Pagina 1 van 1
awesomium renderer 32bit
Geplaatst: 04 dec 2015, 16:14
door marcelc
hallo ik heb sinds kort een andere pc en merk nu ineens dat awesomium renderer van spotnet problemen geeft met de snelheid van me software en pc , muis kan amper erdoor bewegen en mijn i3 processor heeft het er erg moeilijk mee .
met mijn oude quadcore zag ik het probleem nooit en zag de render ook nooit in taakbeheer staan , nu sinds ik spotnet 2.0.0.143 heb wel er staan soms maar drie regels en ook soms wel negen ze vragen per stuk zon 120.000 kb geheugen .
wat is de oorzaak dat mijn pc zo traag is ineens en waarom wordt zon renderer gebruikt wat veel geheugen gebruikt .hoe is dit spotnet probleem op te lossen ?
Re: awesomium renderer 32bit
Geplaatst: 04 dec 2015, 19:40
door mesa57
Even getest: voor iedere spot die je opent wordt een renderer gestart die ongeveer 40 mb in beslag neemt.
Als je de spot sluit, stopt die weer.
Niet veel spots openen laten staan dus.
[edit] Wat nog veel erger is dat als je een spot met heel veel reacties geopend hebt, spotnet zelf de cpu voor 70% in beslag gaat nemen met heel veel threads nadat awesomium al lang klaar is en de spot met reacties is binnengehaald. Ik zou dit melden aan de ontwikkelaars via spotnet zelf. [/edit]
Re: awesomium renderer 32bit
Geplaatst: 08 jan 2016, 08:55
door Twimp
Bij mij blijven de instances van de renderer allemaal open, ook na sluiten spots. Al melding gedaan aan ontwikkelteam

Re: awesomium renderer 32bit
Geplaatst: 12 jan 2016, 11:05
door da_bossie
Bij mij precies het zelfde.
Dat zou toch eigenlijk al lang opgelost moeten zijn.......

Re: awesomium renderer 32bit
Geplaatst: 12 jan 2016, 11:11
door mesa57
Nee hoor, het gedrag is normaal. Je moet gewoon een PC kopen die daar geen moeite mee heeft.
[edit]
In de release log van 151 staat iets over het sluiten van de awesomium renderers indien de spottab gesloten wordt.
Wellicht een oplossing.
[/edit]
Re: awesomium renderer 32bit
Geplaatst: 13 jan 2016, 18:13
door Twimp
mesa57 schreef:Nee hoor, het gedrag is normaal. Je moet gewoon een PC kopen die daar geen moeite mee heeft.
[edit]
In de release log van 151 staat iets over het sluiten van de awesomium renderers indien de spottab gesloten wordt.
Wellicht een oplossing.
[/edit]
Waar haal jij 151

Re: awesomium renderer 32bit
Geplaatst: 17 jan 2016, 12:05
door Porta
Zelfde probleem hier, staan soms wel 15 processen open, zonder dat ik ook maar 1 spot open heb staan. En ik heb een dijk van een pc.

Re: awesomium renderer 32bit
Geplaatst: 17 jan 2016, 12:28
door mesa57
Het aantal processen is niet zo belangrijk. Wel de cpu/memory die ze gebruiken.
In de beta versie van spn v2 is het in ieder geval opgelost. Ik verwacht de oplossing binnenkort op het alfa channel.
Re: awesomium renderer 32bit
Geplaatst: 19 jan 2016, 18:50
door Twimp
155: Opgelost

Re: awesomium renderer 32bit
Geplaatst: 19 jan 2016, 19:59
door mesa57
Wel geen spots plaatsen met 155, want dat gaat mis.