Pagina 1 van 2
502 access denied to your node LIJBRANDT
Geplaatst: 23 sep 2013, 18:32
door Twister 71
Support Request Template
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: news.lijbrandt.nl
Welke Internet Provider heb je?: lijbrandt
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: avg/windows firewall
Met welk programma download je?: spotnet
Wanneer begon je probleem?: enekele dagen geleden
Geef een beschrijving van je probleem: nadat uiteindelijk bleek dat mijn adapter stuk was en vervangen is door lijbrandt; konden we weer het net op.
toen inloggen bij spotnet en krijg de foutmelding:
502 news.lijbrandt.net. access dinied to your node
XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Re: 502 access dinied to your node LIJBRANDT
Geplaatst: 23 sep 2013, 18:55
door rexrex
zit met het zelfde probleem kan ook niet inloggen via lijbrandt.
bij lijbrandt zeggen ze dat het aan de router ligt die een update heeft gehad.
wat kun je hier aan doen
Re: 502 access dinied to your node LIJBRANDT
Geplaatst: 23 sep 2013, 19:29
door hjvbft
Bij het opzetten van een verbinding met news.lijbrandt.nl word er de foutmelding "502 news.lijbrandt.net: Access denied to your node" gegeven.
bij lijbrandt zeggen ze dat het aan de router ligt die een update heeft gehad.
Als het probleem door hun veroorzaakt is lijkt het mij dat zij het ook mogen oplossen. Bijvoorbeeld in de vorm van de update ongedaan maken of een nieuwe update.
Totdat de problemen opgelost zijn kunnen er andere usenet servers gebruikt worden.
Alternatieve test servers zonder verplichtingen (onderaan)
Re: 502 access denied to your node LIJBRANDT
Geplaatst: 23 sep 2013, 20:11
door Twister 71
Lijbrandt en problemen oplossen !!
2 weken wachten is bijna standaard voor een groot probleem.
Re: 502 access denied to your node LIJBRANDT
Geplaatst: 25 sep 2013, 21:19
door Bottertje55
Kom vandaag thuis van een korte vakantie, en het is weer eens zover. Ook bij mij komt deze foutmelding. Voor mij is het niet de eerste keer. Ik krijg regelmatig deze foutmelding. JAMMER.. LIJBRANDT..
Re: 502 access denied to your node LIJBRANDT
Geplaatst: 08 okt 2013, 15:01
door APOC [T.i.M.]
hier zelfde probleem

Re: 502 access denied to your node LIJBRANDT
Geplaatst: 08 okt 2013, 15:24
door Blauwbek
Ik zet deze even op In Behandeling aangezien de provider hier met een oplossing zal moeten komen...
reactie Lijbrandt Servicedesk <support@kantoor.lijbrandt.nl>
Geplaatst: 09 okt 2013, 09:04
door APOC [T.i.M.]
1a)
Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u aangeeft een vraag te hebben met betrekking tot de newsserver.
Het heeft te maken met het feit dat bepaalde IP ranges niet meer worden herkend. Met een rechtstreekse verbinding kunt u waarschijnlijk wel gebruik maken van de newsserver. U hoeft het modem niet te resetten, wij informeren u wanneer de storing verholpen is.
Nogmaals onze excuses voor het ongemak!
1b)
Onder direct aansluiten verstaan wij het omzeilen van een router, en in plaats daarvan een directe, bekabelde verbinding op te stellen tussen computer en modem. U sluit hiervoor een UTP-kabel aan op poort 1 van uw modem, en de andere kant van de kabel sluit u aan op het UTP-poort in uw computer. Aan IP-adressen of instellingen in uw news-client hoeft niets gewijzigd te worden.
02)
Hartelijk bedankt voor uw e-mail.
Dit is inderdaad tijdelijk tot dat de storing omtrent dit probleem is opgelost. U zult hierover geïnformeerd worden wanneer hier een update over bekend is.
Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.
Re: 502 access denied to your node LIJBRANDT
Geplaatst: 23 okt 2013, 16:01
door Bottertje55
Ik had hetzelfde probleem. Heb toen verbinding gemaakt met de newsserver van HetNet. Daar heb ik ingelogd met het account van lijbrandt. En wat denk je ik kreeg gewoon verbinding met de novaplanet newsserver met wat minder connecties. Ook heb ik tijdelijk een extra account gekocht bij een andere provider en dat werkte ook zonder problemen. Dus volgens mij lag het probleem niet in mijn eigen router zoals de helpdesk van lijbrandt vermeld. Wat wel gek was, is het feit dat als je router tussen je pc en het modem weg haalt, dus rechtstreeks op je pc aansluit, dan werkt de connectie met de lijbrandt newsserver wel. Na twee weken bellen met lijbrandt voorlopig maar HetNet gebruikt. Na twee weken genoegen nemen met minder connecties, toch maar weer eens geprobeerd om connectie te maken met de lijbrandt newsserver, en wat denk je, het werkt weer gewoon. Vertel mij niet dat het aan mijn router lag. Mijn zoon werkt ook in de IT, en is er achtergekomen dat er een bugje zit in spotnet. Mijn zoon heeft het voor de gebruikers van spotnet bij zijn werkgever direkt opgelost. Iets aangepast op de DNS server. Dus zo kan het ook. Ik weet niet wat het probleem bij Lijbrandt is, maar of er is te weinig personeel met de juiste kennis op dit gebied. Of er is te weinig personeel. Of is het de motivatie onder het personeel, want ik heb gelezen dat lijbrandt tegenwoordig bij Telfort is ondergebracht. Hier weet ik niets meer van dan dat ik het op internet heb gelezen. Maar als dat personele consequenties heeft, kan ik de motivatie enigszins volgen, al is het niet goed te praten. Ik heb trouwens na veel bellen naar lijbrandt nooit gehoord dat ze mijn probleem hadden opgelost. Daar moest ik zelf achter komen. Fijne ondersteuning boys. De eerste lijn is wel bereidwillig, maar daar ontbreekt de kennis en ze mogen je schijnbaar niet doorverbinden met de tweede of derde lijn techneuten. Maar goed voor mij is het probleem spontaan voorbij. Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen.
Re: 502 access denied to your node LIJBRANDT
Geplaatst: 25 okt 2013, 17:19
door Blauwbek
Zou je je tekst iets kunnen verduidelijken?
Kan iedereen gebruik maken van de HetNet (KPN?) servers?