samengevoegd - 12 aug 2016, 09:04] --
Ik ervaar hetzelfde, is de server offline?
-- [bericht automatisch samengevoegd - 12 aug 2016, 09:20] --
zojuist re-instal 2.0 gedaan, geen succes
classic gedownload 1,8 ook geen succes
op vallend is wel dat ik het probleem ben opgelopen na vakantie en gebruik aldaar eerste dagen (spanje)
Re: Spotnet database lange week geen update?
Geplaatst: 12 aug 2016, 10:24
door Ypsos
Re: Spotnet database lange week geen update?
Geplaatst: 13 aug 2016, 11:49
door ajvs89
Mij is verholpen door database opnieuw creeïeren.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Spotnet database lange week geen update?
Geplaatst: 19 aug 2016, 12:50
door rikatini
Ik zat met hetzelfde probleem.
Wat het probleem veroorzaakt is mij niet duidelijk de oplossing echter wel.
Zoals ajvs89 al vermelde: database opnieuw creëren, is de oplossing.
Voor degene die zich afvraagt hoe je dat doet hieronder de oplossing:
- Open SPOTNET
- Klik op BEWERKEN (linksboven in beeldscherm)
- Klik op INSTELLINGEN
- Klik op DATABASEBESTANDEN OPNIEUW CREËREN
- Spotnet zal nu de database opnieuw gaan creëren, waarna je database weer volledig is ge-update. Dit kan overigens wel even duren. Je kunt de voortgang hiervan rechtsonder in je beeldscherm zien aan het blauwe voortgangsbalkje.
Re: Spotnet database lange week geen update?
Geplaatst: 19 aug 2016, 20:36
door erwin43
Beste allemaal,
Ben hier de hele avond al bezig om mijn nieuwe spots in te laden alleen zonder resultaat helaas.
Echt van alles al geprobeerd maar tevergeefs ben op vakantie geweest en met terug komst ervan werkte het niet meer.
Heb inmiddels de laatste versie Spotnet (Classic) 1.8.6.3 ge installeert , database opgeschoond opnieuw geïndexeerd, oudere spots verwijderd maar niets helpt helaas.
Ik gebruik pure usenet naar de val van FTD was dit voor mij een uitkomst en heb dan ook nooit problemen gehad of gekend tot een paar dagen geleden.
Het werkt de ID's van de spotters wel bij schijnbaar maar geen nieuwe spots telkens wie helpt mij?
Wilde spotnet 2.0 downloaden maar zodra je op het download embleem klikt krijg ik een rood scherm met een waarschuwing naar malware en word ik verzocht terug te keren naar de vorige pagina ( veilige omgeving )
Ook heeft de download van de 2.0 geen geldig certificaat hier (digitale handtekening)
Maargoed dat ff tenzijde
Wie heeft er een oplossing voormij
B.V.D
Erwin V.
Re: Spotnet database lange week geen update?
Geplaatst: 19 aug 2016, 21:55
door marco.v
dit werkt ,bedankt spotnet , krijg weer nieuwe spots te zien ,mvg marco
Re: Spotnet database lange week geen update?
Geplaatst: 20 aug 2016, 09:24
door mesa57
@erwin43: spotnet 1.8.6.3 laat de spots pas zien als hij klaar is met ophalen. Dus je moet wel geduid hebben.
Zie je misschien een foutmelding ?
Re: Spotnet database lange week geen update?
Geplaatst: 20 aug 2016, 18:41
door erwin43
mesa57 schreef:@erwin43: spotnet 1.8.6.3 laat de spots pas zien als hij klaar is met ophalen. Dus je moet wel geduid hebben.
Zie je misschien een foutmelding ?
Beste mesa57
Kreeg gisteren avond wel even een melding dat de database was locked,
Heb hier zitten toveren maar ben er wel uitgekomen gelukkig.
De database verwijderen werkt in 9 van de 10 gevallen voor veel mensen.
Wat ik zelf ontdekt heb hier is dat als je de laatste versie van spotnet over de eerdere versie heen zet dat deze dus niet de oude database weg gooit en dus voor vele het probleem niet echt oplost.
Je kan indexeren optimaliseren had allemaal geen zin bij mij, Weg gooien alles door middel van alle oude spots en alle reacties te verwijderen spotnet te sluiten en bij het opnieuw openen maakt deze een nieuwe database aan en begint hij de nieuwe headers in te laden.
Maar ben blij dat het hier dan ook weer werkt we kunnen weer aan de slag.
Bedankt voor je reactie mesa57
