Pagina 1 van 2

Geen nieuwe posts sinds dinsdag 30 juni 2014

Geplaatst: 03 jul 2014, 16:22
door Sebra
Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: Geen antwoord gegeven
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Ziggo
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Karspersky
Met welk programma download je?: Geen antwoord gegeven
Wanneer begon je probleem?: Geen antwoord gegeven
Geef een beschrijving van je probleem: Sinds dinsdagochtend 30 juni krijg ik geen nieuwe posts meer binnen. Als ik b.v. een boek wil downloaden krijg ik 430 No such article te zien.
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: N.v.t.
Schone installatie: Nee
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.

Re: Geen nieuwe posts sinds dinsdag 30 juni 2014

Geplaatst: 03 jul 2014, 18:02
door mesa57
Ziggo heeft net zijn nieuwe server actief gemaakt. Het zou dus kunnen dat de article nummers afwijken.
Door het .dbs en .dbc bestand uit c:\programdata\spotnet te verwijderen en spotnet opnieuw te starten zou spotnet weer alle articles moeten downloaden.

Re: Geen nieuwe posts sinds dinsdag 30 juni 2014

Geplaatst: 03 jul 2014, 18:10
door Ypsos
Je zou Ziggoswitch kunnen proberen.
Flush DNS cache wordt automatisch gedaan door Ziggoswitch.exe

edit;
Cees schreef:Vanaf vanmorgen (1-7-2014) rond 10:30 uur gebruikt het 'normale' news.ziggo.nl ook het nieuwe platform.

Het speciale ip adres voor de testomgeving gaat over een week offline. De mensen die nu testen via het test-platform hoeven dus alleen in de configuratie van hun client software dit IP-adres te wijzigen in news.ziggo.nl.

Mensen die tot nu toe het 'normale' newsplatform gebruikten moeten misschien hun database verversen, net zoals in dit topic naar boven kwam. Waarschijnlijk is het beter voor hen om gewoon een nieuwe newsserver aan te maken.
Dus zie het antwoord van mesa57

Re: Geen nieuwe posts sinds dinsdag 30 juni 2014

Geplaatst: 03 jul 2014, 18:18
door mesa57
Nee, want dan schakel je naar de Ziggo testserver die er straks niet meer is.
De testserver heeft de plaats ingenomen van news.ziggo.nl
Vanaf vanmorgen (1-7-2014) rond 10:30 uur gebruikt het 'normale' news.ziggo.nl ook het nieuwe platform.

Het speciale ip adres voor de testomgeving gaat over een week offline. De mensen die nu testen via het test-platform hoeven dus alleen in de configuratie van hun client software dit IP-adres te wijzigen in news.ziggo.nl.

Mensen die tot nu toe het 'normale' newsplatform gebruikten moeten misschien hun database verversen, net zoals in dit topic naar boven kwam. Waarschijnlijk is het beter voor hen om gewoon een nieuwe newsserver aan te maken.

Re: Geen nieuwe posts sinds dinsdag 30 juni 2014

Geplaatst: 03 jul 2014, 18:24
door Ypsos
mesa57 je was me net voor :D

Re: Geen nieuwe posts sinds dinsdag 30 juni 2014

Geplaatst: 03 jul 2014, 19:04
door Sebra
Hartelijk dank voor het meedenken en de tips Mesa en Ypsos. Ik heb de .dbs en .dbs bestanden verwijderd en Spotnet opnieuw gestart. Ik zie de nieuwe posts verschijnen, maar... bij het bijwerken van de database krijg ik een foutmelding: Er is een uitzondering opgetreden van het type System.Out of Memory Exception. Als ik Spotnet opnieuw open begint het met het laden van alle reacties en schiet in de Memory stress. Als ik een boek wil downloaden zie ik een blanco pagina.

Re: Geen nieuwe posts sinds dinsdag 30 juni 2014

Geplaatst: 03 jul 2014, 19:16
door Ypsos
zie Out of Memory exception: - oplossing
met dank aan mesa57

Re: Geen nieuwe posts sinds dinsdag 30 juni 2014

Geplaatst: 03 jul 2014, 19:38
door Sebra
Na de installatie van de oplossing Out of Memory exception van Mesa57 werkt Spotnet als vanouds. Downloads werken ook gelukkig weer.
Super bedankt Mesa en Ypsos voor jullie snelle hulp!

Re: Geen nieuwe posts sinds dinsdag 30 juni 2014

Geplaatst: 03 jul 2014, 19:43
door mesa57
Mooi zo :D

Re: Geen nieuwe posts sinds dinsdag 30 juni 2014

Geplaatst: 04 jul 2014, 10:09
door Eduardus51
Het probleem had ik ook. De database verwijderd, opnieuw ingelogd (wat duurt het dan lang zeg). De oplossing van mesa geprobeerd en voilá.
Misschien zou in een volgende versie van spotnet je een keuze moeten kunnen maken van de grootte van de database, bijvoorbeeld 30 dagen. Dat scheelt een hoop tijd.