Pagina 1 van 1

Spotnet werkt niet meer

Geplaatst: 12 okt 2014, 10:58
door Jonkewil
Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: Geen antwoord gegeven
Wat is je besturingssysteem?: Windows 8
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: Pure Usenet of Eweka
Welke Internet Provider heb je?: UPC
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Kaspersky
Met welk programma download je?: Alt.Binz
Wanneer begon je probleem?: Gisteren middag had van tevoren nog zonder probleem kunnen downloaden
Geef een beschrijving van je probleem: Fout tijdens het ophalen van de headers socket closed 954
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: spotnet verwijderd en opnieuw geinstalleerd
Schone installatie: Ja
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.

Re: Spotnet werkt niet meer

Geplaatst: 12 okt 2014, 14:27
door Aart
Komt door Kaspersky (update 463b)
Oplossing : bij instellingen Spotnet poort 119 veranderen in poort 443 (SSL)

Re: Spotnet werkt niet meer

Geplaatst: 12 okt 2014, 14:44
door Ypsos
Aanvullende informatie Kaspersky:

http://forum.kaspersky.com/index.php?showtopic=307438
http://forum.kaspersky.com/index.php?showtopic=307469
http://forum.kaspersky.com/index.php?showtopic=307453 --> zie:
Master76 schreef:This workaround works for me: Settings -> Additional -> Network -> disable check of 119 NNTP port
To open Kaspersky Internet Security 2015 settings:
*Open Kaspersky Internet Security 2015.
*In the lower-right corner of the window, click the Settings link.

Afbeelding

Additional -> Network
Afbeelding

Re: Spotnet werkt niet meer

Geplaatst: 12 okt 2014, 16:50
door Yogho
Hosanna! Na een heleboel ellende bleek dit de oplossing.
Apart een account aangemaakt voor deze problematiek en het is hiermee opgelost.

Dank!

Re: Spotnet werkt niet meer

Geplaatst: 14 okt 2014, 20:47
door Ypsos
Kaspersky Lab Forum > Nederlands Gebruikersforum > Producten voor thuisgebruikers:
XCRM schreef:Om jullie op de hoogte houden, hieronder het antwoord van support :

Zoals u zelf al aangaf is dit te omzeilen door een de volgende aanpassing:

1. Open Kaspersky
2. Klik op Instellingen
3. Klik op Extra.
4. Klik op Netwerk.
5. Klik op Selecteren bij de Bewaakte poorten
6. Zet de controle uit op:

NTTP
IMAP
NTTP SSL
IMAP SSL

Ons ontwikkelteam doet zijn best dit spoedig op te lossen.
In de nieuwe Patch © verwachten wij dat dit is opgelost.

NNTP SSL gebruik ik ook, maar dat geeft bij mij geen problemen.

Bron