Pagina 1 van 2

connection Timed Out

Geplaatst: 13 okt 2014, 19:06
door Harrie77
Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: SpotLite
Wat is de versie van het spotX programma?: Geen antwoord gegeven
Wat is je besturingssysteem?: Mac OS X
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Eweka
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Geen
Met welk programma download je?: Unison
Wanneer begon je probleem?: Nadat ik laatst een nieuwe inlog heb aangevraagd voor eweka
Geef een beschrijving van je probleem: kan geen inlog meer krijgen op spotlite. Wanneer ik wil inloggen krijg ik de volgende foutmelding: Connection Timed out
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Schijven gewist van mijn computer en alles volledig opnieuw ge??nstalleerd
Schone installatie: Ja
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.

Re: connection Timed Out

Geplaatst: 13 okt 2014, 21:07
door Blauwbek
en lukt het downloaden met je programma wel?

Re: connection Timed Out

Geplaatst: 14 okt 2014, 18:43
door Harrie77
Nee, helaas niet. Kan ook niets downloaden via Unison

Re: connection Timed Out

Geplaatst: 14 okt 2014, 22:09
door Blauwbek
weet je zeker dat je dan geen firewall oid hebt die de boel blokkeert?

Re: connection Timed Out

Geplaatst: 15 okt 2014, 12:09
door Ypsos
Controleer eens je server- instellingen in Mijn Eweka
Eweka schreef:Wanneer uw account niet-actief is geweest, krijgt u na een nieuwe betaling een ander serveradres. Heeft u dit al gewijzigd bij de server- instellingen in uw news client? U kunt uw accountgegevens nakijken in Mijn Eweka.

Bron
Start anders eens Console.app --> wis vensterinhoud daarna SpotLite starten

Hulpprogramma's --> Console.app (SpotLite)
Afbeelding

Wat voor meldingen krijg je retour?

PS. Was niet nodig geweest een complete nieuwe OS X installatie.
SpotLite en MAC OS X [tutorial]
zie: Locatie SpotLite database, SpotLite.conf enz.

Re: connection Timed Out

Geplaatst: 15 okt 2014, 19:55
door Harrie77
Beste Ypsos,

Bedankt voor je reactie.

Instellingen bij Eweka gecontroleerd en deze zijn volledig juist overgenomen.

Hierbij de printscreen van console als bijlage

-- [bericht automatisch samengevoegd - 15 okt 2014, 20:02] --

Beste Blauwbek,

Volgens mij staat er geen firewall aan.

-- [bericht automatisch samengevoegd - 15 okt 2014, 20:06] --

heb ook nergens SpotLite.conf op mijn computer staan

Re: connection Timed Out

Geplaatst: 15 okt 2014, 21:10
door Ypsos
Aan het screenshot te zien, komt er niet eens een verbinding tot stand, SpotLite.app wordt "ergens" (vroegtijdig) geblokkeerd.
Wat Blauwbek ook eerder aangaf, "weet je zeker dat je dan geen firewall oid hebt die de boel blokkeert?"
Unison maakt tenslotte ook geen verbinding met Eweka

Bij verbinding ziet het er ongeveer zo uit (Console --> SpotLite):
16-10-14 10:56:43        [0x0-0x131131].com.yourcompany.SpotLite[4205]        Warming "/Users/<JOUW-NAAM>/Library/Application Support/SpotLite/SpotLite/spots.db" 
16-10-14 10:56:44        [0x0-0x131131].com.yourcompany.SpotLite[4205]        R:  "200 Welcome to Eweka (fx37.amX)" 
16-10-14 10:56:44        [0x0-0x131131].com.yourcompany.SpotLite[4205]        S:  "AUTHINFO USER XXXXX" 
16-10-14 10:56:44        [0x0-0x131131].com.yourcompany.SpotLite[4205]        R:  "381 PASS required" 
16-10-14 10:56:44        [0x0-0x131131].com.yourcompany.SpotLite[4205]        Wachtwoord verzonden 
16-10-14 10:56:44        [0x0-0x131131].com.yourcompany.SpotLite[4205]        R:  "281 OK (No Posting)
Harrie77 schreef:heb ook nergens SpotLite.conf op mijn computer staan
SpotLite.conf is wel degelijk terug te vinden op je HD, zoeken in je bibliotheekmap (/Users/<JOUW NAAM>/Library/Application Support/SpotLite/SpotLite/)
Sinds OS X 10.7 Lion is het niet meer zo vanzelfsprekend dat de bibliotheekmap van OS X in Finder zichtbaar is. De reden hiervoor is dat Apple wil voorkomen dat iedereen zomaar gaat sleutelen in de systeembestanden van OS X.
SpotLite en MAC OS X [tutorial] -->
Ypsos schreef:Voor Mac OS X 10.7 (en hoger) gebruikers waarbij de bibliotheek niet zichtbaar is:
Houdt de option(alt) toets ingedrukt en de Library verschijnt in het Ga menu van de finder
meer info OS X Lion: De Bibliotheek map zichtbaar maken
OS X 10.9 Mavericks Finder: Eenvoudig de bibliotheekmap benaderen
Waarschijnlijk draai je OS X Mavericks 10.9.x
Kun je dit bevestigen? (links bovenin appeltje, Over deze MAC [vb. Mavericks v10.9.5])

Nog wat vragen:
Je schreef: "alles volledig opnieuw geïnstalleerd" Heb je gelijk een nieuwer OS geïnstalleerd?
Heb je SpotLite skins geïnstalleerd met een black/whitelist functie?

Kijk eens naar Gatekeeper
Reddington schreef:Ik ben er al achter. Gatekeeper houd SpotLite tegen omdat het niet uit de AppStore komt of van een bekende ontwikkelaar is. Als je naar systeemvoorkeuren gaat, Beveiliging en Privacy. Dan staat daar onder het tabblad Algemeen waarschijnlijk een melding dat SpotLite niet geopend is omdat het van een onbekende ontwikkelaar is. Daar staat achter een knop, open toch. Als je daar op drukt werkt SpotLite prima.

Bron
zie ook AppNap denk niet dat SpotLite over deze functie beschikt: prevent AppNap, SystemSleep and mark as background process

meer info Gatekeeper

Als test zou je nog iets kunnen downloaden met een trial versie van NZBVortex 3.x

Re: connection Timed Out

Geplaatst: 20 okt 2014, 18:18
door Harrie77
Beste Ypsos,

Mijn computer draait op Mavericks 10.9.5.

Weet je misschien ook hoe ik kan checken of er ergens een blokkade zit van firewall of dergelijke

-- [bericht automatisch samengevoegd - 20 okt 2014, 18:19] --

Het stuk met de gatekeeper heb ik ook al uitgeprobeerd maar gaf geen oplossing

Re: connection Timed Out

Geplaatst: 20 okt 2014, 19:09
door Ypsos
Harrie77 schreef:Weet je misschien ook hoe ik kan checken of er ergens een blokkade zit van firewall of dergelijke
zie https://www.youtube.com/watch?v=8aORcm0M-ks na 4 min.
Ypsos schreef:Je schreef: "alles volledig opnieuw geïnstalleerd" Heb je gelijk een nieuwer OS geïnstalleerd?
Draaide Spotlite goed met bv. Mavericks 10.9.3 en na de update naar 10.9.5 niet meer?

Re: connection Timed Out

Geplaatst: 21 okt 2014, 18:47
door Harrie77
Beste Ypsos,

Ik heb de firewall volledig uitgezet maar dit geeft geen resultaat.

Spotlite werkte goed voor de update naar Maverick maar daarna niet meer.