Pagina 1 van 2

Spotlite reageert niet meer.

Geplaatst: 28 jun 2014, 18:07
door dondersteen7
Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: SpotLite
Wat is de versie van het spotX programma?: ???
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: XSNews
Welke Internet Provider heb je?: ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: MSE
Met welk programma download je?: Grabbit
Wanneer begon je probleem?: Vanaf het begin +_ Ruim een half jaartje
Geef een beschrijving van je probleem: Ik start spotlite op, dat gaat soms goed en soms niet dan loopt het bij hert headeren al vast, maar meestal als ik op een spot klik dan komt de melding Spotlite reageerd niet meer.
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: mijn dochter weet niet wat ze er aan kan doen.
Schone installatie: Nee
XML bestand.: Generated by Support Toolkit SRT Generator.

Re: Spotlite reageert niet meer.

Geplaatst: 28 jun 2014, 18:24
door Ypsos
Hoi dondersteen7,

SpotLite => Opties => Configuratie

Spam meldingen binnenhalen | uitvinken
Afbeelding

zie ook =>
Lange wachttijd spot openen zie: http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic ... 562#p54554

Re: Spotlite reageert niet meer.

Geplaatst: 28 jun 2014, 18:40
door dondersteen7
Oke dank je voor dit antwoord , zo gauw mijn dochter weer thuis is zal ze het gelijk gaan proberen.

Re: Spotlite reageert niet meer.

Geplaatst: 05 jul 2014, 20:58
door dondersteen7
Helaas heeft de oplossing hierboven van Ypsos niet mogen helpen, Spotlite werkt nu alleen nog maar slechter tot helemaal niet. Wat kunnen we hier nog meer proberen om Spotlite bij mijn dochter weer gewoon werkend te krijgen. ???

Re: Spotlite reageert niet meer.

Geplaatst: 06 jul 2014, 13:19
door Ypsos
Computer check:
Hoe loopt de computer op zich?
Openen programma's zich snel (Office of mail programma enz.), opstarten van de computer duurt dat 30 seconden of enkele minuten, zijn er foutmeldingen, reageert de computer snel (voorbeeld je opent de verkenner en het verkenner scherm is meteen geopend).
Heb je meer dan 15% vrije ruimte op de systeemdrive (C:\)?
Worden er veel programma's op de achtergrond gestart, systeem vak, (verborgen pictogrammen weergeven)?
Hulp programma hiervoor Autoruns for Windows Tabblad --> Logon
Afbeelding


Deel 1
  • Download SpotLite Backup
  • Start SpotLite Backup.exe
  • Klik op Totaalback-up maken, de back-up wordt gemaakt en is terug te vinden op je bureaublad.
  • Klik op Open SpotLite Data folder
  • Verwijder alle inhoud uit deze folder (SpotLite)
  • Uninstall Spotlite
  • Download ComboFix
  • Antivirus uitzetten, ComboFix uitvoeren, volg de aanwijzingen van ComboFix.
    http://www.bleepingcomputer.com/combofi ... -te-worden
  • Malware gevonden?
Deel 2
  • Download SpotLite v2
  • Virusscanner nog niet aanzetten!
  • Installeer SpotLite.
  • Start SpotLite, gegevens invullen (reader.xsnews.nl , gebruikersnaam wachtwoord)
  • verlaag "Max. aantal headers binnenhalen" naar 100000
  • verlaag "Max. aantal dagen bewaren" naar 720 of 365
  • deze optie aanvinken -> Nieuwe spots: meteen tonen, klik Ok
  • SpotLite gaat de headers ophalen
Open wat spots, m.a.w. test SpotLite
Sluit SpotLite, activeer je virusscanner
Start SpotLite, open wat Spots
Maak eventueel nog wat testen met "Max. aantal headers binnenhalen"en "Max. aantal dagen bewaren"

Headeren gaat goed?
Ja, mooi :goed:
Nee, Microsoft Security Essentials - Uitgesloten processen -> SpotLite toevoegen
Afbeelding

Start SpotLite, open wat Spots als test
Werkt alles nu wel goed?


Optie eenvoudig NZB's downloaden: Basis en NZB Knoppen v2 .9 skin of
RoyaleBlueFull skin (zonder black/white-list installeren)
Spoiler: show
SpotWeb NZB download knoppen - get NZB
Afbeelding
Edit:
Afbeelding gewijzigd

Re: Spotlite reageert niet meer.

Geplaatst: 06 jul 2014, 15:00
door dondersteen7
Pppppffff bovenstaande word voor mijn dochter wel erg ingewikkeld om te doen, maar we hebben vandaag onze instellingen naast elkaar gelegd en via een chat alles bij elkaar nagelopen , blijkt dat er bij haar vele vinkjes niet aan stonden die bij mij wel waren aangevinkt , en tot nu toe gaat het weer goed en de rest van de pc was niks mee gaat altijd nog erg vlot voor een pc van bijna 7 jaar oud me inmiddels wel Windows 7 erop na de opschoning. :)
Mocht het nu na verloop weer niet werken zal ik zelf eens bij haar achter de pc moeten gaan zitten om te kijken of ik het bovenstaande kan uitvoeren. :)

Re: Spotlite reageert niet meer.

Geplaatst: 06 jul 2014, 15:24
door Ypsos
dondersteen7 schreef:bij haar vele vinkjes niet aan stonden
Kun je ook vertellen welke "vele vinkjes niet aanstonden", handig om te weten voor andere SpotLite gebruikers.

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt

Re: Spotlite reageert niet meer.

Geplaatst: 06 jul 2014, 16:02
door dondersteen7
Ach jé dat moet ik mijn dochter vragen of zij dat nog weet welke ze aan had en welke niet, je hoort nog van mij. :)

-- [bericht automatisch samengevoegd - 06 jul 2014, 20:06] --

Mijn dochter weet niet meer wat er bij haar nu wel en niet aangevinkt stond, heb wel een screen foto van hoe we het nu alle bij hebben maar weet niet hoe ik die hier moet plaatsen kan er geen optie voor vinden.

Re: Spotlite reageert niet meer.

Geplaatst: 07 jul 2014, 14:15
door Ypsos
dondersteen7 schreef:screen foto van hoe we het nu alle bij hebben maar weet niet hoe ik die hier moet plaatsen kan er geen optie voor vinden
Onder het berichtenvenster naast het tabblad "Opties" Bijlage toevoegen

Toegestaan Extensies:
7z, ace, bz2, gif, gtar, gz, jpeg, jpg, png, rar, tar, tga, tgz, tif, tiff, zip

Re: Spotlite reageert niet meer.

Geplaatst: 07 jul 2014, 14:23
door dondersteen7
Dit is hoe mijn dochter en ik de instellingen hebben staan, en dan werkt Spotlite perfect bij ons.