Pagina 1 van 1

Spotnet ID weg, hoe krijg ik een nieuwe?

Geplaatst: 05 feb 2016, 08:34
door The_Rock
Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.5.7
Wat is je besturingssysteem?: Windows 10
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: astraweb
Welke Internet Provider heb je?: xs4all
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: F-Secure
Met welk programma download je?: Newzilla
Wanneer begon je probleem?: Probleem speelt al bijna een half jaar
Geef een beschrijving van je probleem: Mijn spotnet ID is weg. Ik kan nu geen reacties meer geven op posts. Downloaden, zoeken, alles doet het, maar een bedankje posten niet.
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Database verwijderd en opnieur opgebouwd werkte niet. Reinstall werkte niet, Uninstall met spotnet cleaner en schone install ook niet.
Ik krijg steeds de melding Spotnet ID (user key) niet gevonden. Sluit spotnet af, verwijder de database en start spotnet opnieuw.
Schone installatie: Ja
XML bestand.: Server connectie werkt goed
Weet iemand hoe ik een nieuw spotnet ID kan krijgen?
Generated by Support Toolkit SRT Generator.

Re: Spotnet ID weg, hoe krijg ik een nieuwe?

Geplaatst: 05 feb 2016, 22:38
door Thisegzz
In principe zou je door het opnieuw installeren van Spotnet een nieuw ID moeten krijgen. Weet je zeker dat je alle resten die achterblijven bij deinstallatie van Spotnet ook verwijderd hebt?

Re: Spotnet ID weg, hoe krijg ik een nieuwe?

Geplaatst: 07 feb 2016, 11:12
door mesa57
Spotnet maakt inderdaad een nieuwe ID aan na het vullen van de database (om spam gebruik tegen te gaan).
Mocht dat niet het geval zijn :
- Verwijder het .dbs bestand
- Maakt een nieuwe windows user aan
- Log aan met die user
- Vul de database en plaats (voor de zekerheid) ergens een reactie
- Maakt een backup van je spotter-ID met het backup programma (zie mijn onderschrift)
- Log aan met je oude windows user
- Zet je spotter-ID terug met het backup programma.

Re: Spotnet ID weg, hoe krijg ik een nieuwe?

Geplaatst: 07 feb 2016, 17:25
door The_Rock
Ik heb de stappen gevolgd. In het nieuwe account in Windows kan ik nu wel reacties geven, maar in mijn eigen account doet de restore van het gebruikers ID het niet. Hij zegt dan

Key not valid for use in specified state.

En daarna kan ik weer geen reacties geven. Iemand een idee waarom de restore het niet doet?

Ik ben er achter, het is een Windows fout, als ik de directory C:\Users\Pieter\AppData\Roaming\Microsoft\Crypto\RSA hernoem naar RSA.XXX werkt het wel... 8-)

Dank voor de hulp!