Pagina 1 van 5
ALLES GEPROBEERD (denk ik )
Geplaatst: 03 dec 2014, 19:05
door Maya73
Support Request Template
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: hitnews
Welke Internet Provider heb je?: ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: windows
Met welk programma download je?: spotnet
Wanneer begon je probleem?: 2 december
Geef een beschrijving van je probleem: Spotnet 1.8.1 geeft drect bij opstarten de melding: Spotnet werkt niet meer er wordt naar een oplossing gezocht
Spotnet 1.7.6 haalt wel de spots binnen, controleert de handtekeningen maar vliegt eruit als hij bijna klaar is met reacties laden
Ik krijg vervolgens de melding : 80040154 klasse is niet geregistreerd
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Ik ben nu zo ver dat hij de spots wel binnen haalt echter als de 9.000.000 reacties bijna binnen zijn gooit hij mij eruit. Veel al geprobeerd. Update verwijderen, framework eraf en erop,Ei11 eraf gegooid, Reactie-tool enz enz...Heb ook geprobeerd een oudere versie spotnet erop te zetten. 1,8 geeft direct een foutmelding, 1.7.6 gaat door tot inladen van de reacties en dan is t afgelopen.
Schone installatie: Ja
XML bestand.:
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Kan iemand mij verder helpen ? Ik kom een heel eind met mijn basiskennis maar ben geen computer kenner die overal alles weet te vinden qua instellingen etc.
Ik heb zojuist nog een keer stap voor stap het eerste onderwerp in het alles oplossende topic doorlopen.......helaas zonder resultaat.....iemand....?
Re: ALLES GEPROBEERD (denk ik )
Geplaatst: 04 dec 2014, 11:28
door ChYeager
Krijg je een out of memory foutmelding bij het laden van de reacties?
Re: ALLES GEPROBEERD (denk ik )
Geplaatst: 05 dec 2014, 12:10
door Maya73
Nee, iets met COM class factory....Klasse is niet geregistreerd en als ik m opnieuw opstart krijg ik weer een andere melding. Foutmelding is steeds 80040154.
Krijg die melding wel direct bij het opstarten van spotnet. Vervolgens verschijnt het "laad" venster van spotnet over de foutmelding heen en begint hij met laden van spots, handtekeningen controleren.....En ergens bij het inladen van de reacties ( meestal rond de 8.500.00 stopt hij ermee). Soms sluit het volledige programma spotnet af en soms blijft spotnet open en blijft de foutmelding staan. Ik kan dan op OK klikken of het rode kruisje om af te sluiten....bij beide opties mikt hij spotnet er dan volledig uit.
Ik heb de reactie loader al geprobeerd.
Soms kom ik zo ver dat ik de server instellingen kan invoeren en gooit hij me daarna eruit. Maar verder als dat kom ik niet meer.
Heb ook alles al geprobeerd als ADMIN. dan kom ik iets verder maar nog steeds uiteindelijk foutmelding 80040154.
Re: ALLES GEPROBEERD (denk ik )
Geplaatst: 05 dec 2014, 23:46
door Ypsos
Maya73,
De fout melding heeft niets te maken met Spotnet, een "register/class" waar .NET gebaseerde applicaties afhankelijk van zijn, kan niet gevonden worden (Spotnet is zo'n applicatie).
Kun je even het volgende controleren:
Rechts klik op
Deze Computer
Beheren...
Services en toepassingen => Services
DCOM Server Process Launcher
Contoleer of deze service gestart is
Services DCOM Server Process Launcher (gestart)
Met de DCOMLAUNCH-service worden COM- en DCOM-servers gestart naar aanleiding van aanvragen voor objectactivering. Als deze service wordt stopgezet of uitgeschakeld, functioneren programma's die COM of DCOM gebruiken, niet langer correct. Het wordt ten zeerste aanbevolen de DCOMLAUNCH-service uit te voeren.
Verder raad ik je een "schone"
Spotnet 1.8.1 installatie aan, hiervoor kun je de
Spotnet removal tool gebruiken.
Re: ALLES GEPROBEERD (denk ik )
Geplaatst: 06 dec 2014, 09:31
door Maya73
Bedankt voor de reactie maar de DCOM is gestart en een schone installatie heb ik diverse malen gedaan zowel 1.8.1 als 1.7.6.......tot nu toe zonder resultaat...
Dat het niet aan spotnet ligt daar ben ik van overtuigd....T zit ergens diep in de instellingen...maar waar.....
Structureel verschillen de foutmeldingen: Als ik een schone installatie van 1.8.1 doe dan krijg ik de melding: Spotnet werkt niet meer er wordt naar een oplossing gezocht.
Bij 1.7.6 krijg ik direct bij opstarten de 80040154 melding. Vervolgens gaat ie wel spots inladen en bij het laden van de reacties gaat het bijna op het einde mis.
Reactielader biedt ook geen uitkomst.
Re: ALLES GEPROBEERD (denk ik )
Geplaatst: 06 dec 2014, 10:39
door Ypsos
Toch even wat meer info nodig, download Spotnet Support Toolkit (zie mijn onderschrift).
Klik op button 1 of 2 , plak het resultaat in je bericht.
Re: ALLES GEPROBEERD (denk ik )
Geplaatst: 06 dec 2014, 16:20
door Maya73
OS: Windows 7 Home Premium (v6.1.7601) | X64 | SP1 | Nederlands
Windows directory: C:\Windows
Processor: Pentium(R) Dual-Core CPU T4400 @ 2.20GHz
Geïnstalleerd geheugen (RAM): 3 GB
Microsoft Net Framework 4 v4.5.50938
Anti-Virus/Firewall: Microsoft Security Essentials - Ingeschakeld
ieframe.dll v11.0.9600.17420
ieframe.dll gemaakt op: 03-12-2014 14:20 | gewijzigd: 03-12-2014 14:20
C:\Program Files (x86)\Spotnet\Spotnet.exe v1.8.1 | SABnzbd.exe v0.6.10
Generated by SST v1.0e
Re: ALLES GEPROBEERD (denk ik )
Geplaatst: 06 dec 2014, 19:35
door Ypsos
Microsoft Net Framework 4 v4.5.50938 = .NET Framework 4.5.1
ieframe.dll v11.0.9600.17420 = laatste hotfix (
KB3003057)
severs.xml

(dit kan wel kloppen, Spotnet wordt meteen afgesloten, je kunt dan niet je server gegevens invullen)
- Start Spotnet Support Toolkit
- Klik op de button Programma's en onderdelen => herstellen of verwijderen
- Verwijder .NET Framework 4.5.1 (eventueel computer opnieuw opstarten, als dit gevraagd wordt)
- Klik op de button Systeembestandscontrole (een zwart venster verschijnt, met daarin de voortgang)
Systeembestanden worden gecontroleerd, bij fouten herhaal de handelingSysteemcontrole wordt gestart. Dit proces kan enkele minuten duren.
Verificatiefase van systeemscan wordt gestart.
Verificatie is 100% voltooid.
Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden.
- Download/installeer Microsoft .NET Framework 4
krijg je een melding .NET 4 is al geïnstalleerd, kies dan voor reparatie, volg de aanwijzingen
- Start Spotnet
Geen foutmeldingen meer, vul je server gegevens in
- Nog steeds foutmeldingen?
- Start Spotnet Support Toolkit
- Klik op de button Microsoft .NET Framework Repair Tool
Volg goed de aanwijzingen van de tool
Alle aanwijzingen uitgevoerd... ?
- Start Spotnet
Re: ALLES GEPROBEERD (denk ik )
Geplaatst: 06 dec 2014, 22:28
door Maya73
Thanks!... Bovenstaande stap voor stap voor stap uitgevoerd.....helaas......
Ik krijg zelfs bij de repair tool op het einde de melding : werkt niet meer, er wordt naar een oplossing gezocht.....
De uitdaging om t op te lossen begint langzaam minder te worden......

echtnietleukmeer.nl
Re: ALLES GEPROBEERD (denk ik )
Geplaatst: 06 dec 2014, 23:21
door Ypsos
Zolang je het woord
uitdaging noemt i.p.v. probleem ben je goed bezig
Verificatie was wel 100% voltooid
en geen schendingen van de integriteit gevonden?
Maya73 schreef:Wanneer begon je probleem?: 2 december
"Iets" gedownload van Spotnet of via een website ergens op geklikt "
uw computer loopt groot gevaar, bla bla...",
(scan nu) uitgevoerd en bij de eerste volgende herstart van de computer begon het probleem?
(
start pagina gewijzigd, vreemde pop-ups, reclame sites en meer...

)
optimalisatie software gebruikt?
zoals AVG PC TuneUp of dergelijke
Scan toch maar even voor de zekerheid met
Combofix
- Download: Combofix
- Spoiler: show
- Combofix scant naar problemen. Hij zal vrijwel meteen al wat rommel verwijderen uit de system 32 map.Tijdens het uitvoeren wordt o.a. een backup gemaakt van het register en een systeemherstelpunt. Just in case....
De systeemdatum wordt veranderd om malware makkelijker te kunnnen herkennen en verwijderen.
De netwerkverbinding wordt onderbroken
Programma's worden afgesloten om zo veel mogelijk toegang te krijgen tot alle bestanden
De computer wordt eventueel opnieuw opgestart na het vinden van malware om dat bij het opstarten te kunnen verwijderen..
- Microsoft Security Essentials - uitschakelen
- Spoiler: show

- ComboFix.exe uitvoeren, volg goed de aanwijzingen
heb geduld...- Spoiler: show
- ongeveer 50 delen:



Eventuele handleiding: http://www.bleepingcomputer.com/combofi ... -te-worden
- Na het scannen, Microsoft Security Essentials weer inschakelen