Pagina 1 van 1

Error 502 met juiste inloggegevens

Geplaatst: 07 mar 2014, 23:47
door Tsumujikaze
Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Pure Usenet
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo 150Mb
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Eset Smartsecurity 7
Met welk programma download je?: Spotnet
Wanneer begon je probleem?: Meteen na installatie.
Geef een beschrijving van je probleem: Ik kan niet inloggen en krijg de melding "502 news.pureusenet.nl: Access denied to your node - support@pureusenet.nl (502)". Ik kan met dezelfde inloggegevens wel inloggen op de Pure Usenet website.
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Spotnet opnieuw geïnstalleerd, computer meerdere malen opnieuw opgestart, SABnzbd ge-deïnstalleerd, firewall en AV uitgeschakeld, en de Spotnet map in Application Data hernoemt naar Spotnet.bck, zodat er een nieuwe Spotnet map aangemaakt werd. Ik heb daarnaast gebruik gemaakt van de configurator op pureusenet.nl om er zeker van te zijn dat mijn inloggegevens juist zijn en GEEN copy/paste gebruikt voor mijn inlognaam en/of wachtwoord.
Schone installatie: Ja
XML bestand.:

Code: Selecteer alles

<?xml version="1.0"?>

-<Spotnet>

<Server Connections="2" SSL="0" Port="119" Password="" Username="" Server="" Type="Headers"/>

<Server Connections="2" SSL="0" Port="119" Password="" Username="" Server="" Type="Downloads"/>

<Server Connections="1" SSL="0" Port="119" Password="" Username="" Server="" Type="Uploads"/>

</Spotnet>
Generated by Support Toolkit SRT Generator.

Re: Error 502 met juiste inloggegevens

Geplaatst: 08 mar 2014, 08:34
door Wheaten
Waarschijnlijk is je username en password fout:
bron pure usenet

Neem de gegevens exact over uit de mail die je van Pure Usenet hebt ontvangen.

Re: Error 502 met juiste inloggegevens

Geplaatst: 08 mar 2014, 14:27
door Tsumujikaze
Dat dacht ik eerst ook, maar via sabnzbd kan ik daarmee wel inloggen en downloaden. het zit dus in Spotnet lijkt mij.

-- [bericht automatisch samengevoegd - 08 maart 2014, 14:59] --

Zoals je kan zien werkt het wel bij gebruik van dezelfde settings in SABnzbd:

Afbeelding

Re: Error 502 met juiste inloggegevens

Geplaatst: 08 mar 2014, 21:16
door Ypsos
Tsumujikaze schreef:Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Met welk programma download je?: Spotnet
Als je met Spotnet(SABnzbd) download klopt de onderstaande info (screenshot) niet.
Tsumujikaze schreef: Zoals je kan zien werkt het wel bij gebruik van dezelfde settings in SABnzbd:

Afbeelding
http://localhost:8080/ is de web interface voor SABnzbd standallone!

Met Spotnet(SABnzbd) is dit http://localhost:8090/ (8090) en zeker niet de "Quick-Start Wizard", dit gebeurd alleen als je op C:\Program Files (x86)\Spotnet\SABnzbd.exe klikt, of je moet de standallone versie van SABnzbd geïnstalleerd hebben, C:\Program Files (x86)\SABnzbd\SABnzbd.exe (maar dat heb je niet aangegeven)

meer info en oplossing: Spotnet/SABnzbd http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=6125

>> oplossing lezen vanaf hier: SABnzbd Quick-Start Wizard

Dit is dan de oplossing: Klik op de button "Reset SABnzbd voor Spotnet" daarna Spotnet opnieuw opstarten

Re: Error 502 met juiste inloggegevens

Geplaatst: 09 mar 2014, 16:42
door Tsumujikaze
Ik heb het probleem gevonden! Spotnet kan niet omgaan met het euroteken. Ik had een € in mijn wachtwoord zitten en heb deze nu verwijderd. Het werkt! Bedankt voor alle hulp mensen!