Pagina 1 van 6

ZIGGO: Socket Closed. (954) vanuit het niets?

Geplaatst: 02 dec 2013, 14:32
door Sample88
Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 8
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Ziggo
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: McAfee
Met welk programma download je?: SABnzbd
Wanneer begon je probleem?: Vandaag, niets gedaan verder dan opstarten
Geef een beschrijving van je probleem: Melding Socket Closed (954), heb de boel opnieuw geïnstalleerd maar geen verschil.
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.

-- [bericht automatisch samengevoegd - 02 dec 2013, 14:46] --

Overigens ook geprobeerd met McAfee uit te zetten maar mocht niet baten..

Re: ZIGGO: Socket Closed. (954) vanuit het niets?

Geplaatst: 02 dec 2013, 15:16
door Eefje
ik vermoed dat er wat bij Ziggo aan de hand is. Ik zit ook bij Ziggo en tob met het zelfde probleem. Begrijp dat Ziggo op dit moment met wat storingen tobt.

Re: ZIGGO: Socket Closed. (954) vanuit het niets?

Geplaatst: 02 dec 2013, 15:18
door Sample88
Eefje schreef:ik vermoed dat er wat bij Ziggo aan de hand is. Ik zit ook bij Ziggo en tob met het zelfde probleem. Begrijp dat Ziggo op dit moment met wat storingen tobt.
Ok thanks. Dan wachten we dat eventjes af :)

Re: [Probleem] Socket Closed. (954) vanuit het niets?

Geplaatst: 02 dec 2013, 16:22
door Ypsos
Sample88 & Eefje hebben jullie dit bericht Socket closed (954) / Ziggo al doorgelezen? (Gaat dan om SpotLite en News Server Tester)

Verander even niets aan de Spotnet instellingen!
Test de verbinding met SpotLite

Nog steeds Socket Closed 954?

Re: ZIGGO: Socket Closed. (954)

Geplaatst: 02 dec 2013, 17:34
door Eefje
Bij mij doet Spotnet het weer.

Re: ZIGGO: Socket Closed. (954)

Geplaatst: 02 dec 2013, 17:41
door Ypsos
@Eefje,

Bedankt voor het melden als Spotnet bij Sample88 ook weer werkt, kan dit draadje naar opgelost. :goed:

Re: [Probleem] Socket Closed. (954) vanuit het niets?

Geplaatst: 02 dec 2013, 18:52
door Eefje
Helaas, was iets te snel. Spotnet ligt er weer uit. maar via adres 213.132.189.35 doet hij het op dit moment weer wel. Denk dat we het even moeten aankijken. Mijn inschatting is dat er bij Ziggo iets niet lekker loopt. Ziggo geeft de hele dag al allerlei problemen.

Re: [Probleem] Socket Closed. (954) vanuit het niets?

Geplaatst: 02 dec 2013, 19:16
door Beginneling
Hoi, ik ben een leek, heb ook problemen met spotnet (ziggo) soms lukt het om te openen, andere keer gebruikersnaam niet goed, wanneer ik spotnet toch open heb kan ik geen spot openen. Ik weet niet wat en hoe ik dat adres moet zoeken Eefje.
Ik hoop dat spotnet snel weer werkt

Re: [Probleem] Socket Closed. (954) vanuit het niets?

Geplaatst: 02 dec 2013, 20:02
door Ypsos
@Eefje,
hjvbft schreef:news.ziggo.nl verwijst naar 2 ipnummers
212.54.40.12 (Deze doet het niet)
213.132.189.35 (Deze doet het wel)

Zorg ervoor dat er verbinding gemaakt word met 213.132.189.35 i.p.v. 212.54.40.12.

Dit kan door het aanpassen van de "C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts"
Voeg de volgende regel toe: 213.132.189.35 news.ziggo.nl
start, uitvoeren, ipconfig /flushdns
Start Spotnet
De regel in hosts word niet gebruikt als er een # voor word gezet.
Bovenstaand: HOSTS aanpassen en DNS cache flushen is voor Win XP


HOSTS bestand bewerken Win 7 & 8 doe dit met "verhoogde bevoegdheid" (Elevated)

Win 7
  • Start >> Zoekvak
  • Type: kladblok
  • Nu komt er de optie kladblok in het lijstje te staan.
  • Klik met de rechter muisknop op kladblok.
  • Kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Geef door middel van de knop Doorgaan toestemming.
  • kladblok -> Bestand -> Openen
  • Blader naar: "C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\
  • Bestandstypen (alle bestanden) Bestandsnaam: "HOSTS"
  • Voeg de volgende regel toe: 213.132.189.35 news.ziggo.nl
  • Wijzigingen opslaan
Windows 8 HOSTS bewerken

DNS cache flushen Win 7(Elevated Command Prompt)
  • Start >> Zoekvak
  • Type: cmd
  • Nu komt er de optie cmd in het lijstje te staan.
  • Klik met de rechter muisknop op cmd.
  • Kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Geef door middel van de knop Doorgaan toestemming.
  • Typ in het commando prompt scherm ipconfig /flushdns
  • Druk daarna op <enter>
  • Typ daarna exit om het commando prompt scherm te sluiten.
Windows 8
  • Ga naar Apps en tik in het zoekvak Command in.
  • Nu komt de optie "Command Prompt" in het lijstje te staan.
  • Onder in het scherm staat: Als administrator uitvoeren, klik hierop
  • Daarna, zie stappen hierboven (Win 7)
Meer Elevated Command Prompt on Windows 8 en hier: Elevated Command Prompt - Windows 8 (Engels)

Re: Socket Closed. (954) vanuit het niets?

Geplaatst: 02 dec 2013, 22:29
door heerhans
beste Ypsos,
ook ik heb die melding, maar kom er ook met jouw aanwijzingen niet verder mee (in windows 7)
wat kan ik nu nog doen?