Pagina 1 van 1

Spotnet start niet meer na installatie IE11

Geplaatst: 16 nov 2013, 20:38
door bufoto
Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: astraweb
Welke Internet Provider heb je?: ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: avg
Met welk programma download je?: spotnet
Wanneer begon je probleem?: na installatie van IE11 werkte spotnet niet meer; daarvoor met IE9 wel
Geef een beschrijving van je probleem: starten spotnet geeft foutmelding:
App_startup: exception from HRESULT: 0x88982F04
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.

Ik heb IE11 weer verwijderd en spotnet herinstalled, maar fout blijft.
Iemand een idee?

-- [bericht automatisch samengevoegd - 16 nov 2013, 21:57] --

Heb nu ook zoals elders beschreven "Clean install" gedaan; geen resultaat. zelfde foutmelding

Re: Spotnet start niet meer na installatie IE11

Geplaatst: 17 nov 2013, 23:03
door Ypsos
Lees dit eens door http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic ... 72&p=50124 misschien heb je er wat aan, denk niet dat de foutmelding door Spotnet veroorzaakt wordt (eerder aan oude (un)install bestanden).

begin bij $NtUninstallWIC$ en Spuninst.exe

Wat je ook nog kunt proberen Internet Exporer 9 Downloaden en IE9 setup nog een keertje eroverheen installen.

Link naar alle IE9 versies

Wel nog even Windows Update aanpassen, om te voorkomen dat IE11 niet weer automatisch geïnstalleerd wordt.
  1. Ga naar het Configuratiescherm open je Systeem en beveiliging / Windows Update.
  2. kies: "Naar updates zoeken maar laat mij bepalen of ik ze wil downloaden en installeren"
    Afbeelding
  3. Als Windows Update met een melding komt dat er nieuwe updates zijn even goed opletten dat IE11 er niet tussen staat.
  4. Verberg de Windows Update van IE11.

.NET Framework Logging

Geplaatst: 18 nov 2013, 21:21
door Ypsos
.NET Framework Logging

Extra check (uitsluiten van Spotnet errors)

CLR logs => Download

Afbeelding
● CRL logging inschakelen

klik daarna op "Ok"
Start Spotnet, probeer een spot te openen...
Spotnet afsluiten

Klik op de button "CLR Log folder" of ga naar "C:\Temp\clrloadlogs"
open Spotnet.exe.CLRLoad00.log in kladblok
kijk of er "ERROR:" in het log file voorkomt

Voorbeeld van een error:
1740,302426.953,ERROR: Unable to find a version of the runtime to use.
Geen reactie meer van TS, daarom :locked: Heropenen? Stuur me een PB
- ManiaK