Pagina 1 van 2

Spotnet foutcode 931 alleen bij UPC verbinding

Geplaatst: 30 dec 2013, 10:43
door KaatjeMossel
Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Eweka
Welke Internet Provider heb je?: KPN Glasvezel en UPC
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Microsoft Essentials
Met welk programma download je?: Spotnet
Wanneer begon je probleem?: Gisteren
Geef een beschrijving van je probleem: Ik gebruik bij mij thuis Spotnet via IP KPN en Usenetprovider Eweka. Werkt als een tierelier.
Broertje wil dat ook, dus bij hem thuis alles ge??nstalleerd en daar werkt het niet. Krijg de foutcode 931 time out
Hij heeft geen KPN maar UPC.
En het rare is, dat Spotnet op mijn eigen laptop (die bij mij thuis dus prima werkt) bij mijn broer thuis dezelfde foutcode geeft. Ik vermoed dus dat het aan UPC ligt, want toen ik weer in mijn eigen huisje was, werkte het weer als vanouds.
XML bestand.:

Code: Selecteer alles

Niets veranderd, want bij mij thuis werkt het wel allemaal.

Ik gebruik bij mij thuis Spotnet via IP KPN en Usenetprovider Eweka. Werkt als een tierelier.
Broertje wil dat ook, dus bij hem thuis alles geïnstalleerd en daar werkt het niet.
Krijg de foutcode 931 time out
Hij heeft geen KPN maar UPC.

En het rare is, dat Spotnet op mijn eigen laptop (die bij mij thuis dus prima werkt) bij mijn broer thuis dezelfde foutcode geeft. Ik vermoed dus dat het aan UPC ligt, want toen ik weer in mijn eigen huisje was, werkte het weer als vanouds.

Iemand hier ervaring mee?

Alvast bedank voor het meedenken,
Kaatje Mossel

Re: Spotnet foutcode 931 alleen bij UPC verbinding

Geplaatst: 30 dec 2013, 11:11
door ManiaK
UPC ondersteunt geen nieuwsgroepen, maar icm met Eweka zou het wel gewoon moeten lukken.
MBT de foutmelding 931 zijn verschillende oplossingen/workarounds bekend: http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic ... location11

Re: Spotnet foutcode 931 alleen bij UPC verbinding

Geplaatst: 30 dec 2013, 11:15
door KaatjeMossel
Hallo Maniak,

dank voor je snelle reactie. Ik heb het geprobeerd met Spotlite, maar die gaf helemaal geen spots.
In mijn servers.xml staat alles goed. Bij mij thuis werkt het ook allemaal. Het werkt alleen niet meer wanneer ik gebruik maak van de UPC internet-verbinding in mijn broers huis.
Nog een idee misschien???

-- [bericht automatisch samengevoegd - 30 dec 2013, 11:47] --

Ik hoop dat iemand nog een oplossing weet. Moet nu weg, maar kom vanavond terug. Alvast bedankt aan allen die willen meedenken.

Re: Spotnet foutcode 931 alleen bij UPC verbinding

Geplaatst: 30 dec 2013, 13:14
door ManiaK
Je denkt volgens mij de verkeerde kant op. UPC in combinatie met een usenetprovider levert in principe geen problemen op.

Ik neem aan dat je voor je broer je eigen account bij Eweka gebruikt? Is het met jouw account bij Eweka toegestaan om te delen? Zo nee, dan kan dat foutmeldingen opleveren.

Daarnaast moet je rekening houden met een maximaal aantal connecties die je tegelijkertijd kunt gebruiken. Bij Eweka zijn dat er (als ik het goed heb 8)

Probeer het eens op de computer van je broer met een proefaccount van een andere usenetprovider. Alleen om te testen of het dan wel werkt. Er zijn diverse providers die een gratis weekje testen aanbieden.

Re: Spotnet foutcode 931 alleen bij UPC verbinding

Geplaatst: 30 dec 2013, 22:30
door hjvbft
Eweka heeft een standaard account (tot 50 Mbit/s en verbinden vanaf maximaal 8 IP-adressen tegelijk)
en een hoge snelheid account (tot 100 Mbit/s en verbinden vanaf maximaal 1 IP-adres tegelijk).

Als een standaard account voor 90 dagen of meer in één keer word betaald krijg je de hoge snelheid zonder extra kosten. Bij deze snelheidsverhoging geld ook de beperking van maximaal 1 IP-adres tegelijk.

Wisselen tussen het standaard account en het hoge snelheid account kan na inloggen bij Mijn Eweka.


Het kan ook een dns probleem zijn.
Een dns server gebruiken van KPN via een UPC verbinding kan ervoor zorgen dat sites/servers niet bereikt worden. Het kan dat de dns server van UPC of de dns server die ingesteld is niet volledig bijgewerkt is.
start, uitvoeren, cmd, nslookup news.eweka.nl
Hiermee word gecontroleerd of de dns server antwoord.
Zo nee, een andere dns server instellen (bijv. van Google = 8.8.8.8)

start, uitvoeren, cmd tracert news.eweka.nl
Hiermee word gecontroleerd of de usenet server bereikt word.
Mocht je het resultaat hier plaatsen jou ipnummer uit het resultaat verwijderen. bron
Andere DNS server instellen (Windows 7)

Re: Spotnet foutcode 931 alleen bij UPC verbinding

Geplaatst: 31 dec 2013, 09:57
door KaatjeMossel
Goedemorgen, tja gisteravond kwam het er niet meer van.
Maar vandaag nieuwe start.
Ik heb voor mijn broer een nieuw account aangemaakt en betaald bij Eweka. Dus dat zal het probleem niet zijn.
Een andere DNS-server kan ik nog uitproberen, dat heb ik nog niet gedaan. De rest van internet werkt wel gewoon, vandaar dat ik niet dacht aan dns. Ik laat het weten als ik het geprobeerd heb.
Maar dat zal dan wel volgend jaar ;) gaan worden.

-- [bericht automatisch samengevoegd - 31 dec 2013, 15:00] --

Zojuist een en ander geprobeerd op de pc van broer, via teamviewer.
Dus vanaf mijn eigen huis en kpn-internet ingelogd op zijn pc in zijn huis met de upc-verbinding.
1. Ik heb spotnet verwijderd en weer geïnstalleerd na een nieuwe download. Nog steeds foutcode 931
2. Spotnet en Spotlite expliciet toegang gegeven in de software firewall. Nog steeds foutcode 931
3. Andere Usenet provider geprobeerd (NewsXS). Nog steeds foutcode 931
4. Spotlite gestart (komen ook geen spots binnen, maar geeft geen foutmeldingen. Kan er niks downloaden) en daarna Spotnet gestart. Nog steeds foutcode 931
5. DNS Servers veranderd in de aanbevolen servers van OpenDNS en Google. (Die werken trouwens perfect en supersnel)
Tja, het wordt saai, maar nog steeds de foutcode 931.
6. Spotnet geprobeerd op de andere poorten voor SSL, 563 en 443. Nog steeds foutcode, maar nu een andere: niet beschikbaar of zoiets.
Heb bij ongeveer elke nieuwe stap de pc opnieuw laten opstarten. Help, ik weet het niet meer. Zou het dan toch niet zo kunnen zijn dat ik in het upc-modem poort 119 moet openzetten?? Ga dat volgend jaar maar eens proberen. Dat doe ik liever ter plekke met een kabeltje aan het modem.

Als iemand nog andere ideeën heeft, dan hoor ik het graag.
Voor de rest wens ik jullie allen een hele fijne jaarwisseling en een bijzonder 2014.

Re: Spotnet foutcode 931 alleen bij UPC verbinding

Geplaatst: 07 jan 2014, 18:30
door KaatjeMossel
Hallo,

Na alle andere stappen die ik, zoals hierboven staat, al eerder gedaan heb, heb ik vandaag een aantal andere opties geprobeerd. En nog steeds werkt het niet en krijg ik de foutcode 931.

Modem van UPC(TC7200U) uitgezet en na 5 minuten weer aangezet.

In het modem portforwarding ingesteld:
Openbare port : 119-119
Doel IP : het IP adres van de computer die zou moeten downloaden, die heeft nu een vast IP-adres gekregen te weten 192.168.0.14
Doel port : 119-119
Protocol : Beide (tcp en udp??)

In het modem firewall op lage bescherming gezet

In software firewall van de pc firewall uigeschakeld

Spotnet weer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd

SABnzb geprobeerd met Eweka account van broer.

servers.xml zelf ingevuld met de juiste servers van Eweka

Proefabo van newsxl geprobeerd zowel in Spotnet als in SABnzbd

PC rechtsreeks met kabel aan het modem van UPC en niet draadloos.

Het werkt allemaal niet en het blijft de foutcode 931. Ik weet het niet meer. UPC hebben we ook nog gebeld, maar Internet, Telefoon en TV werken dus modem is goed. Usenet instellingen e.d. kunnen zij niet mee helpen.

Wat kan ik nog doen? :cry: :cry: :cry:

Graag jullie kennis en inventiviteit.

Re: Spotnet foutcode 931 alleen bij UPC verbinding

Geplaatst: 16 jan 2014, 19:05
door KaatjeMossel
Update:

vanmiddag contact gehad met UPC. Contact was volgens afspraak en verliep prettig. (Respect)

Conclusie; probleem zit in het modem, een TC7200.
UPC stuurt een nieuw modem van hetzelfde type.
Blijft het probleem bestaan, dan kunnen we stellen dat het aan het type modem ligt. Dan zullen ze een ander model van een andere fabrikant sturen.
Probleem zou in het routergedeelte van het modem zitten. Maar of het nu een software of hardware probleem is, is niet duidelijk geworden.

Re: Spotnet foutcode 931 alleen bij UPC verbinding

Geplaatst: 16 jan 2014, 19:16
door Blauwbek
Prettig dat UPC zn best doet in dat geval! :)
Laat maar weten of dat het probleem oplost

Re: Spotnet foutcode 931 alleen bij UPC verbinding

Geplaatst: 16 jan 2014, 19:18
door ManiaK
Oke.... dank je voor de update.
Ik heb toevallig hetzelfde modem en geen enkel probleem, dus ik hoop voor jullie dat het probleem met het toesturen van een ander exemplaar opgelost is.