Reacties in spots laden enorm langzaam of simpelweg NIET
Geplaatst: 26 mei 2014, 16:10
Support Request Template
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Eweka
Welke Internet Provider heb je?: KPN
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: AVG Free
Met welk programma download je?: Spotnet
Wanneer begon je probleem?: Ik kreeg (uit het niets, zonder iets veranderd te hebben) ineens de 931 foutmelding. Op het forum vond ik allerlei uiteenlopende "oplossing", die geen van allen het probleem konden oplossen. Uiteindelijk bleef er een keuze over om een andere versie van Spotnet te downloaden (hetzelfde advies wat ik een maand geleden kreeg toen er ook iets mis ging met mijn Spotnet uit het niets). Dus heb ik 1.8.1 weer opnieuw ge??nstalleerd.
Geef een beschrijving van je probleem: Dit keer werkte alles prima, alleen duurt het nu ineens EEUWEN voordat de reacties in spots woorden geladen. Waarbij het voorheen een kwestie van seconden was, kan het nu goed een half uur duren. Voor de rest lijkt het connectie probleem van voorheen zich niet meer voor te doen.
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Ik heb na wat speuren de DBCLoader gedownload en uitgevoerd. Dit lijkt er alleen voor te zorgen dat het geen eeuwen meer duurt voordat Spotnet is geladen tijdens het opstarten..maar de reacties laden duurt nog steeds een eeuwigheid.
Schone installatie: Nee
XML bestand.:
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
-- [bericht automatisch samengevoegd - 26 mei 2014, 18:29] --
Update:
Inmiddels heb ik een schone installatie gedaan. Waarbij ik ook Microsoft Frameworks opnieuw heb geïnstalleerd..en heb nu net Spotnet 1.8.1 opgestart, die is alle reacties gaan laden (het is toch normaal dat bij de eerste keer starten dat het zo lang duurt?). Nu na zo'n twinig minuten gewacht te hebben krijg ik de foutmelding: "Exception of type 'System.OutOfMemoryException' was thrown". Hierbij kon ik op OK klikken, wat ik deed..waardoor de lijst met spots tevoorschijn kwam (overigens is hier de nieuwste spot van zo'n 2 uur geleden). En op elke spot waar ik op klik, laadt hij het scherm niet..en krijg ik enkel een blanco achtergrond. Vervolgens heb ik nu op verversen geklikt (rechts bovenin)...en laat weten hoe het loopt.
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Eweka
Welke Internet Provider heb je?: KPN
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: AVG Free
Met welk programma download je?: Spotnet
Wanneer begon je probleem?: Ik kreeg (uit het niets, zonder iets veranderd te hebben) ineens de 931 foutmelding. Op het forum vond ik allerlei uiteenlopende "oplossing", die geen van allen het probleem konden oplossen. Uiteindelijk bleef er een keuze over om een andere versie van Spotnet te downloaden (hetzelfde advies wat ik een maand geleden kreeg toen er ook iets mis ging met mijn Spotnet uit het niets). Dus heb ik 1.8.1 weer opnieuw ge??nstalleerd.
Geef een beschrijving van je probleem: Dit keer werkte alles prima, alleen duurt het nu ineens EEUWEN voordat de reacties in spots woorden geladen. Waarbij het voorheen een kwestie van seconden was, kan het nu goed een half uur duren. Voor de rest lijkt het connectie probleem van voorheen zich niet meer voor te doen.
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Ik heb na wat speuren de DBCLoader gedownload en uitgevoerd. Dit lijkt er alleen voor te zorgen dat het geen eeuwen meer duurt voordat Spotnet is geladen tijdens het opstarten..maar de reacties laden duurt nog steeds een eeuwigheid.
Schone installatie: Nee
XML bestand.:
Code: Selecteer alles
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Downloads" Server="newsreader107.eweka.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
-- [bericht automatisch samengevoegd - 26 mei 2014, 18:29] --
Update:
Inmiddels heb ik een schone installatie gedaan. Waarbij ik ook Microsoft Frameworks opnieuw heb geïnstalleerd..en heb nu net Spotnet 1.8.1 opgestart, die is alle reacties gaan laden (het is toch normaal dat bij de eerste keer starten dat het zo lang duurt?). Nu na zo'n twinig minuten gewacht te hebben krijg ik de foutmelding: "Exception of type 'System.OutOfMemoryException' was thrown". Hierbij kon ik op OK klikken, wat ik deed..waardoor de lijst met spots tevoorschijn kwam (overigens is hier de nieuwste spot van zo'n 2 uur geleden). En op elke spot waar ik op klik, laadt hij het scherm niet..en krijg ik enkel een blanco achtergrond. Vervolgens heb ik nu op verversen geklikt (rechts bovenin)...en laat weten hoe het loopt.