Muis bevriest na starten Spotnet;Windows update KB2901983
Geplaatst: 03 mei 2015, 10:16
Support Request Template
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Pure Usenet
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Eset
Met welk programma download je?: Synology NAS downloadserver
Wanneer begon je probleem?: Na installeren Windows Updates
Geef een beschrijving van je probleem: Muis bevriest bij starten Spotnet; Alt+Tab werkt niet meer
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Laatste Windows Updates verwijderd
Schone installatie: Nee
XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Na het installeren van een aantal Windows Updates liep mijn muis ineens vast bij het starten van Spotnet. Ook de Alt+Tab combinatie voor switchen vensters werkte niet meer.
Eerst muisdrivers en toetsenborddrivers ge-update, probleem bleef. Daarna de nieuwe Windows Updates verwijderd en stuk voor stuk ge-installeerd om erachter te komen welke update dit veroorzaakt. Het gaat om update KB2901983, volledige naam: Microsoft.NET Framework 4.5.2 voor Windows 7 op x64 gebaseerde systemen (KB2901983) 52,4 MB (13-01-2015).
Mogelijk is dit exemplarisch voor de hardware combinatie die ik heb. Mocht dit bij meer Spotnet gebruikers voorkomen is het dus een kwestie van de betreffende update verwijderen cq je systeem te herstellen naar een punt voordat die update is geinstalleerd.
Zonder deze update functioneert muis, tobo en Spotnet weer als vanouds.
Verdere info:
- Windows 7 Ultimate SP1 x64
- Intel i7 - 4790k 4.00 Ghz
- Logitech G700 muis
- Logitech G19 toetsenbord
- Logitech G13 gamepanel
- Logitech Gaming Software v 8.58.183 x64
- Logitech Setpoint Control Center v6.32.7
- Logitech Stuurprogramma v5.33.14
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Pure Usenet
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Eset
Met welk programma download je?: Synology NAS downloadserver
Wanneer begon je probleem?: Na installeren Windows Updates
Geef een beschrijving van je probleem: Muis bevriest bij starten Spotnet; Alt+Tab werkt niet meer
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Laatste Windows Updates verwijderd
Schone installatie: Nee
XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Na het installeren van een aantal Windows Updates liep mijn muis ineens vast bij het starten van Spotnet. Ook de Alt+Tab combinatie voor switchen vensters werkte niet meer.
Eerst muisdrivers en toetsenborddrivers ge-update, probleem bleef. Daarna de nieuwe Windows Updates verwijderd en stuk voor stuk ge-installeerd om erachter te komen welke update dit veroorzaakt. Het gaat om update KB2901983, volledige naam: Microsoft.NET Framework 4.5.2 voor Windows 7 op x64 gebaseerde systemen (KB2901983) 52,4 MB (13-01-2015).
Mogelijk is dit exemplarisch voor de hardware combinatie die ik heb. Mocht dit bij meer Spotnet gebruikers voorkomen is het dus een kwestie van de betreffende update verwijderen cq je systeem te herstellen naar een punt voordat die update is geinstalleerd.
Zonder deze update functioneert muis, tobo en Spotnet weer als vanouds.
Verdere info:
- Windows 7 Ultimate SP1 x64
- Intel i7 - 4790k 4.00 Ghz
- Logitech G700 muis
- Logitech G19 toetsenbord
- Logitech G13 gamepanel
- Logitech Gaming Software v 8.58.183 x64
- Logitech Setpoint Control Center v6.32.7
- Logitech Stuurprogramma v5.33.14