Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet Wat is de versie van het spotX programma?: v1.8.1 Wat is je besturingssysteem?: Windows 8 Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits Welke Usenet Provider heb je?: Giganews Welke Internet Provider heb je?: Ziggo Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Bitdefender Met welk programma download je?: Spotnet Wanneer begon je probleem?: Een paar weken geleden nadat ik Spotnet had ge??nstalleerd op mijn nieuwe systeemkast met Windows 8.1 (64-bits) Geef een beschrijving van je probleem: Na diverse pogingen om mijn downloadsnelheid weer optimaal te krijgen, heb ik na gisteravond weer wat duidelijkere informatie.
Onlangs was ik in de veronderstelling dat mijn payserver de oorzaak was van de lage downloadsnelheid.
Gisteravond heb ik Spotnet op mijn oude systeemkast met Windows 7 ge??nstalleerd. (32-bits)
Ik kreeg de foutmelding: "Out of Memory exeption."
Dit probleem heb ik weten te verhelpen dankzij een eerder aangemaakt topic.
Mijn huidige payserver Eweka beschikte plotseling weer over de normale snelheid.
Het vermoeden bestaat nu dat het te maken heeft met het 64-bits systeem. Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Spotnet opnieuw ge??nstalleerd, firewall/virusscanner uitgeschakeld, xml.-bestand aangepast en een andere payserver getest. Schone installatie: Ja XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Re: Trage download
Geplaatst: 11 mei 2014, 13:22
door Blauwbek
Wat is nou precies je probleem?
Re: Trage download
Geplaatst: 11 mei 2014, 14:01
door Limboboy1979
Hoi Blauwbek,
Het probleem is dat de downloadsnelheid op mijn systeemkast met Windows 8.1 (64-bit) traag blijft.
Dit geldt ook voor Binreader.
Echter op mijn oude PC die ik niet meer gebruik met Windows 7 (32-bit) is de snelheid goed.
Microsoft .NET Framework is geïnstalleerd.
Verder heb ik het hele forum nagekeken m.b.t. mogelijke opties die de downloadsnelheid beïnvloeden, maar helaas zonder resultaat.
Bij de aankoop van Windows 8.1 is zowel Microsoft .NET Framework 3.5 (Inclusief NET 2.0 en 3.0) als .NET Framework 4.5 Advanced Services automatisch meegeleverd.
Deze staan echter niet in de lijst "Programma's en onderdelen."
Je moet hiervoor vervolgens in het configuratiescherm naar "Windows-onderdelen in- of uitschakelen" gaan.
Echter als ik beide opties voor Framework uitschakel en ik de versie 4.0 wil installeren, dan geeft hij aan dat deze al zijn geïnstalleerd.
De installatie wordt dan vervolgens afgebroken.
Bij Windows 7 had ik .NET Framework 4.5.1 gewoon in de lijst van "Programma's en onderdelen" staan.
Dus ik weet ook niet hoe ik dit bij Windows 8.1 kan verwijderen.
Gr. Kevin.
Re: Trage download
Geplaatst: 12 mei 2014, 13:13
door Wheaten
Net even gecheckt. Blijkt inderdaad niet eenvoudig te kunnen. Er zijn wel removal tools maar dat gaat erg bot.
Wat je nog zou kunnen doen is via "Windows-onderdelen in- of uitschakelen" 4.5 uitschakelen en daarna (met dezelfde opties) weer inschakelen.
Daarna controleren wat spotnet doet.
Wat soms ook kan helpen is je modem en router 15 minuten uitzetten, daarna weer aanzetten.
Re: Trage download
Geplaatst: 12 mei 2014, 18:26
door Limboboy1979
Wheaten schreef:Net even gecheckt. Blijkt inderdaad niet eenvoudig te kunnen. Er zijn wel removal tools maar dat gaat erg bot.
Wat je nog zou kunnen doen is via "Windows-onderdelen in- of uitschakelen" 4.5 uitschakelen en daarna (met dezelfde opties) weer inschakelen.
Daarna controleren wat spotnet doet.
Wat soms ook kan helpen is je modem en router 15 minuten uitzetten, daarna weer aanzetten.
Hoi Wheaten,
Ik heb blijkbaar iets te vroeg gejuicht.
Nadat ik het modem en de router 15 minuten had uitgetrokken en opnieuw had ingeschakeld, leek het probleem te zijn verholpen.
Echter zodra ik mijn PC had herstart, begon Spotnet weer traag te downloaden.
Dus ik zit nog even met vraagtekens.
Dit zou betekenen dat ik na elke PC-herstart steeds 15 minuten het modem en de router moet uitschakelen om weer gebruik te kunnen maken van mijn optimale verbinding.
Gr. Kevin
Re: Trage download
Geplaatst: 17 mei 2014, 22:39
door Ypsos
Hallo Kevin,
Denk niet dat het een Spotnet probleem is, eerder een netwerk probleem.
Checklist:
Gigabit Router
CAT5E of beter CAT6 kabels
PC met netwerkadapter geschikt voor een Gigabit-netwerk (nieuwe machine, zit wel goed)