Pagina 1 van 1

Spotnet + sabnzbd blijft op "wachten" staan?

Geplaatst: 10 apr 2014, 15:47
door Vannisje
Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Eweka
Welke Internet Provider heb je?: KPN
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: AVG Free
Met welk programma download je?: Spotnet, sabnzbd
Wanneer begon je probleem?: Sinds ik Sabnzbd heb ge??nstalleerd.
Geef een beschrijving van je probleem: Sind ik sabnzbd heb ge??nstalleerd lopen de downloads in zowel Spotnet als op de "site" van sabnzbd vast. Ze blijven hangen op "wachten" en er gebeurt niks. Als ik spotnet open heb staan en een nzb file op mijn bureaublad aanklik, gaat ie downloaden (via sabnzbd denk ik?) in spotnet. Maar ook hier blijft het bestand op "wachten" staan. Hetzelfde geldt als ik het bestand op de site van sabnzbd open.
XML bestand.:

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
  <Server Type="Downloads" Server="newsreader110.eweka.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="6" />
  <Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Generated by Support Toolkit SRT Generator.

ps..mijn excuses als dit een domme, achterhaalde vraag is. Maar ik ben niet zo'n expert op het gebied van!:) mijn harde schijf is overigens niet vol of wat dan ook..en ik heb twee partities...c en d. Maar ik heb NOOIT problemen gehad met downloaden. En ben sinds kort overgestapt naar sabnzbd ipv grabit omdat ik daar niet meer echt mee uit de weg kon.

Re: Spotnet + sabnzbd blijft op "wachten" staan?

Geplaatst: 10 apr 2014, 18:34
door Ypsos
Vannisje schreef:Geef een beschrijving van je probleem: Sind ik sabnzbd heb ge??nstalleerd lopen de downloads in zowel Spotnet als op de "site" van sabnzbd vast. Ze blijven hangen op "wachten" en er gebeurt niks.
Ik neem aan dat je Web interface van SABnzbd bedoeld
http://localhost:8090/ voor Spotnet/SABnzbd (ingebouwd in Spotnet)
en http://localhost:8080 voor SABnzb standalone.
Vannisje schreef:Als ik spotnet open heb staan en een nzb file op mijn bureaublad aanklik, gaat ie downloaden (via sabnzbd denk ik?) in spotnet. Maar ook hier blijft het bestand op "wachten" staan. Hetzelfde geldt als ik het bestand op de site van sabnzbd open.
Mogelijke oorzaak:
De bestanden zijn verwijderd van de newsserver na een Notice and Takedown zie deze link:
http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=5689
Vannisje schreef:En ben sinds kort overgestapt naar sabnzbd ipv grabit omdat ik daar niet meer echt mee uit de weg kon.
Probeer eens het volgende
  • Download >>> Mini update Spotnet 1.8.1.2 en installeer deze.
  • onder Start / Menu / Alle programma's / Spotnet heb je een snelkoppeling naar SABnzbd settings voor Spotnet start deze app.
  • het volgende scherm verschijnt:
    Afbeelding
  • Klik op: Reset SABnzbd voor Spotnet
  • Klik op OK (bij 'Bewaakte NZB map' , de locatie wordt aangegeven waar je het NZB bestand moet plaatsen)
    Voorbeeld C:\Users\<jouw-naam>\Downloads\NZB
  • Start Spotnet, met de volgende instelling:
    Spotnet >> Bewerken >> Downloadknop >> Downloaden
    Afbeelding
  • klik op het tabblad Downloads
    Afbeelding
  • onderstaand scherm verschijnt nu
    (Het kan zijn dat je Spotnet nog een keer moet opstarten)
    Afbeelding
  • Plaats een NZB bestand in je Bewaakte NZB map
    (het nzb file op je bureaublad)
    Download begint nu in Spotnet
Als test kun je ook iets uit de categorie muziek of software downloaden.
(bij de categorie Beeld zijn zeer veel Notice and Takedowns)

Lukt het downloaden nu wel?