Pagina 1 van 2

Trage download

Geplaatst: 11 mei 2014, 11:46
door Limboboy1979
Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: v1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 8
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Giganews
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Bitdefender
Met welk programma download je?: Spotnet
Wanneer begon je probleem?: Een paar weken geleden nadat ik Spotnet had ge??nstalleerd op mijn nieuwe systeemkast met Windows 8.1 (64-bits)
Geef een beschrijving van je probleem: Na diverse pogingen om mijn downloadsnelheid weer optimaal te krijgen, heb ik na gisteravond weer wat duidelijkere informatie.
Onlangs was ik in de veronderstelling dat mijn payserver de oorzaak was van de lage downloadsnelheid.
Gisteravond heb ik Spotnet op mijn oude systeemkast met Windows 7 ge??nstalleerd. (32-bits)
Ik kreeg de foutmelding: "Out of Memory exeption."
Dit probleem heb ik weten te verhelpen dankzij een eerder aangemaakt topic.
Mijn huidige payserver Eweka beschikte plotseling weer over de normale snelheid.
Het vermoeden bestaat nu dat het te maken heeft met het 64-bits systeem.
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Spotnet opnieuw ge??nstalleerd, firewall/virusscanner uitgeschakeld, xml.-bestand aangepast en een andere payserver getest.
Schone installatie: Ja
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.

Re: Trage download

Geplaatst: 11 mei 2014, 13:22
door Blauwbek
Wat is nou precies je probleem?

Re: Trage download

Geplaatst: 11 mei 2014, 14:01
door Limboboy1979
Hoi Blauwbek,

Het probleem is dat de downloadsnelheid op mijn systeemkast met Windows 8.1 (64-bit) traag blijft.
Dit geldt ook voor Binreader.
Echter op mijn oude PC die ik niet meer gebruik met Windows 7 (32-bit) is de snelheid goed.
Microsoft .NET Framework is geïnstalleerd.
Verder heb ik het hele forum nagekeken m.b.t. mogelijke opties die de downloadsnelheid beïnvloeden, maar helaas zonder resultaat.

Re: Trage download

Geplaatst: 11 mei 2014, 16:42
door Blauwbek
zit je via wifi of via kabel?

Re: Trage download

Geplaatst: 11 mei 2014, 17:16
door Limboboy1979
Ik zit via de kabel. De wifi is uitgeschakeld.

Re: Trage download

Geplaatst: 11 mei 2014, 21:32
door Wheaten
Gooi dotnet 4.5 er eens af en installeer 4.0

Re: Trage download

Geplaatst: 12 mei 2014, 12:08
door Limboboy1979
Hoi Wheaten,

Bij de aankoop van Windows 8.1 is zowel Microsoft .NET Framework 3.5 (Inclusief NET 2.0 en 3.0) als .NET Framework 4.5 Advanced Services automatisch meegeleverd.
Deze staan echter niet in de lijst "Programma's en onderdelen."
Je moet hiervoor vervolgens in het configuratiescherm naar "Windows-onderdelen in- of uitschakelen" gaan.
Echter als ik beide opties voor Framework uitschakel en ik de versie 4.0 wil installeren, dan geeft hij aan dat deze al zijn geïnstalleerd.
De installatie wordt dan vervolgens afgebroken.

Bij Windows 7 had ik .NET Framework 4.5.1 gewoon in de lijst van "Programma's en onderdelen" staan.
Dus ik weet ook niet hoe ik dit bij Windows 8.1 kan verwijderen.

Gr. Kevin.

Re: Trage download

Geplaatst: 12 mei 2014, 13:13
door Wheaten
Net even gecheckt. Blijkt inderdaad niet eenvoudig te kunnen. Er zijn wel removal tools maar dat gaat erg bot.
Wat je nog zou kunnen doen is via "Windows-onderdelen in- of uitschakelen" 4.5 uitschakelen en daarna (met dezelfde opties) weer inschakelen.
Daarna controleren wat spotnet doet.

Wat soms ook kan helpen is je modem en router 15 minuten uitzetten, daarna weer aanzetten.

Re: Trage download

Geplaatst: 12 mei 2014, 18:26
door Limboboy1979
Wheaten schreef:Net even gecheckt. Blijkt inderdaad niet eenvoudig te kunnen. Er zijn wel removal tools maar dat gaat erg bot.
Wat je nog zou kunnen doen is via "Windows-onderdelen in- of uitschakelen" 4.5 uitschakelen en daarna (met dezelfde opties) weer inschakelen.
Daarna controleren wat spotnet doet.

Wat soms ook kan helpen is je modem en router 15 minuten uitzetten, daarna weer aanzetten.
Hoi Wheaten,

Ik heb blijkbaar iets te vroeg gejuicht.
Nadat ik het modem en de router 15 minuten had uitgetrokken en opnieuw had ingeschakeld, leek het probleem te zijn verholpen.
Echter zodra ik mijn PC had herstart, begon Spotnet weer traag te downloaden.

Dus ik zit nog even met vraagtekens. :?: :roll:
Dit zou betekenen dat ik na elke PC-herstart steeds 15 minuten het modem en de router moet uitschakelen om weer gebruik te kunnen maken van mijn optimale verbinding.

Gr. Kevin

Re: Trage download

Geplaatst: 17 mei 2014, 22:39
door Ypsos
Hallo Kevin,

Denk niet dat het een Spotnet probleem is, eerder een netwerk probleem.

Checklist:
Gigabit Router :ja:
CAT5E of beter CAT6 kabels :ja:
PC met netwerkadapter geschikt voor een Gigabit-netwerk :ja: (nieuwe machine, zit wel goed)

Test #1
Probeer eens de volgende ethernetkaart instelling Full duplex i.p.v. Auto Negotiation

Uitleg: Link Speed & Duplex
1.0 Gbps Full duplex Windows 8
Spoiler: show
Test #2
QoS pakketplanner uitschakelen, 20% van de bandbreedte wordt gereserveerd voor QoS verkeer, streaming video's, Windows Update, VoIP, enz.
Spoiler: show
  • Windows-key + R
  • Tik gpedit.msc en druk op enter
  • In Groepsbeleid kies je Beleid voor locale computer > computerconfiguratie > Beheersjablonen > Netwerk > QoS planner
  • In rechter scherm open Reserveerbare bandbreedte beperken
  • Kies de optie ingeschakeld en vul waarde nul in en klik op Ok en verlaat Groepsbeleid
  • Start je pc opnieuw op
De reserveerbare bandbreedte beperken
Afbeelding

bandwidth to 0% and it will make 100% bandwidth available for you to use on Windows 8.
Afbeelding
(kon geen Nederlandse afbeeldingen vinden)
BRON
:arrow:
Test #3
Downloads testen met Spotlite en een externe news-reader:

Download de volgende programma's Tot slot zie:
Kassa: driekwart internetgebruikers haalt geadverteerde internetsnelheid niet

Groet, Ypsos