Pagina 1 van 2

430 No Such Article (430) en geen nieuwe spots

Geplaatst: 03 aug 2016, 10:52
door Marvinh
Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: V1.8.6.3
Wat is je besturingssysteem?: Windows 10
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: PureUseNet
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Windows Defender
Met welk programma download je?: Grabit
Wanneer begon je probleem?: Sinds 2 augustus is het probleem begonnen. Er is niks gewijzigd of geupdatet.
Geef een beschrijving van je probleem: Bij het openen van een spot (maakt niet uit welke) krijg ik de melding "NNTP foutmelding: 430 No Such Article (430)". Spotnet haalt ook geen nieuwe spots meer op.
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Verbinding met nieuwsserver is goed. Kan bijv. via Grabit gewoon spots downloaden als ik ze handmatig opzoek ni een group.
Schone installatie: Nee
XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Generated by Support Toolkit SRT Generator.

Re: 430 No Such Article (430) en geen nieuwe spots

Geplaatst: 03 aug 2016, 11:52
door mesa57
Diverse providers (resellers van Highwinds) geven dit probleem. Ook pureusnet. Gaarne melden bij de provider.

Re: 430 No Such Article (430) en geen nieuwe spots

Geplaatst: 03 aug 2016, 12:16
door Fretjes
Hallo,
Bij mij zelfde probleem.
Heb Ziggo als internet provider en XLNED als usenet provider.
Zal hun een mailtje sturen.
gr fred

Re: 430 No Such Article (430) en geen nieuwe spots

Geplaatst: 03 aug 2016, 12:25
door reinademar
Heb dezelfde problemen.
Kan niets meer downloaden No such Article (430) en geen nieuwe spots. Sinds 2 augustus 2016.
Heb Sunnyusenet. Provider KPN
Heb Sunnyusenet al een mail gestuurd. Tot nu toe geen antwoord.

Re: 430 No Such Article (430) en geen nieuwe spots

Geplaatst: 03 aug 2016, 12:29
door pauluitgroningen
Dito hier, gebruik pureusenet. mail gestuurd al.bij mij wil hij gewoon niet meer updaten, krijg geen foutmelding.

Re: 430 No Such Article (430) en geen nieuwe spots

Geplaatst: 03 aug 2016, 13:33
door bobby24
Hier ook zelfde probleem.
Sunnyusenet provider Telford.
Sunnyusenet inmiddels een e-mail gestuurd
Sinds 2-8 14.30

Re: 430 No Such Article (430) en geen nieuwe spots

Geplaatst: 03 aug 2016, 14:17
door mesa57
.dbc en .dbs weggooien of renamen in c:\programdata\spotnet en vervolgens de spots/reacties overnieuw laden zou helpen.

Re: 430 No Such Article (430) en geen nieuwe spots

Geplaatst: 03 aug 2016, 16:23
door Fretjes
Heb net reactie gekregen van XLNed:
"Het probleem wat u momenteel ervaart is bij ons bekend. De snelste oplossing hiervoor is een herinstallatie van Spotnet. Volgt u hiervoor de onderstaande instructies:

1. Verwijder Spotnet van uw computer via het configuratiescherm.
2. Download en installeer de nieuwste versie van Spotnet op http://www.spot-net.nl.
3. Gebruik de gegevens (gebruikersnaam, wachtwoord, etc.) die bij u bekend zijn.
4. Gebruik het internet of usenet niet terwijl Spotnet de spots en reacties bijwerkt.

Dit maar gedaan. probleem opgelost,
gr fred

Re: 430 No Such Article (430) en geen nieuwe spots

Geplaatst: 03 aug 2016, 16:59
door mesa57
Dat is niet nodig.
De .dbc en .dbs verwijderen of in spotnet 1.8.3.6 "spots leegmaken" en "reacties leegmaken" is voldoende !

Re: 430 No Such Article (430) en geen nieuwe spots

Geplaatst: 03 aug 2016, 18:13
door avious
Hier het zelfde probleem, maakt niet uit welke post je aanklikt niet 1 werk er meer.
Sunnyusenet als Newsserver.